Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به‌ مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخنانی ایراد فرمودند.

رهبر انقلاب فرمودند: به مردم عزیز تبریز و آذربایجان سلام و تهیت عرض می کنم. روز تاریخی و فراموش نشدنی ۲۹ بهمن را که امسال متاسفانه به این صورت برگزار می شود گرامی می دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر سال در این حسینیه با حضور شما مردم عزیز و فضای پرشوری که احساسات آذربایجانی و تبریزی شما ایجاد می کرد دلخوش بودیم، شما را از نزدیک زیارت می کردیم اما امسال متاسفانه فراهم نیست.

اهم اظهارات معظم له را بخوانید؛

*این هم جزو حوادث گوناگون زندگی است  و امیدواریم به زودی این موانع برطرف شود. حلول ماه رجب را به همه شما عزیزان و عموم مردم ایران تبریک می گویم. امیدوارم از برکات معنوی این ماه همه بهره ببرند. 

*در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه هر سال برای من میسر بود و در اجتماعات عبادی و ذکر امسال نیست لکن در خانه ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات موجب نشود که از برکات این ماه و توسل به درگاه الهی غافل شویم.

*چند کلمه در آغاز درباره آذربایجان و تبریز و یادمان ۲۹ بهمن ۵۶ صحبت خواهم کرد. حادثه ۲۹ بهمن یک حادثه پرافتخار جهادی و عملیاتی بود و مایه افتخار مردم تبریز است. افتخارات آذربایجان و تبریز به این کار جهادی محدود نمی شود. دامنه افتخارات این شهر و منطقه بسیار گسترده تر است. یکی مساله نخبه پروری هم در علم هم در هنر هم در سیاست. منطقه آذربایجان بخصوص تبریز یک منطقه نخبه پرور است.  در علم در این ۱۵۰ سال اخیر این منطقه از لحاظ فقها، حکما، دانشمندان و ...یک منطقه ممتاز و نخبه پرور است. هنرمندان و شعرای تبریز که نمونه آن مرحوم شهریار است. 

*در سیاست شخصیت های برجسته ای در گذشته و امروز آذربایجات تقدیم کرده است. این نخبه پروری را باید نگه داشت و حفظ کرد. جریان سازی در تحولات تاریخی و سیاسی کشور از دیگر ویژگی های این منطقه است.  از دوره فتوای تحریم تنباکوی میرزای شیرازی.

*امام بعد از حادثه 29 بهمن پیامی دادند و سه خصوصیت را درباره مردم عزیز آذربایجان ذکر کردند. این کلمه عزیز در جمله خود امام هست. شجاعت، غیرت و تدین این سه خصوصیتی بود که امام بزرگوار برای آذربایجان بیان کردند.

*حقا هر سه خصوصیت شاخص های مهمی هستند برای ارزیابی یک مجموعه انسانی و برای ارزش گذاری به فعالیت ها و تلاش های این مجموعه. 

*مردم تبریز وقتی در  29 بهمن قیام کردند، مردم تبریز 19 دی قم را دیده بودند اینکه رژیم با چه سبوعیتی وارد میدان می شود و مردم را کشتار می کند. رژیم هم خیال می کرد بعد از حادثه قم مردم جرات ندارند وارد میدان شوند اما در چنین شرایطی مردم تبریز با حجمی چند برابر حادثه قم وارد میدان شدند و ابتکار چهلم گرفتن را ایجاد کردند. سلسله چهلم ها بعد از آن راه افتاد و منتهی به آن حرکات عظیم مردمی شد. تبریزی ها مبتکر ایجاد چهلم گرفتن برای شهدای قبل از خودشان بودند. این شجاعت، ایمان و غیرت آنها بود. 

*اگر حرکت حماسی تبریزی ها در 29 بهمن نبود ممکن بود حرکت خونین مردم در 19 دی قم به دست فراموشی سپرده شود. 

*همین سه خصوصیت در حوادث انقلاب و بعد از انقلاب خودش را نشان داد و هم در قضایای اوایل نهضت که دست های بیگانه دنبال تجزیه طلبی بودند مردم تبریز وارد میدان شدند. هم در دفاع مقدس که لشکر عاشورا که شهید باکری آن لشکر بود یک لشکر خط شکن و شجاع بود. در فتنه خلق مسلمان خود تبریزی ها به میدان آمدند و مقابل فتنه ایستادند. در فتنه 88 هم تبریزی ها یک روز قبل از مردم تهران و دیگر نقاط کشور وارد میدان شدند.

این خبر درحال تکمیل است...

2727

کد خبر 1487236

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب وارد میدان مردم تبریز تبریزی ها ۲۹ بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۱۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین همایش به رسم سقایی در تبریز

دریافت 66 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دومین همایش به رسم سقایی به مناسبت تجلیل از خیران آبرسان آذربایجان شرقی با حضور استاندار آذربایجان شرقی شامگاه امروز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر هتل پارس تبریز و به همت شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد.

کد خبر 6100917

دیگر خبرها

  • دومین همایش به رسم سقایی در تبریز
  • سخنان رهبر انقلاب در با اعضای تیم ملی فوتسال + فیلم
  • مکانیزم دیدنی ساعت تاریخی تبریز
  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • واژگونی ۲ خودرو در تبریز یک کشته و یک مصدوم برجای گذاشت
  • واکنش نوری قزلجه به احتمال بازگشت طرح صیانت به صحن مجلس /کسی با تمامیت خواهی و زیاده‌طلبی نمی‌تواند در این دوره رییس مجلس شود
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • توصیه جالب رهبر انقلاب خطاب به زائران بیت‌الله الحرام
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است