Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان می گویند که طرح شفافیت فقط اسمش شفافیت است، گفت: آن ها از از ان طرف بام افتادند، گام اول در شفافیت را به درستی برداشتیم و در آینده نیاز به تکمیل شدن دارد.

سید محمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با جلسه فراکسیون نیروهای انقلاب پیرامون طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: جلسه صمیمی و راحتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همه نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند و اکثریت نمایندگان با کلیات طرح موافق هستند، اختلاف نظر در جزئیات طرح است مثلا در رای اعتماد به وزرا که‌ علنی باشد یا خیر، یا طرح های مربوط به اقشار مثلاً در موضوع معلمان حق التدریسی، چون ممکن است در جامعه فضاسازی صورت  بگیرد، نمایندگان نگران چنین مواردی هستند که ممکن است آزادی عمل را از آنها بگیرد.

او ادامه داد: برخی هم خلاف نظر مخالفین مطرح می‌کردند که نماینده با توجه به مصالح کشور رای می‌دهد زیرا که نماینده مردم است و باید دارای شفافیت باشد. نمایندگان در مسائل کلان مملکت نظرشان بر این است که آرای آنها باید شفاف باشد. موضوعاتی مانند برجام که در مجلس قبل اتفاق افتاد در این زمینه هیچ مخالفتی از سوی نمایندگان مطرح نشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: طرح شفافیت آرا در مجلس به تصویب می‌رسد. اختلاف نظر در طرح ها و لوایح امری طبیعی است. جزئیات شفافیت آرا به صورت موردی در صحن مطرح می‌شود و نمایندگان میتوانند اصلاحیه‌های لازم را انجام دهند و سرانجام رای گیری شود. اکثریت اعضای فراکسیون نیروهای انقلاب با طرح شفافیت آرا موافق شدند. ما نمایندگان خودمان را موکل مردم می‌دانیم و تصمیمات ما باید به اطلاع آنها برسد نمایندگان را نمی‌توان با سایر دستگاه‌های کشور مقایسه کرد. 

میرتاج الدینی در پاسخ به این سوال که چقدر معتقد هستید که به گفته برخی نمایندگان طرح شفافیت آرا برای آنها هزینه هایی را به همراه دارد، گفت: معتقد به چنین موضوعی نیستم. نماینده با حریتی که دارد باید منافع مردم و مسائل کشور را مبنا قرار دهد و از آنها دفاع کند. مردم خوششان می‌آید که نماینده با آنها شفاف باشد. 

او در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان می گویند که طرح شفافیت فقط اسمش شفافیت است، گفت: آن ها از از ان طرف بام افتادند، گام اول در شفافیت را به درستی برداشتیم و در آینده نیاز به تکمیل شدن دارد.۵ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: میرتاج الدینی طرح شفافیت آرای نمایندگان برخی نمایندگان طرح شفافیت آرا نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟

روز گذشته یک عضو هیأت رئیسه مجلس از امضای بیانیه‌ای در حمایت از بازگشت طرح گشت ارشاد خبر داد.

به گزارش انتخاب، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

 

دیگر خبرها

  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند