Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از افزایش قابل توجه موارد مثبت سرپایی در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: تعداد تست‌های مثبت و موارد مثبت سرپایی شناسایی شده در شاهرود و میامی به نسبت هفته‌های قبل دو برابر شده است.

دکتر احسان بینش در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اگر این روند همچنان ادامه بیابد در روزهای آتی به تدریج شاهد افزایش بیشتر بستری‌ها در مناطق تحت پوشش این دانشگاه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شناسایی 95 مورد مثبت جدید در این دانشگاه طی دو روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: موارد قطعی مثبت در جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود به بیش از هفت‌هزار و 25 بیمار رسیده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بستری بودن 66 بیمار با تشخیص قطعی کووید19 در بیمارستان امام حسین شاهرود خبر داد و خاطرنشان کرد: 11 نفر از این مبتلایان در بخش آی سی یو و 55 بیمار نیز در بخش ویژه کرونایی این بیمارستان بستری هستند.

وی از افزایش محسوس میزان بستری‌ها در دو هفته اخیر خبر داد و گفت: البته این موارد در چند روز اخیر تقریبا ثابت مانده اما در صورت ادامه روند افزایش موارد شناسایی شده در آینده با افزایش احتمالی بستری‌های نیز روبرو خواهیم بود.

دکتر بینش در پاسخ به پرسشی در ارتباط با مشاهده احتمالی گونه‌های جهش‌یافته کووید19 اظهار کرد: متاسفانه مدتی است که شاهد جهش و تغییر رفتار این ویروس مواجه‌ایم و وجود گونه‌هایی همچون ویروس انگلیسی و آفریقایی گویای همین تغییر رفتار ویروس است.

وی ادامه داد: هم بیماری‌زایی و هم قابلیت سرایت در گونه‌های جهش یافته موسوم به کرونای آفریقایی و انگلیسی بیشتر است و همین ایجاب می‌کند که سطح مراقبت‌ها و رعایت‌ها در جامعه افزایش یابد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هنور مورد قطعی از کرونای انگلیسی در شاهرود و میامی گزارش نشده افزود: البته موارد مشکوکی وجود داشته که تست‌های آنها ارسال شده اما پاسخ آن هنوز دریافت نشده است.

وی با بیان اینکه مواردی از مرگ و ابتلا به این گونه جهش یافته در دیگر نقاط کشور رویت شده اضافه کرد: اگرچه این موارد اندک بوده اما با توجه به مشاهده این گونه در مناطقی از کشور امکان انتقال آن وجود دارد.

این پزشک از عموم شهروندان خواست با حساسیت بیشتر، به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کروناویروس توجه کنند و از هرگونه دورهمی و گردهمایی پرهیز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا علوم پزشکی شاهرود سمنان کرونای انگلیسی علوم پزشکی شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد

عباس آرگون، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبر نگار مهر در خصوص کاهش قیمت ارز و بازگشت دلار به نزدیکی دامنه ۵۰ هزار تومان گفت: آن بخشی از بحث نوسانات ارز که مربوط به هیجانات ناشی از تنش‌های سیاسی و منطقه‌ای است، فروکش کرده و به نوعی با سپری شدن این دوره، شاهد کاهش قیمت ارز هستیم. طبیعتاً بعد از بازگشت آرامش به بازار ارز می‌شد انتظار کاهش و اصلاح قیمت‌ها را هم داشت که این اتفاق افتاد.

وی ادامه: در بخش بعدی و نگاه بلندمدت به بازار، باید به افزایش قیمت ارز ناشی از تورم اشاره کرد که همچنان لازم است نرخ ارز متناسب با شرایط تورمی یا نزدیک به‌آن تعدیل شود، در غیر این صورت باید انتظار افت صادرات و رونق واردات را داشت که ناخواسته ما را دوباره به سمت افزایش قیمت ارز هدایت می‌کند. در واقع نرخ ارز باید خود را با توجه به شرایط اقتصادی کشور با تورم تطبیق دهد تا صادرات هم از توجیه و رونق لازم برخوردار شود.

این فعال اقتصادی به تاثیر مثبت سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان در کنترل نوسانات اخیر بازار اشاره کرد و گفت: سفر محمدرضا فرزین به عربستان را هم می توان شوک مثبتی به بازار ارز محسوب کرد، چراکه هر چقدر ما روابط بین‌المللی خود را با کشورهای منطقه و جهان توسعه دهیم و به نوعی دیپلماسی فعالی در این خصوص داشته باشیم، قطعاً شاهد تاثیرات مثبت آن خواهیم بود. در نتیجه سفر فرزین به عربستان نیز توانست در کنترل و مهار انتظارات تورمی ناشی از تنش‌های منطقه ای تاثیر گذار باشد و نرخ دلار را کاهش دهد.

آرگون به لزوم حفظ ثبات و آرامش در بازار ارز تاکید کرد و افزود: بی تردید آرامش سیاسی و منطقه ای می‌تواند جلوی افزایش قیمت ها و التهاب بازار را بگیرد و در مساله انتظارات تورمی هم تاثیرگذار باشد. به هر حال رسیدن به این شرایط نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌هایی با توجه به واقعیت‌هاست که یکی از آنها تعدیل نرخ ارز با نرخ تورم است. ضمن اینکه تصمیمات کارشناسی شده و منطقی در روند حمایت و تسهیل افزایش صادرات نیز می تواند در ایجاد ثبات بازار تاثیرگذار باشد.

کد خبر 6093848 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت سکه و طلا افزایشی شد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • دمای کشور در ۵۰ سال اخیر روندی افزایشی داشته است