Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در جلسه شورای زکات استان قزوین، افزود: برای تحقق زکات سال ۹۸ در کشور، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود ولی ۶۴۰ میلیارد محقق شد و برای سال ۹۹ هم پیش بینی ما این بود که حدود ۸۲۰ میلیارد تومان جمع آوری کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت ترویج زکات در جامعه، اظهار داشت: بر اساس محاسبات انجام شده، در صورتی که پرداخت و جمع‌آوری زکات به درستی انجام شود، سالانه حدود هزار میلیارد تومان به نیازمندان کشور کمک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بختیاری با اشاره به نگاه امام راحل برای تاسیس کمیته امداد مبنی بر اینکه این نهاد دولتی نشود، افزود: با توجه به این نگاه، مردمی کردن امدادرسانی از مهمترین اولویت‌های ماست و یکی از ماموریت های شورای زکات در همین زمینه تعریف می‌شود.
وی بیان اینکه در توانمند سازی جامعه هدف بر اشتغال و فرهنگ سازی تمرکز شده است، تصریح کرد: این مهم برای بسیاری از خیریه‌های بزرگ کشورهای دیگر الگو شده و تجربه‌های کمیته امداد کشور برای آنها خیلی موثر بوده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: ماموریت اصلی ما توانمندسازی مددجویان است که کمک موثری به اجرای عدالت در کشور خواهد کرد.
وی با اشاره به جمع آوری کمک های مردمی در کمیته امداد استان قزوین، افزود: در سال جاری میزان جمع آوری مشارکت های مردمی در این استان ۲۲ میلیارد تومان پیش بینی شده بود و در حال حاضر ۲۶ میلیارد تومان جمع آوری شده است و پیش بینی می شود که تا پایان سال این میزان افزایش یابد.
بختیاری با اشاره به فعالیت شورای زکات، تصریح کرد: با کار و فعالیت شورای زکات استان ها و انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی، تمام روحانیون جوان مستقر در روستاها در این امر و جمع آوری زکات همکاری می کنند.  
بختیاری اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری در استان قزوین ۹۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان کمک های مردمی در کمیته امداد جمع آوری شده است که تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا حضور مردم در مشارکت های مردمی بسیار پرشور بوده است، افزود: در ماه رمضان سال جاری در کل کشور کمک های مردم به کمیته امداد بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بود.  
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اولویت های این دستگاه در سال‌جاری، اضافه کرد: مقام معظم رهبری با صراحت از کمیته امداد خواستند که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات را برای تهیدستان با رعایت حرمت و تکریم در اولویت قرار دهیم که ما نیز در بحث توانمندسازی سه رکن اشتغال، مسکن و کار فرهنگی را در اولویت قرار دادیم.
وی افزود: استان قزوین با همدلی حول محور امام جمعه و مدیریت استان در بخش اشتغال کمیته امداد، با ایجاد ۶ هزار و ۶۰۰ اشتغال، رتبه اول کشوری را کسب کرد که مرهون همدلی موجود در استان است.  
بختیاری رسیدگی به ایتام را امری بسیار مهم دانست و گفت: طبق برنامه ریزی ما باید تا سه سال آینده هیچ خانواده مددجوی بدون مسکن و هیچ یتیمی بدون حامی نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: سرانه حمایت از ایتام در استان ۷۰۰ هزار تومان برای هر یتیم و برای محسنین ۲۵۰ هزار تومان است که این امر بسیار جای قدردانی از مردم استان دارد.

برچسب‌ها مددجوی کمیته امداد عبدالکریم عابدینی کمیته امداد امام خمینی استان قزوین قزوین مشارکت های مردمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی مددجوی کمیته امداد کمیته امداد امام خمینی استان قزوین قزوین مشارکت های مردمی اخبار کنکور میلیارد تومان کمیته امداد استان قزوین شورای زکات جمع آوری سال جاری پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، محمدرسول شیخی‌زاده در جشن توانمندسازی مددجویان زیرپوشش استان گفت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کار‌های ارزشمند در این حوزه دو هدف؛ کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و کمک به توانمندسازی خانواده‌ها با حفظ کرامت و شرافت انسانی را دنبال می‌کند.

او به حوزه اشتغال اشاره و تأکید کرد: جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و بقیه مربوط به سال ۱۴۰۱ است، روز گذشته برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸ نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش کسب کردند و ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی‌ها مشغول کار شدند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم گفت: از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار را از طریق اشتغال، به توانمندسازی برسانند.

صباغیان تصریح کرد: مأموریت اصلی کمیته امداد از ابتدای تشکیل رسیدگی به امور معیشتی و نیاز‌های روزمره مردم بود، اما پس از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می‌کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان برگزار شد که کمیته امداد از طریق برنامه‌های متنوع توانمندساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه‌ها، خیرین و دولت مردمی رقم می‌زند.

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • حمایت ۲۲۰ ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی
  • بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور