Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهری گفت: از نمایندگان مجلس این توقع را داریم موضوع فقر و کمک به محرومان را در ردیف های بودجه ای در مجلس مورد توجه قرار دهند و به نهادهای حمایتی در مباحث مربوط به فقر کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام«محمدطاها مهری» در جلسه شورای زکات استان که امروز (چهارشنبه ۲۹ بهمن) در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، بیان کرد: علاوه بر تأکیدات قرآنی، ما قانون زکات را در کشور داریم که در سال ۹۰ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و ۱۱ وزارتخانه، نهاد و سازمان را موظف و مکلف به تشکیل شورای عالی زکات کرده و متناظر آن باید در استان ها شورای زکات، شورای زکات شهرستان، بخش و روستا تشکیل شود و این شورا دارای اهمیت و وزانت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور هماهنگی و اجرایی زکات کمیته امداد کشور ادامه داد: هر آنچه از صدقات، احسان و انفاقات وجود دارد، زکات است و زکات غیر از احسان، خیرات و صدقات نیست و این زکات است که منجر به تزکیه روح و مال می شود.

وی عنوان کرد: کارگروه ویژه فقهی برای مباحث معرفتی و کارکردهای عظیم زکات در قم تشکیل شده است و در هفته گذشته سه روز در قم در محضر مراجع و دکترهای اقتصاد جلسات مختلفی را تشکیل دادیم تا بتوانیم همایش بین المللی زکات و کارکردهای نظام مالی اسلام را برگزار کنیم تا در دنیای اسلام، کشور اسلامی ما از بحث زکات غافل نشود.

حجت الاسلام مهری افزود: فرهنگ سازی، احیا، ترویج و تبلیغ زکات هم را جزو اولویت ها و برنامه های خود داریم و این سفرهای استانی با این رویکرد است.

وی تأکید کرد: از نمایندگان مجلس این توقع را داریم موضوع فقر و کمک به محرومان را در ردیف های بودجه ای در مجلس مورد توجه قرار دهند و به نهادهای حمایتی در مباحث مربوط به فقر کمک کنند تا ردیف بودجه ای خوبی در اختیار کمیته امداد قرار گیرد.

در ادامه استاندار قزوین اظهار کرد: در استان قزوین شعار، شعار خدمت به مردم است و با همه سختی ها این کار صورت می گیرد.

«هدایت الله جمالی پور» افزود: ما امروز در سخت ترین شرایط بعد از انقلاب هستیم و تکرار شعب ابی طالب شکل گرفته و دشمن از همه جهات مملکت را در تحریم کرده است ولی به برکت خون شهدا، هدایت های رهبری و تلاش مدیران از این شرایط هم توانستیم عبور کنیم.

وی عنوان کرد: دشمنی که فکر می کرد با تحریم شدید می تواند کشور را به زانودرآورد و مردم را مقابل نظام قرار دهد امروز به این نتیجه رسیده نمی تواند به هدف خود برسد و شرایط تغییر در عرصه سیاست خارجی فراهم شده و همه کشورهای دنیا و استکبار جهانی روز به روز نسبت جمهوری اسلامی تغییر رفتار دارند.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی همه با هم باشیم و در کنار هم قرار گیریم و از ظرفیت ها بهره گیریم، می توانیم زیرا خداوند با جماعت است و با وجود اینکه ما سخت ترین ایام و بدترین شرایط را داریم ولی نگاه و عنایت خدا در رفع مشکلات را مشاهده می کنیم.

وی بیان کرد: وظیفه ما حمایت از کمیته امداد است و امروز این نهاد بخشی را حمایت می کنید که نزد امیرالمومنین عزیزترین افراد بودند، بنابراین خدمت ما در کنار شما به اینها هم عبادت، هم تکلیف و هم وظیفه است البته همه باید بکوشیم اقتصاد کشور پویاتر شود که سبد حمایتی کمیته امداد کمتر شود.

جمالی پور خاطر نشان کرد: البته در این دوره بحث توانمندسازی در رأس کار کمیته امداد قرار گرفته و این امر خواست مقام معظم رهبری است و اینکه اشتغال و توانمندسازی در رأس برنامه های کمیته امداد است جای تشکر دارد.

وی یادآور شد: بحث زکات هم تکلیف دین است و ما در خدمت این فرهنگ باارزش دین هستیم و هرجا نیاز باشد تسهیل گری می کنیم و خوشحال هستیم با وجود سختی ها مردم به ارزش های دینی توجه دارند و باید این ارزش ها را تقویت کرد که می تواند برای کشور ظرفیت عظیمی باشد.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های مردمی مجلس شورای اسلامی کمیته امداد کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در مشهد مقدس افتتاح شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور در مراسم افتتاح  زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد  که در مشهد برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ عزت و کرامت مددجویان، گفت: مددجویان ولی‌نعمتان ما هستند و وظیفه داریم زمینه بهترین برنامه فرهنگی یعنی زیارت امام رضا (ع) را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی افزود: برای ساخت این مجموعه اقامتی شهرداری، شورای شهر و همه دستگاه‌ها پای کار آمدند و این پروژه با الگوگیری از زائرسرای کرامت یک به اتمام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

بختیاری با بیان اینکه زائرسرای شماره یک کرامت در سال 1401 میزبان 14 هزار 161 زائر و 105 گروه اردویی بود، اضافه کرد: این عدد در سال 1402 به 18 هزار و 63 مددجو افزایش یافت که با افتتاح مجموعه شماره 2 کرامت باید برای میزبانی از 40 هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم(ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد، خدمت به مددجویان را افتخار همه امدادگران در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: باید همان‌گونه که برای فرزندان خود قدم برمی‌داریم برای این عزیزان هم قدم برداریم و همه عوامل کمیته امداد باید عزت و کرامت مددجویان را مدنظر داشته باشند.

بختیاری با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش 50 درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است، افزود: زائرسرای کرامت 2 سالانه 20 هزار مددجو را پذیرا خواهد بود گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای پیشران در اشتغال کشور است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • ۵۵۵۸متقاضی واحدهای مسکن ملی درزنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک