Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با تعریف‌های قانونی زکات زیرساخت‌های مستحکم و اثرگذار در این خصوص در کشور تعریف شده و امروز به خوبی ایفای نقش می‌کند.
به گزارش خبرنگار مهر فاطمه محمد بیگی در جلسه شورای زکات استان قزوین که صبح چهارشنبه با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که کمیته امداد در ماه‌های اخیر به صورت ویژه به آن پرداخته است بحث اشتغالزایی و توانمندسازی به خصوص توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، این موضوع در استان قزوین کاملاً قابل لمس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رفع مشکل معیشت در خانواده‌های دارای مشکل اقتصادی در شرایط حال حاضر جامعه که کرونا آسیب‌های بیش از پیشی را متوجه معیشت مردم کرده یک مسئله قابل تقدیر است.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دستورات اکید دین مبین اسلام مسئله زکات است که ۳۲ بار به روشنی در قرآن کریم به آن اشاره شده است، ما پیروان امیر مؤمنان هستیم که در حال رکوع هم زکات دادند.

وی با اشاره به قوانین کشور در خصوص زکات بیان کرد: تا سال ۱۳۸۴ قوانین زکات صرفاً به شکل نهادهای مردمی و با توجهات علما و ائمه جمعه جمع آوری می‌شد و در آن سال پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی داده می‌شود و قریب به شش سال طول می‌کشد که این موضوع در سال ۱۳۹۰ تبدیل به قانونی ۶ ماده‌ای شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در ایران و ۱۰ کشور مسلمان دیگر در جهان زکات دارای قوانین و ضابطه است که به شکل حقوقی بررسی می‌شود و برای اجرا ابلاغ می‌گردد.

محمدبیگی افزود: پژوهش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد وضعیت پرداخت و صرف زکات در کشور ما جایگاه خوبی دارد و این نشان می‌دهد که با قانون شدن زکات زیرساخت‌های این امر محکم شده و از زمانی که این وظیفه در قانون به کمیته امداد سپرده شده، این سازمان با جدیت این مسئله را پیگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یکی از ارکان حکومت اسلامی را نام ببریم قطعاً باید به زکات اشاره داشته باشیم که هم باعث برکت و هم سبب تزکیه روح صاحب مال می‌شود و اگر در کشورمان بین مردم زکات را ترویج کنیم سنت و برکت الهی و پوشش نعمت‌های الهی بیش از پیش خواهد بود.


 

کد خبر 5149393

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای زکات ایجاد اشتغال ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز کرمانشاه شهرکرد شهرستان کرج مجلس شورای اسلامی مشهد اردبیل همدان لیگ برتر فوتبال ایران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است