Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شهر: صبح امروز دو ورودی جدید ایستگاه های مترو میدان صنعت و بسیج گشایش یافت. با افتتاح این ورودی جدید ایستگاه بسیج شهروندان دیگر مناطق از جمله منطقه 14 می‌توانند از حمل‌ و نقل پاک بهره مند شوند.
به گزارش خبرنگار شهر، چهارشنبه -29 بهمن 1399- ورودی‌های دو ایستگاه میدان صنعت و بسیج واقع در خط 7 مترو با حضور سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک؛ علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)؛ فرنوش نوبخت و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدمناف هاشمی، معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم بیان کرد: با افتتاح این دو ورودی شهروندان دیگر مناطق از جمله منطقه 14 می‌توانند از حمل‌ و نقل پاک بهره مند شوند.
او درباره کارکرد ورودی‌ ایستگاه‌ها گفت: بعضی از ورودی‌ها کارکرد یک ایستگاه کامل را دارند چرا که تعدادی از ورودی‌ها میان دو بزرگراه واقع شده‌اند یا در منطقه دیگری هستند. بنابراین ایستگاه‌های اینچنینی برای شهروندان بسیار ضروری و کارکرد ویژه خود را دارند.
هاشمی ضمن اشاره به هزینه کرد حدود 100 میلیارد تومان برای ساخت این دو ورودی جدید، افزود: همه امکانات مناسب سازی در افتتاحیه‌های جدید مدنظر قرار دارد. این امکانات بار مالی سنگینی دارد اما برای معلولان و افراد کم توان بسیار ضروری است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه همیشه مشکلات مالی برای پروژه‌های عمرانی وجود دارد، گفت: اما امسال وضعیت بد نبود چرا اوراق مشارکت از بانک آینده وصول شده است. همچنین یکهزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت 1398 وصول شده و برای 500 میلیارد تومان باقی مانده دو ملک به وثیقه گذاشته شده است. طبق آخرین جلسه‌ای که با مدیرعامل بانک رفاه روز گذشته برگزار شد، امیدواریم که هفته آینده این 500 میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شود. این پول عمدتاً برای تکمیل ایستگاه‌های مترو و خرید اتوبوس تعلق می‌گیرد.
او در ادامه توضیح داد: دولت سهم اوراق مشارکت سال 1398 خود را به صورت صد در صدی پرداخت کرد اما امیدواریم که دولت از اوراق مشارکت 1399، حمایت کند. هزار و 850 میلیارد تومان برای مترو و 550 میلیارد تومان به اتوبوسرانی تخصیص خواهد یافت.
هاشمی ضمن اعلام افتتاح دو ایستگاه مترو جدید در 14 اسفند 1399، گفت: به لطف خدا، چهار ایستگاه دیگر در 20 اسفند به بهره برداری خواهد رسید. برای تکمیل این 6 ایستگاه کاملاً تأمین اعتبار شده و پیمانکاران سه شیفت درحال کار هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ممکن است تعدادی از ایستگاه در اوایل فروردین 1400 افتتاح شوند، افزود: توانستیم 100 میلیارد تومان از شهرداری تهران نقدینگی فوری دریافت کنیم تا به پیمانکاران تزریق شود. همچنین 100 میلیارد تومان دیگر هم از تسهیلات بانک شهر قرار است دریافت کنیم.
علی امام، مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم افتتاح ورودی دوم ایستگاه بسیج، بیان کرد: با همکاری شهرداری منطقه 14 ورودی دوم ایستگاه بسیج ساخته و امروز بهره برداری می‌رسد. ورودی نخست این ایستگاه در اسفند 1397 به بهره برداری رسید و امروز پس از گذشت دو سال، ورودی دوم افتتاح می‌شود.
او در ادامه بیان کرد: اهمیت بهره برداری ورودی‌های دوم برای تسهیل استفاده شهروندان از شبکه مترو بر کسی پوشیده نیست.
به گفته مدیرعامل این شرکت، تمامی اقدامات مناسب سازی با استانداردهای به روز شهرداری تهران اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تهران میلیارد تومان اوراق مشارکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم

تین نیوز

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

الهیاری با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

الهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ مترو تهران اعلام شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • زمان بهره برداری از خط ۱۰ متروی تهران اعلام شد
  • عملیات حفاری خط ۱۰ متروی تهران
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد