Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، حماس اعلام کرد که با وجود این شرایط با فهرستی از نامزدها در غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس در انتخابات آینده فلسطین شرکت خواهد کرد. 
«صلاح البردویل»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در این باره گفت‌ که «اشغالگران صهیونیست می کوشند در انتخابات آینده فلسطین اخلال ایجاد کنند و برای همین برگزارکنندگان، رای‎‌دهندگان و نامزدها را تهدید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
البردویل در گفت و گو با پایگاه خبری «العربی الجدید» که به مواضع قطر در منطقه نزدیک است ، گفت که  اقدام رژیم صهیونیستی در بازداشت روزانه رهبران و فعالان و طرفداران حماس در کرانه باختری با هدف کوشش برای اعمال فشار بر این گروه و محروم کردن آن از کنشگری سیاسی به علت ترس از تکرار تجربه سال ۲۰۰۶ میلادی است که حماس بیشتر کرسی‌های شورای قانون‌گذار فلسطین را کسب کرد.
عضو بلندپایه حماس تأکید کرد که حماس و مقاومت فلسطین می توانند با توجه به انتخابات آینده بر اشغالگران اسرائیلی فشار وارد کنند. 
در همین راستا، نظامیان صهیونیست در کارزاری روزانه اقدام به دستگیری، تهدید، ارعاب و احضار فعالان و رهبران جنبش حماس در کرانه باختری زده اند. 
محافل مختلف می گویند که هدف از این اقدام ها جلوگیری از شرکت این رهبران در انتخابات قانونگذاری آینده فلسطین است.
«یحیی السنوار»، از رهبران حماس در نوار غزه پیشتر رژیم صهیونیستی را از هرگونه مداخله در انتخابات ماه مه آینده یا مانع‌تراشی در مسیر برگزاری آن برحذار داشته بود.
وی با هشدار به سران رژیم صهیونیستی گفت که من به آنها اعلام می کنم جنبش حماس اجازه دخالت در روند انتخابات را به اشغالگران نمی دهد. 
از سوی دیگر، البردویل یادآور شد که جنبش حماس از حق نامزدی خود در باریکه غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس کوتاه نخواهد آمد و همه مردم فلسطین حق دارند از همه جا در انتخابات آینده نامزد شوند.ا 
این عضو رهبری حماس با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی نمی خواهد انتخابات فلسطین برگزار شود، گفت که اشغالگران اسرائیلی نمی خواهند انتخابات فلسطین برگزار شود و می خواهند فلسطینی ها بدون مشروعیت و نماینده باشند. 

بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز ۲۲ ماه می‌ (یکم خرداد)  و انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.  

 پس از ۱۵ سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند  که مورد استقبال جنبش «حماس»  قرار گرفت.  

برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین جنبش مقاومت اسلامی حماس اخبار کنکور رژیم صهیونیستی انتخابات آینده انتخابات مجلس کرانه باختری جنبش حماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 

یک مقام ارشد حماس می‌گوید که پیشنهادی که از سوی طرف صهیونیست در مذاکرات دریافت کرده تغییر خاصی را در مواضع آن نشان نمی‌دهد و اگر «اصلاحات اساسی» در آن ایجاد نشود، احتمال توافق پایین خواهد بود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام حماس در خصوص طرح مذکور گفت: «پیشنهاد طرف اسرائیلی که ارائه شده تغییر اساسی در موضع آن را نشان نمی‌دهد. این طرح پاسخ واضحی به مشکل عقب‌نشینی [اشغالگران از غزه] و آتش‌بس کامل نمی‌دهد». 

گفتنی است، صبح امروز (شنبه) خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که پاسخ رسمی دشمن صهیونیستی در خصوص پیشنهاد جدید برای مذاکرات را دریافت کرده و پس از اتمام بررسی‌ها، پاسخ متقابل آن را اعلام خواهد کرد. 

گفته شده این پیشنهاد پیش‌تر به میانجیگران مصری و قطری تحویل داده شده بود. 

مهم‌ترین خواسته‌های حماس در مذاکرات، برقراری آتش‌بس دائمی و خروج کامل اشغالگران از نوار غزه بوده است. 

به تازگی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر در بیانیه مشترکی از حماس خواسته‌اند توافق روی میز را بپذیرد. با این حال این جنبش اعلام کرده که به خواسته‌های اصلی خود پایبند است و تحت فشار آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم