Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «عباس نظریان» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در محل سالن جلسات کمیته ملی المپیک با تشریح برنامه‌های چهار ساله،  اظهار داشت: اسکی ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند یک صنعت اشتغال‌زا باشد. استفاده از ظرفیت این رشته باید گامی در توسعه اقتصاد مقاومتی باشد و با تکیه بر تولید داخلی، جهش تولید را رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرفیت‌های اسکی و پیست‌های بین‌المللی را باید به جامعه معرفی کنیم و این کار با کمک خانواده اسکی و رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

به روز شدن تجهیزات اسکی

وی افزود: برای قهرمان شدن در ورزش عناصر زیادی لازم است و زیر ساخت مهمترین آن است. باید در حد توانایی خود از زیرساخت‌ها استفاده کنیم. چالش مهم این بخش، تجهیزات و پیست‌های اسکی است که باید به روز شده تا سلامت و امنیت بازدیدکنندگان تامین شود. البته تامین تجهیزات راحت نیست چرا که کالای وارداتی است و تحریم، خرید آن را سخت کرده است؛ با این وجود به دنبال به روز کردن آن هستیم.

نظریان ادامه داد: تحریم‌ها ما را ناامید نمی‌کند، بلکه به دنبال آن هستیم که با استفاده از بخش خصوصی مشکلات را برطرف کنیم. با ۲ گروه هدف سر و کار داریم. گروهی که اسکی را به عنوان تفریح انتخاب کردند و گروه دیگری که زندگی آنان با اسکی گره خورده و قهرمانان بخشی از گروه دوم هستند.  

او خاطرنشان کرد: برای توسعه قهرمانی، نیاز به جوانگرایی داریم و باید یک برنامه بلندمدت داشته باشیم و تنها راه توسعه اسکی برنامه بلند مدت در ۲ بخش قهرمانی و همگانی است. البته باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

ارتباط با موافقان و منتقدان

نظریان با اشاره به تعامل فدراسیون با رسانه‌ها، گفت: اینکه در گذشته اسکی چگونه بودند برای من نه مهم است و نه قرار است واکاوی کنم، چون به عملکرد آنان برخواهد گشت. من با موافقین و منتقدین برنامه دارم و در یک ماه گذشته تماس زیادی برای ایجاد یک انسجام در خانواده اسکی داشتم و این کار نیز ادامه دارد.  

رییس فدراسیون اسکی همچنین خاطر نشان کرد: برنامه تیم ملی تا انتها فصل جاری با رویه کنونی است و در نهایت با تشکیل کمیته‌های فنی درباره ترکیب احتمالی و تغییرات آن تصمیم خواهیم گرفت. البته مدعیان حضور در تیم ملی باید افراد کنونی را پشت‌سر بگذارند. انتخابی‌ها در ترکیب تیم ملی بسیار موثر است. تلاش بر این است که از سرمایه‌های خود استفاده کنیم.

فدراسیون به فرد خاصی تعلق ندارد

نظریان این را هم گفت: فدراسیون به فرد خاصی تعلق ندارد و برای تمام ورزشکاران اسکی است و هر فردی مدعی است، می‌تواند در انتخابی یا هر مسابقه گزینشی شرکت کند تا به تیم ملی دعوت شود. من در جایگاه رییس فدراسیون اختیاراتی دارم و سرمربی نیز اختیار خود دارد و این مخصوص تمام رشته‌ها است.  باید زوایای مختلف را بررسی کنیم تا چرایی عدم حضور برخی قهرمانان مشخص شود.  

دریافت وثیقه یک روال است

نظریان با اشاره به وثیقه برای ورزشکاران اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی گفت: این یک روال طبیعی و برای تمام فدراسیون‌ها است و تنها مختص اسکی نیست.

ظرفیت گردشگری اسکی

او در زمینه گردشگری ورزشی نیز یادآور شد: مدت‌ها در حوزه اقتصادی در وزارت ورزش فعالیت داشتم و به مسائل آشنا هستم. یک سند توسعه گردشگری ورزشی امضا شده و ظرفیت گردشگری اسکی بسیار بالا است و موقعیت کشور ما در منطقه می‌تواند زمینه را برای حضور همسایگان فراهم کند. در بخش داخلی نیز جمعیت زیادی برای حضور در پیست‌ها وجود دارد و می‌تواند زمینه درآمدزایی را ایجاد کند. دوران این تفکر که اسکی مخصوص قشر بالای جامعه است به پایان رسیده و امروز شمار زیادی از افراد به پیست‌های اسکی می‌آیند.  برای تبدیل اسکی به یک محرک توریستی باید هم فرهنگ‌سازی کنیم و هم زیرساخت‌ها به روز شود.  

رییس فدراسیون اسکی در بخش دیگری با اشاره به برنامه دانش‌افزایی فدراسیون، گفت: دانش‌افزایی در ۲ بخش انجام می‌شود. در یک بخش با کمک مربیان و کارشناسان خارجی دوره‌هایی را برگزار و در بخش دیگر اردو مشترک در کشورهای صاحب اسکی برگزار کنیم. اعتبارات ما توان تامین هزینه‌ها را ندارد اما تلاش دارم که با استفاده از حامیان مالی بتوانیم بخشی از هزینه‌ها را جبران کنیم.  

نظریان ادامه داد: تا امروز هیچ پیست اسکی در اختیار فدراسیون نیست. من از فعالان اقتصادی می‌خواهم دستوالعمل‌های بهداشتی را در پیست‌ها رعایت کنند چون سلامت جامعه در خطر است.

شانس کسب ۴ سهمیه المپیک زمستانی

«بهرام ساوه شمشکی» دبیر و سخنگو فدراسیون اسکی نیز در این نشست حضور داشت. ساوه شمشکی در ادامه نشست گفت: درباره بازی‌های المپیک زمستانی، برآورد کسب همان چهار سهمیه در ۲ رشته صحرانوردی و آلپاین است. بعد از برگشت تیم ملی از پیکارهای قهرمانی جهان در ایتالیا، برنامه‌ها را شروع خواهیم کرد و فکر نمی‌کنم بیشتر از چهار سهمیه کسب کنیم.

او گفت: با رایزنی انجام شده، کمک‌هایی را از فدراسیون جهانی دریافت کردیم که در قالب تجهیزات و امکانات رفاهی در مسابقات بین‌المللی است.

دبیر فدراسیون اسکی این را هم گفت که مشکلی برای «حسین ساوه‌شمشکی» نیست اما با توجه به اینکه امتیازش در چند سال گذشته کاهش پیدا کرده در جمع ۶ نفر نبوده اما بعد از بازگشت تیم ملی می‌تواند به ترکیب اضافه شود.

برچسب‌ها ایتالیا کمیته ملی المپیک اقتصاد مقاومتی حسین ساوه شمشکی فدراسیون اسکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایتالیا کمیته ملی المپیک اقتصاد مقاومتی ایتالیا کمیته ملی المپیک اقتصاد مقاومتی حسین ساوه شمشکی فدراسیون اسکی اخبار کنکور فدراسیون اسکی ساوه شمشکی پیست ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: پیرو دستور وزیر درباره برخی اتفاقات رخ داده، با قید فوریت جلسه‌ای با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدمحمد‌شروین اسبقیان با اشاره به دستور وزیر ورزش خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال برای بررسی اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها، گفت: وزیر ورزش و جوانان بنده را برای پیگیری تا اخذ نتایج ملموس مکلف کرده است که در همین راستا، طی تماس تلفنی که با رئیس فدراسیون فوتبال داشتم، او هم از این موضوع استقبال کرد و‌ مقرر شد با قید فوریت جلسه‌ای با حضور من، رئیس فدراسیون فوتبال و ارکان انضباطی و اخلاقی به منظور ورود جدی به این مسئله برگزار شود و بررسی و آسیب شناسی عمیق صورت بگیرد.

وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید

معاون توسعه‌ ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: انتظار ما از مدیران باشگاه‌های ورزشی در سراسر کشور ‌در تمامی سطوح، این است که موضوعات فرهنگی دغدغه‌ اصلی آنها باشد تا ورزش در مسیر ارزش‌ها در جامعه تسری پیدا کند.

اسبقیان گفت: نتایج جلسات و فرآیندهای بررسی این موضوع به مردم عزیز اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی 
  • جلسه‌ای مهم برای سپک تاکرا ایران/ تهران میزبان قهرمانی آسیا شد
  • ثبت تقویم مسابقات کشوری دوومیدانی ایران در فدراسیون جهانی
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • کم‌گل‌ترین نسخه شماره ۹ پرسپولیس!
  • مبینا ندایی در کمپ توسعه بدمینتون آسیا شرکت می‌کند
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • دلایلی که مربیان به سمت جوانگرایی نمی‌روند/ همه نتیجه‌گرا شده‌اند