Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن‌رضا میربلوکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای خط انتقال به قطر ۱۶ اینچ و طول ۵۷ کیلومتر در راستای اهداف راهبردی تامین پایدار گاز ورودی به منظور پایداری در گازرسانی و رشد حجم جایگزین در صنعت با گازرسانی به طرح‌های توسعه ای کارخانه آلومینای جاجرم در حال انجام است.

وی افزود: این طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است و با به بهره برداری رسیدن آن محدودیت های که در فصل سرد برای گاز کارخانه آلومینای جاجرم گذاشته می شود کمتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: خط انتقال تقویتی گرمه و جاجرم در محدوده شهرستان های میامی، جاجرم و گرمه است.

میربلوکی افزود: این طرح با هدف تامین گاز مورد نیاز طرح توسعه مجتمع آلومینای جاجرم و جلوگیری از افت فشار گاز در شهرستان های گرمه و جاجرم در فصول سرد سال اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در زمستان سال های گذشته این منطقه بعضا با افت فشار گاز مواجه می شد که برای جبران این مشکل، به اجبار حجم ورودی گاز آلومینای جاجرم کاهش می یافت.

وی از صنایع استان خواست تا نیاز گاز خود در پنج سال آینده را برآورد و به این شرکت اعلام کنند و گفت: خطوط تغذیه کنونی گاز استان جوابگوی نیاز فعلی بخش خانگی و صنعتی است و برای اجرای عملیات و تقویت خطوط انتقال، باید مجوزهای لازم دریافت شود.

وی اظهار داشت: صنایعی که قصد توسعه دارند باید پیشاپیش افزایش نیاز گازی خود را اطلاع رسانی کنند تا برای تامین آن برنامه ریزی شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: ضریب نفوذ گاز این استان در حوزه شهری هم اکنون ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹ درصد است در حالی که متوسط کشور این شاخص در نواحی شهری ۹۶.۴ و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد گرمه جاجرم خراسان شمالی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گرمه جاجرم بجنورد گرمه جاجرم خراسان شمالی گاز اخبار کنکور آلومینای جاجرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت فیزیکی مناسب طرح جهاد آبرسانی در لرستان، اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی طرح در حال حاضر ۷۰.۲۵ است.

وی عنوان کرد: آبرسانی به ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی انجام شده است و مابقی تا پایان دولت سیزدهم انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با اجرای این طرح تعداد ۱۲۵ روستا با جمعیتی معادل ۷۱ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان لرستان قرار خواهند گرفت.

اکبریان، بیان کرد: با رایزنی انجام شده در سطح وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور تلاش خواهیم کرد تعداد روستاهای برخوردار از این طرح را افزایش دهیم، پیش‌بینی ما این است که در مجموع این روستاها به ۳۰۰ مورد برسد.

وی افزود: قرارداد فاز دوم طرح جهاد آبرسانی استان به‌زودی نهایی می‌شود.

کد خبر 6098069

دیگر خبرها

  • ساخت مخزن آبرسانی جویبار ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • «سد باهوش» ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه پایانه صادرات و ترانزیت در بوشهر ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • بیش از ۲۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری غیردولتی در بنادر کشور تحقق یافت
  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان