Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روابط عمومی ثبت احوال درباره مشکل افرادی که برای دریافت کارت ملی هوشمند صرفا پیش ثبت‌نام کرده یا هیچ ثبت‌نامی نکرده و مدرکی هم ندارند و نگرانند که خللی در درمان آنها در مراکز درمانی تامین اجتماعی ایجاد شود، اعلام کرد: بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور تاکنون نزدیک به ۶۰ میلیون نفر از هم‌میهنان مراحل تکمیل ثبت‌نام خود را به انجام رسانده و از این میان صدور کارت هوشمند ملی برای بیش از ۵۰ میلیون نفر انجام پذیرفته و در خصوص بقیه عزیزان به تدریج در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین درباره بحث حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه تامین اجتماعی قطعا موضوع نحوه ارائه خدمت توسط آن سازمان تدبیر شده است که مناسب به نظر می‌رسد از طریق خود ایشان پیگیری شود.

سازمان ثبت احوال کشور همواره آماده ارائه خدمات لازم بوده و بر اساس اعلام نیاز دستگاه‌ها هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار نقطه از میهن اسلامی افزون بر ۲۰۰ دستگاه در قالب تفاهم‌نامه‌های موجود و بر اساس قوانین کشور ارائه خدمت می‌کند.

با توجه به اهمیت کارت ملی در حذف دفترچه بیمه، معاون تامین اجتماعی نیز از برگزاری جلساتی با ثبت احوال و سازمان‌های دیگر برای دسترسی به سوابق هویتی افراد خبر داده و گفت: اگر در بدو امر این طرح سختگیری کنیم ممکن است عرصه بر مردم سخت شود، لذا همه فرایندهای نظارتی را از اول شروع نمی‌کنیم و به تدریج این کار را انجام خواهیم داد.

همچنین شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز توضیح داد: مردم جلد دفترچه‌هایی را که تاکنون داشته‌اند می‌توانند همراه داشته باشند، اگر جلد دفترچه هم ندارند، کارت ملی‌شان را می‌توانند ارائه دهند و اگر کارت ملی برای افراد صادر نشده بود یا سنشان زیر ۱۸ است و کارت ملی ندارند، می‌توانند با شناسنامه مراجعه کنند و این ساز و کارها موجود است.

به گفته وی، عدم صدور دفترچه و الکترونیک شدن نسخه از یکدیگر جداست، این که افراد بدون دفترچه مراجعه کنند و پزشک هم نسخه‌نویسی الکترونیک انجام ندهد، یک همراهی لازم دارد و پزشکان با استفاده از سرنسخه می‌توانند بیماران را ویزیت کنند و کد ملی بیماران را بالای نسخه بنویسند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در مراسم زنگ کارگری که به مناسبت هفته کارگر در کارخانه شیر پگاه لرستان برگزار شد گفت: تأمین اجتماعی استان در سال گذشته اقدامات سازنده‌ای در راستای ادامه کار و تولید انجام داده است.
به گفته وی بخشودگی جرائم بخش قابل توجهی از کارفرمایان استان و تقسیط بدهی بسیاری از کارفرمایان کارگاه‌های مدیون استان بخشی از اقدامات تأمین اجتماعی انجام شده در راستای امنیت شغلی کارگران و تداوم حیات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان است.
منوچهر گودرزی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای آرامش و آسایش کارگران و تسهیل دردسترسی آنان به خدمات بیمه‌ای آنها انجام شد غیرحضوری کردن تعداد زیادی از خدمات و سرویس‌های کوتاه مدت است.
گودرزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار کارگاه در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: ۱۳۸ هزار کارگر در قالب بیمه شده اجباری در این کارگاه‌ها فعالیت و از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره می‌برند.
 در این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه کارخانه شیر لرستان قدر دانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی