Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در نشست علمای شیعه و سنی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر صنف و طبقه‌ای بنا به ماموریت‌ها و رسالت کاری خود با دشواری‌ها و چالشهایی مواجه است و در حوزه ماموریتی عالمان دین و فضلا که نقش و کارکرد تبیین و تبلیغ دین را دارند رسالت کاری دشوارتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: زمینه‌های تبلیغ و ترویج و تبیین دین با چالشهای متعدد مواجه شده که اصل تبلیغ و تبیین و انجام ماموریت و رسالت را با مشکلاتی مواجه کرده است و جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ اگر در شرایط دشواری قرار بگیرند پذیرش محتوای تبلیغ برای آنها راحت نیست حتی اگر زمینه تبلیغ فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه برای شخص مبلغ و کسی که پرچمدار هدایتگری و تبیین دین است امر تبلیغ انجام می‌شود اما در شرایط سخت و دشوار  جامعه با وجود مشکلات و معضلات اجتماعی پذیرش تبلیغ دین برای مخاطب آسان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: این نشست با حضور روحانیون برگزار شده است تا بررسی کنیم که در این وضعیت چگونه میتوانیم این مسیر و برهه زمانی را به شکل مناسب طی کنیم و چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: اندیشه‌ها و تفکرات متفاوت و برداشت‌ها و قرائت‌های مختلف ممکن است از دین شکل بگیرد اما پذیرش باورها و اندیشه‌های دینی از وظایف انسانهای دین باور است و باید حتی کلام مخالف را هم بشنویم.

وی عنوا کرد: در برداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت از متون دین چه قرآن و چه حدیث به طور طبیعی اختلاف اندیشه‌هایی وجود دارد و نباید این اختلافات منشا تنش در جامعه باشد، بلکه باید زمینه فکری تعامل فکری و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی را فراهم کند.

وی اضافه کرد:بیان دیدگاهها و نظرات همه افراد جامعه محترم و ارزشمند است و سازمان تبلیغات اسلامی براین باور است که علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاهی می‌توانند ارائه طریق دهند تا این نهاد فرهنگی تبلیغی با شناخت بیشتر فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل تبلیغات اسلامی نشست علما و روحانیون کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت معلمی دفاع از حق است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت:‌ وقتی می‌بینیم در دانشگاه‌های آمریکا، اروپا و سایر نقاط جهان خیزش حمایت از مردم مظلوم فلسطین به راه افتاده است خود گویای این موضوع است که در قلب نظام استکبار، فطرت‌های پاکی وجود دارند که مدافع حق هستند؛ رسالت معلمی دفاع از حق است.

علی نظری در آیین بزرگداشت روز معلم و استاد که شامگاه چهارشنبه،‌۱۲ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: معلم، یعنی بعثت، حرکت برای امید و پیشرفت و مبارزه با تاریکی‌ها و جهل. معلم باعث ایجاد رستاخیز برای امید و پیشرفت در جامعه می‌شود.

وی اظهار کرد: رسالت معلمی یک رسالت انبیایی است همانگونه که متفکر بزرگ علامه شهید مطهری هم این رسالت را ایفا کرد.

نظری ادامه داد:‌ نقش و اهمیت جایگاه معلم تا بدانجاست که معلم روشنایی در جامعه ایجاد می‌کند با تاریکی‌ها مبارزه می‌کند و خفتگان را بیدار می‌کند.

وی با بیان اینکه معلم باعث ایجاد رستاخیز برای امید و پیشرفت در جامعه می‌شود،تأکید کرد:‌ گاهی یک پیام خودش یک معلم است؛ پیام انقلاب اسلامی ایران همچون پیام معلم است که به به گوش جهانیان رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • پاسخ به شبهات نسل جوان رسالت خطیر معلمان و اساتید است
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • روایتی اجمالی از زندگینامه، تحصیلات و خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان