Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:22:08 GMT

تشدید نظارت بر توزیع نان و چند خبر کوتاه از اردکان

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۱۷۷۰

تشدید نظارت بر توزیع نان و چند خبر کوتاه از اردکان

به گزارش ایرنا مصطفی پوردهقان روز چهارشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان با بیان این‌که واگذاری بسیاری از امور به بخش خصوصی در راستای سیاست‌های کلی نظام و دولت در حال انجام است، افزود: اعتماد به بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری دولت باعث ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود.

وی اضافه کرد: در مباحث مربوط به نانوایی‌ها نیازمند آموزش‌های جدی‌تری ازسوی دستگاه‌های متولی هستیم و بر سلامت و کافی‌بودن نان و نظارت بر توزیع بهتر آن در شهرستان تأکید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری اردکان تصریح کرد: گشت هفتگی مشترک نظارت بر نانوایی‌ها متشکل از اصناف، تعزیرات حکومتی و بهداشت به‌منظور پایش وضعیت فعالیت نانوایان، افزایش کیفیت پخت و ارائه خدمات مناسب‌تر به مردم تشکیل می‌شود.

شهرستان اردکان دارای ۱۰۶ نانوایی است که ۸۳ نانوایی داخل شهر مشغول خدمات رسانی به مردم هستند .

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

***

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: یک واحد بوم گردی در روستای سرو سفلی شهرستان اردکان افتتاح شد .

محمد میر شمسی  روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  بوم گردی خانه سرو در بنایی قاجاری به مساحت ۲۵۰ مترمربع به‌بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: حجم سرمایه‌گذاری جهت راه‌اندازی این بوم گردی ۲ میلیارد ریال است که توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

میر شمسی بابیان این‌که احداث اقامتگاه‌های بوم گردی در راستای توسعه گردشگری روستایی تأثیرگذار است،تصریح کرد: بوم گردی خانه سرو با پنج  اتاق و ظرفیت اقامت  ۲۰ نفر، فرصت شغلی برای سه نفر به‌طور مستقیم ایجاد کرده است.

 سرو سفلی, روستایی از توابع بخش عقدا در شهرستان اردکان است که بافت تاریخی آن با قدمت اسلامی در تاریخ دوم بهمن سال ۱۳۸۲ با شماره ۱۰۸۵۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

***

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان از دستگیری ۲ نفر متخلف شکار و صید در آن شهرستان خبر داد.

مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان در حین گشت و کنترل در شکارگاه های آزاد حوزه شهرستان اردکان، موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر متخلف شکار و صید شدند که از آنها یک قبضه سلاح برنو، ۹ تیر فشنگ، لاشه یک رأس قوچ وحشی شکار شده و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: متخلفان با هماهنگی مقامات قضایی جهت سیر مراحل قانونی، به دادگاه معرفی شدند.

***

فرمانده انتظامی  اردکان گفت: سه نفر توزیع کننده مواد مخدر  دستگیر و  مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی در شهرستان کشف شد .

سرهنگ اکبر شفیعی  افزود: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، طرح پاکسازی نقاط آلوده در یک محله جرم خیز شهرستان اجرا کردند.

وی تصریح کرد:  در این طرح،ماموران یگان امداد شهرستان توانستند سه نفر توزیع کننده مواد مخدر سابقه دار که در امر توزیع مواد مخدر در شهرستان اردکان و میبد و اشکذر فعالیت داشتند را دستگیر و مقادیری مواد مخدر نیز از آن ها کشف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: از یک نفر مرد و ۲ متهم زن ۱۰۸گرم هرویین و ۴۲ گرم شیشه و۱۰گرم شیره تریاک و یک عدد پایپ شیشه ای و ۲ عدد ترازوی دیجیتال کشف و پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی اردکان با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح از همکاری صمیمانه مردم قدردانی و تصریح کرد: چنین طرح های امنیتی ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

***

با حضور محمد رضا دشتی رییس فراکسیون گردشگری و نماینده مردم اردکان و مسوولان استانی و شهرستانی  طرح‌های گردشگری روستایی اردکان با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این بومگردی با مرمت یک خانه تاریخی متعلق به دوران قاجار ایجاد شده و دارای پنج اتاق برای اسکان و پذیرایی از میهمانان با ظرفیت اقامت ۲۰ نفر است.

دشتی در ادامه از کارگاه‌های خیاطی و قالی‌بافی بانوان روستای سروسفلی نیز بازدید کرد و در جریان درخواست‌های آنان قرار گرفت.

او همچنین از بازارچه محلی صنایع‌دستی بانوان روستای سروسفلی دیدن کرد و بر ضرورت توسعه و حمایت از صنایع‌دستی در روستاها به منظور ایجاد اشتغال و کسب درآمد پایدار برای روستا تأکید کرد.

نماینده اردکان در مجلس در ادامه‌ی این سفر از هتل سنتی انار عقدا بازدید و مشکلات این هتل که با ۱۵ اتاق دارای ظرفیت اقامت ۴۵ نفر است را مورد بررسی قرار داد.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها آرد یزد اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آرد یزد اردکان آرد یزد اردکان اخبار کنکور شهرستان اردکان مواد مخدر بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه

حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه  در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، با تاکید بر لزوم تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در استان، گفت : باتوجه به کم شدن آب‌های سطحی و مصرف بی رویه آب‌های زیرزمینی، برخورد با چاه‌های غیرمجاز و کشت‌های آب بر باید تشدید شود. 

وی افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است. 

وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد. 

به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است. 

کریمی اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت. 

مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد