Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: بزرگ‌ترین مجتمع گلخانه‌ای کشور به مساحت یک هزار و ۶۰۰ هکتار در پارس‌آباد طراحی و آماده‌سازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل ، ارژنگ عزیزی صبح امروز در بازدید از طرح‌های مهم شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: برنامه‌ریزی در راستای توسعه طرح‌های مختلف اقتصادی و کشاورزی یکی از اهداف مهم و حائز اهمیت است که در این زمینه تاکنون اقدامات قابل توجهی انجام یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توسعه کارآفرینی در مناطق مختلف روستایی استان برای ما به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی در دستور کار قرار گرفته و در طول دو سال گذشته با هدف توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای 3 هزار و 175 طرح اقتصادی 406 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی 4 هزار و 90 محقق شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: خوشبختانه در سطح استان طرح‌های مختلف صنعتی در حال اجراست و واحدهای شیرآلات بهداشتی به میزان 50 درصد نیاز کشور و لاستیک خودرو 25 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند که این موضوع بسیار مهم است.

عزیزی تصریح کرد: در راستای جذب محصولات کشاورزی در صنایع تبدیلی می‌توان به افزایش یک هزار و 800 تنی اشاره کرد چرا که استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی توانسته بسیاری از نیازهای کشور را تأمین کند و نیاز است در این زمینه سعی و تلاش ما بر مبنای توسعه محصولات کشاورزی باشد.

وی بیان کرد: در راستای توسعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای شاهد افزایش 85 هکتاری کشت‌ هستیم و 350 هکتار نیز در حال احداث است که بدون شک در توسعه بخش‌های مختلف استان اردبیل می‌تواند نقش حائز اهمیتی را ایفا کند و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه موفق عمل کند.

نماینده ولی فقیه در گلستان: روستاییان گلایه‌های زیادی از وزارت جهادکشاورزی دارند/ مشکلات کشاورزان باید ریشه‌ای برطرف شودصادرات 20 هزار کانتینری محصولات کشاورزی استان البرز/ بخش عمده مواد اولیه واحدهای صنعتی از چین تامین می‌شود4 مسئولیت تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: افزایش سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بسیار حائز اهمیت و اساسی است و در این زمینه تمام سعی و تلاش ما بر این است که بتوانیم به تمامی اهداف خود جامه عمل بپوشانیم و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/144/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد

جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: در سال زراعی جاری، تولید گیاهان و محصولات گلخانه‌ای مانند نشا‌های جالیزی، سبزیجات، صیفی‌جات و گل‌های زینتی در شهرستان تایباد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: امسال بیش از ۳۰ میلیون نشای صیفی و سبزی، بیش از یک میلیون انواع گل‌های تزئینی و زینتی و همچنین ۴۰۰ تن سبزیجات برگی و صیفی‌جات در گلخانه‌های تایباد تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: در این شهرستان مرزی ۶۸ گلخانه در مجموع به مساحت ۸ هکتار فعالیت می‌کنند که ۳۰ واحد در بخش مرکزی و ۳۸ واحد در بخش میان‌ولایت واقع شده اند.

اعتضادی بیان کرد: در سال جاری ۴ گلخانه جدید نیز راه اندازی شده است که در مجموع ۷ هزار متر مربع به فضای گلخانه‌ای این شهرستان افزوده شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده کشت گلخانه‌ها در بستر خاک می‌باشد و نیز یک گلخانه هیدروپونیک یا آب‌کشت به مساحت ۶ هزار متر مربع در حال راه اندازی است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: صدور آسان پروانه تاسیس گلخانه، ارائه تسهیلات به گلخانه‌داران، معرفی متقاضیان به ادارات گاز و برق برای اخذ انشعابات، صدور مجوز تغییر کاربری زمین، اجرای برنامه مدیریت تلفیقی آفات و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی تایباد جهت رونق کشت گلخانه‌ای هستند.

اعتضادی افزود: استفاده از آب باران، توسعه فضای گلخانه با بکارگیری سازه‌های با ارتفاع بالا، تولید محصول سالم با مواد غیرشیمیایی و افزایش ضریب مکانیزاسیون از مهترین روش‌های نوین بکاررفته در گلخانه‌های شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم شهرستان تایباد و مشکلات ناشی از بحران آب، افزایش تولید محصول نسبت به هر لیتر آب مصرفی، افزایش درآمد گلخانه‌دار و افزایش تعداد گلخانه‌ها در این منطقه ضروری می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • احداث بزرگترین پارک نوری موضوعی کشور در مجتمع گردشگری صفه اصفهان
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود