Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:54:12 GMT

علما حافظ وحدت جهان اسلام بعد از پیامبران هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۳۵۶۳

علما حافظ وحدت جهان اسلام بعد از پیامبران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر امروز در نشست علمای شیعه و سنی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، اخوت و برادری است و زمان آن رسیده که سران ممالک اسلامی و علمای اسلام و حتی سران جهان با تفکر عمیق و نگاه و بصیرت واقعی مسائل را پیگیری کنند و به ذلت کشاندن ملت‌ها و لشکرکشی‌ها در کشورهای دیگر و به غارت بردن آنها باید تمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: باید خون انسان نزد همه جهان محترم شمرده شود چرا که خداوند برای انسان ارزش قایل شده است و به او امتیاز داده است.

وی با بیان اینکه باید با تلاش بیشتر برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی کار کنیم، افزود: همه ما پیرو یک دین، یک اصول و یک مکتب هستیم و جای اختلاف نباید وجود داشته باشد.

امام جمعه سنندج اعلام کرد: اگر مذاهب متعددی داریم باید یک هدف واحد داشته باشیم و آن هم اسلام است که مذاهب در آن به ستیز نمی‌پردازند بلکه برای دعوت به حق به شیوه برادرانه به یکدیگر کمک می‌کنند و ما هم نیازمند آن هستیم که به روند جدایی و اختلاف بین مذاهب پایان دهیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: تمدن‌های مختلفی در دنیا وجود دارد و ما اعتقاد داریم که دین مبارک اسلام مولفه اساسی تمدن‌ است و هیچ تمدنی به اندازه تمدن اسلامی مهم نیست.

ماموستا رستمی افزود: دین اسلام دارای نقص و عیب نیست و از همه اقشار و جوامع دفاع و پشتیبانی کرده است و قرآن کریم می‌فرماید یکی از دلایل آفرینش انسان‌ها آشنایی آنها با همدیگر است و باید قرآن را سرلوحه خود قرار دهیم .

وی با بیان اینکه قرآن کریم تا روز قیامت بردوام است، افزود: این مکتب سعادتمند جامعه بشریت است که بعد از پیامبران، علما حامی این مکتب هستند و این نقش اساسی علما و روحانیون را در حفظ مکتب اسلام می رساند.

ماموستا رستمی اعلام کرد: دو طیف شیعه و سنی در کمال اخوت و برادری در کنار هم زندگی میکنند و این برای ممالک جهان اسلام الگو است و ایران مرکز صلح و دوستی برای جهان اسلام است ما پیرو یک برنامه هستیم که ریشه در زمین و شاخه آن در آسمان تنیده است.

امام جمعه سنندج با اشاره به رسالت خطیر علما بیان کرد: حافظ وحدت جهان اسلام بعد از پیامبران علما هستند که جامعه را به وحدت، اخوت، برادری، عرفان، مسائل معنوی و دوری از منکرات دعوت می‌کنند و این نشان می‌دهد که رسالت علما سنگین است و امانت برداری علما همچون انبیا گران و سنگین است.

وی با بیان اینکه روحانی بعنوان مشاور و مددکار و دکتر روح و جسم ایفای نقش می کند، بیان کرد: علما محور آشنایی با دین خدا و بعنوان ایجاد اخوت بین مومنین باید تلاش کنند و دعوت کننده جامعه به سمت کرامت عزت و اخلاق هستند.

انتهای پیام/.2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: ماموستا رستمی امام جمعه سنندج نشست علما و روحانیون جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • فال حافظ امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر