Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز هم پیام امام حسین(ع) جهانی و آرمان‏‌هایش زنده است و همگان به عنوان الگو از مکتب امام حسین(ع) بهره‌برداری می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زاهدان ، مولوی نذیراحمد سلامی ظهر امروز در هفتمین همایش "قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت" که در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای جلوگیری از خروج حکومت از مسیر اصلی و انحرافاتی که در حکومت ایجاد شده بود، قیام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(ع) با قیام خود از انحرافات و فساد در حکومت اسلامی جلوگیری کرد. اگر این قیام نبود انحرافات و فسادهایی که در حکومت ایجاد شده بود مشروعیت پیدا می‌کرد.

امام جمعه زاهدان: مکتب حسین(ع) معیار تشخیص حق از باطل است‌امام جمعه زاهدان: حفظ آرامش پیش‌نیاز رشد و پیشرفت سیستان و بلوچستان استامام جمعه زاهدان: ائمه جمعه سعه صدر و تحمل نظر مخالفان را سرلوحه قرار دهند

وی تصریح کرد: در حقیقت تفاوت عمده‌ای بین حکومت‌های قبل از یزید و حکومت یزید به وجود آمده بود و خداپرستی جای خود را به مادیات و مسائلی داده بود که از کرامت انسان به دور بود. ارزش‌هایی مانند توجه به نیازهای مردم، خداجویی، عدالت و حفظ بیت‌المال در حکومت یزید کنار گذاشته شده بود و خودکامگی و تبعیض و  بداخلاقی در این حکومت موج می‌زد.

مولوی سلامی بیان کرد: از جمله فضایل اخلاقی امام حسین(ع) روح پاک و معنویت آن حضرت بود. ایشان لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد و بخش اعظم اوقاتش را به عبادت پروردگار و ذکر دعا و قرائت قرآن می‌گذرانید. با گذشت 1400 سال هنوز هم پیام امام حسین(ع)  جهانی و آرمان‏‌هایش زنده است و همگان به عنوان الگو از مکتب امام حسین(ع)  بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان امام حسین ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان

 رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت:  از ظهر جمعه تا آخر وقت جمعه (۷ اردیبهشت) برای زاهدان و ارتفاعات شرقی استان رخداد رگبار رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود. 

علی ملاشاهی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی پرهیز شود و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی خودداری گردد، از محصولات کشاورزی محافظت شود. از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری گردد و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.


????«روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان»????

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است