Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط‌عمومی و امور فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی اظهار کرد: صنایع‌دستی همواره به‌عنوان تولیدی کاملاً ملی، از منابع درآمدی بسیاری از خانوارهای استان برای امرارمعاش است و رکود آن به‌واسطه عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های استانی و ملی در این شرایط، آسیب‌های فراوانی را به هنرمندان و صنعتگران وارد ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: دولت تسهیلات کم‌بهره‌ای را برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده براثر شیوع بیماری کرونا در نظر گرفت که هنرمندان و صنعتگران استان گلستان پس از ابلاغ این تسهیلات با ثبت درخواست در سامانه «کارا»، متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا شدند.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح استان ۷۷۷ پرونده از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی با نیاز تسهیلاتی ۶۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال متقاضی دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا شدند که از این تعداد ۶۰۲ هنرمند و صنعتگر فعال مبلغ ۴۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کرده‌اند.
حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: بروز سیل و آب‌گرفتگی در نوروز ۱۳۹۸ و همچنین شیوع بیماری منحوس کرونا حوزه فروش صنایع‌دستی را در استان بسیار تحت تأثیر قرار داده است که امیدواریم پرداخت این تسهیلات و حمایت‌های دیگر دولت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا ویروس، جبران تنها بخشی از این آسیب‌های وارده باشد.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان گلستان میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در سطح استان پهناور اصفهان  فردا تعطیل است.

امیر کرم زاده ادامه داد: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.

استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی دارد که هزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی و ۱۵ اثر آن از جمله میدان امام، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

۸۰ موزه و بنای تاریخی با قابلیت بازدید در سراسر اصفهان تحت نظارت و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تسهیلات مناسب به بانوان فعال در حوزه صنایع‌دستی اختصاص می‌یابد
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه