Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - ‌امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در حوزه مسکن و شهرداری قوانین دست‌وپا گیر بسیاری مردم را گرفتار کرده است، گفت: ادارات ثبت، راه و شهرسازی و شهرداری‌ها از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با نعمت‌الله ترکی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از ابعاد زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و در مواردی خسارات جدی به بار آورده است، اظهار داشت: البته برخی اتفاقات خوب نیز رقم خورده که اگر به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود، خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از جمله این موارد به برگزاری مراسم‌ ازدواج آسان، به دور از تجمل و کم هزینه و مراسم کم هزینه ترحیم اموات اشاره کرد و افزود: برخی سفرها و جلسات وقت و هزینه بسیاری برای مسئولان و دولت داشتند اما امروز بسیاری از جلسات به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات استان یزد در حوزه راه و شهرسازی و مسکن عنوان کرد: یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی از استان‌هایی است که تردد در آن بسیار و محل عبور برای رسیدن به استان‌های جنوبی و شرقی است به همین دلیل راه‌های یزد نیازمند توجه جدی است.

امام جمعه یزد ادامه داد: برخی جاده‌های استان باید اصلاح و مرمت شود و یکی از نیازهای این استان ایجاد آزاد راه است که امیدواریم برای احداث آن اقدام جدی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت خطوط ریلی در کشور به ویژه استان یزد اظهار داشت: سالانه چند هزار تریلی از جاده‌های استان عبور می‌کنند که این امر علاوه بر استهلاک اقتصادی، مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیاری را نیز به دنبال دارد که در صورت تقویت خطوط ریلی شاهد کمرنگ شدن این مشکلات خواهیم شد.

ناصری بر دو بانده شدن خط ریلی یزد – مشهد تاکید کرد و گفت: در مجموع راه‌های کشور به عنوان یک زیرساخت مهم و اساسی نیازمند سرمایه گذاری بسیار خوب است.

امام جمعه یزد در مورد برخی قوانین موجود در حوزه مسکن همچنین شهرداری، تصریح کرد: بسیاری از این قوانین دست‌وپا گیر است و مردم را گرفتار می‌کند و باعث اتلاف وقت و هزینه و انرژی آنها است که لازم است این قوانین اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات ثبت، مسکن و شهرسازی، شهرداری و برخی دستگاه‌های دیگر بیشترین مراجعات مردمی را دارند، افزود: این ادارات باید به صورت جهادی کار کرده و از مشکلات مردم گره‌گشایی کنند.

ناصری ادامه داد: در همه زمینه‌ها نیازمند کار جهادی هستیم به ویژه در حوزه سیستم آموزشی و تربیت نخبگان برای تامین نیازهای صنعت کشور زیرا سیستم آموزشی ما یک سیستم غربی است که سه عنصر مهم تعقل، تدین و تفکر از آن حذف شده و حاصل آن تربیت هزاران فارغ التحصیل بیکار است که مهارتی در کارآفرینی ندارند.

وی تصریح کرد: باید با یک حرکت جهادی، نخبه‌پروری کرده و با ارائه آموزش به آنها از آنان در شرکت‌های دانش بنیان بهره بگیریم و با تامین امکانات مورد نیازشان، شرایطی فراهم آوریم که این افراد تمام نیازهای کارخانجات به ماشین آلات و قطعات مکانیکی را بسازند.

ناصری تصریح کرد: این ظرفیت در کشور ما وجود دارد زیرا ما هم استعداد و هم نیروی انسانی خوب و هم بودجه کافی برای این امر داریم و آنچه در این میان نبودش به شدت احساس می شود، مدیریت است.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه حرکت جهادی در این زمینه مدنظر مقام معظم رهبری نیز بوده و بارها در این زمینه تاکید کردند، افزود: باید با حرکت جهادی کشور را به سمت بی‌نیازی از بیگانگان به پیش ببریم و از این شرایط سخت تحریم به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

طرح جامع «راه مهندسی» توسط بسیج دانشجویی کرمانشاه اجرا شدشهرداری ساری به آرامش نسبی رسیده استوام کم بهره برای ساخت مسکن نیروهای مسلح پرداخت می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی نیز در این دیدار با اشاره به ساختمان مصلای شهرکرد که سازه‌ای بی‌نظیر در کشور است و با پیگیری‌های آیت الله ناصری در زمان تصدی مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری احداث شد، اظهار داشت: تدابیری که در زمینه ساخت مغازه‌های پیرامون مصلی و وقف آنها توسط آیت الله ناصری اندیشیده شده، قابل تقدیر است.

نعمت‌الله ترکی با اشاره به سفر خود به استان یزد و برنامه‌های این سفر بیان کرد: تاکنون به 21 استان کشور سفر کرده‌ایم و مسائل استان‌ها در حوزه های راه و شهرسازی و مسکن را مورد بررسی قرار دادیم و در یزد طی دو روز کاری این برنامه اجرا خواهد شد.

وی در مورد قوانین دست‌وپا گیر در حوزه مسکن عنوان کرد: متاسفانه ساختار اداری ما معیوب و در مواردی مربوط به حدود 100 سال پیش است که لازم است مجلس برای اصلاح آن اقدام کند.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه و شهرسازی امام جمعه یزد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند

ایسنا/لرستان شهردار سلسله گفت: راه‌ و شهرسازی لرستان در طرح‌های جامع و تفصیلی بازنگری کند و به اجرای این طرح‌ها شتاب بیشتری دهد.

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باید از ظرفیت قانون مولدسازی برای کمک به شهرداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در ماده ۲۲ قانون هوای پاک به صراحت وظایف دستگاه‌ها مشخص شده است که باید به آنها عمل کنند.

شهردار سلسله گفت: با هدف توسعه فضای سبز در شهرها، نیاز است راه و شهرسازی برخی املاک خود را برای سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری‌ها قرار دهد.

وی درباره تامین قیر برای شهرداری‌ها، بیان کرد: در لرستان کارخانه آسفالت داریم، اما قیر نداریم و حتی اگر قیر را تامین کنیم شرکت آب منطقه‌ای لرستان اجازه برداشت شن و ماسه را از رودخانه نمی‌دهد.

او درباره تامین ماشین‌آلات در شهرداری‌های استان، گفت: سهم شهرداری الشتر از ماشین‌آلات عمرانی اندک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند
  • چالش غرب در رویارویی با بیداری فرهیختگان
  • بیداری فرهیختگان در غرب
  • امام جمعه همدان: مطالبه‌گر‌ مشکلات مردم خواهم بود
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • دانشجویان دنیا به دفاع از مردم فلسطین قیام کردند
  • امام جمعه کرج: این واداده‌ها چرا در برابر کتک زدن دانشجویان آمریکا سکوت کردند؟
  • دفاع از کشور مستلزم حضور همه جانبه در میدان است
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد