Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که چه زمانی بحث بر سر مصادیق انتخاباتی آغاز می‌شود، بیان کرد: حتما به این زودی‌ها بحث مصادیق مطرح نمی‌شود زیرا احتمالا نامزدها متکثر خواهند بود و برای ارزیابی آنها باید ببینیم نظر شورای نگهبان بر صلاحیت‌ها چگونه است.

وی درباره علت حضورنداشتن محمدرضا عارف در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان یا همان جبهه اصلاحات ایران، خاطرنشان کرد: هیچ اختلافی در کار نبود و نیست و آقای عارف با استعفایش از شورای عالی سیاست‌گذاری نشان داد که تمایلی به حضور در این تشکیلات را ندارد زیرا نهاد اجماع‌ساز هم ادامه همه شورای عالی سیاست‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع خود آقای عارف نخواست که در این تشکیلات انتخاباتی حضور داشته باشد از طرفی چون احتمال نامزدشدنش هم وجود دارد، به هر حال برای عدم تعارض منافع بهتر بود که در تشکیلات جبهه اصلاحات ایران حضور نداشته باشد.

صوفی در پایان درباره انتقادهایی برخی اصلاح‌طلبان مانند هادی خامنه‌ای از نهاد اجماع‌ساز (جبهه اصلاحات ایران) گفت: اولا نماینده این احزاب منتقد مانند آقای هادی خامنه‌ای، دبیرکل دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بوده‌اند و در تصویب مصوبه‌ای که باعث ایجاد نهاد اجماع‌ساز نقش داشته‌اند. نماینده آقای هادی خامنه‌ای در جلسات شورای هماهنگی حضور داشته است و آقای هادی خامنه‌ای نمی‌تواند ادعا کند که حزبش نادیده گرفته شده است. از سوی دیگر حتما اختلاف نظر میان احزاب و شخصیت‌ها وجود دارد و باب انتقاد نیز باز است اما عضو یک تشکیلات نباید اختلافات درونی را در رسانه‌ها مطرح کند و بهتر بود آقای هادی خامنه‌ای در نهاد اجماع‌ساز انتقادات خود را مطرح می‌کرد. به نظر من این روحیه از آقای خامنه‌ای بعید بود و او کار صحیحی انجام نداد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خامنه ای شورای نگهبان محمدرضا عارف ناسا آقای هادی خامنه ای نهاد اجماع ساز جبهه اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات

سخنگوی جبهه پایداری می‌گوید که ائتلاف این جبهه با شانا برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پایدار خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) در دور اول انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی موفق به ارائه یک لیست مشترک 30 نفره برای تهران شدند که از بین 30 گزینه پیشنهادی، 13 گزینه به دور دوم انتخابات که قرار است جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شود، راه یافتند.

اختصاصی| لیست 16نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

 

یک عضو شورای ائتلاف در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفته است که برای دور دوم انتخابات لیست 16 نفره ارائه خواهد شد و به گفته وی، قرار شده است 3 نامزد از لیست‌های دیگر به لیست شانا اضافه شود؛ او گف که سه نامزد از بین نامزدهای راه‌ یافته به دور دوم انتخابات توسط شواری انتخاب شانا به لیست 13 نفره فعلی اضافه و در نهایت لیست 16 نفره به مردم معرفی خواهد شد.

بر همین اساس و با توجه به اینکه لیست آتی قرار است به زودی منتشر شود، این سوال مطرح است که آیا ائتلاف شانا و جبهه پایداری برای دور دوم انتخابات همچنان برقرار است یا ممکن است جبهه پایداری لیست مستقل ارائه کند. مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال به خبرنگار تسنیم گفت: ائتلاف جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات نیز پایدار است و ما همانند دور  اول انتخابات، در دور دوم نیز لیست واحدی با شانا ارائه خواهیم کرد.

وی درباره سه گزینه دیگری که قرار است به لیست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف اضافه شوند، گفت: درباره 3 گزینه باقی‌مانده، جبهه پایداری پیشنهادهای دارد و پیشنهادهای خود را به شورای ائتلاف اعلام کرده است ما سعی می‌کنیم که لیست پیشنهادی خود به مردم را انقلابی‌تر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانه‌های عرب‌ زبان رسید
  • لیست مشترک جبهه پایداری با شانا برای دور دوم انتخابات+ جزئیات
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی