Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا،‌ امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و کیشی نوبوئو، وزیر دفاع ژاپن طی گفتگویی تصویری موضوعات دوجانبه و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو انتصاب وزیر دفاع ژاپن را تبریک گفت که با قدردانی همتای ژاپنی مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرتیپ حاتمی در این گفتگوی تصویری با همتای ژاپنی خود با اشاره به تاریخ طولانی مدت روابط دو کشور بر لزوم گسترش و تعمیق همکاری های دو جانبه به ویژه در حوزه دفاعی تاکید کرد.

وی با اشاره به نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات و امنیت در منطقه، ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی به دست ارتش تروریست آمریکا و همچنین ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری زاده به دست عوامل صهیونیست‌ها را مصداق بارز تروریسم دولتی و عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه عنوان کرد.

وزیر دفاع  در ادامه تاکید کرد: دولت قبلی آمریکا علاوه بر عمل نکردن به تصمیمات خود در برجام و اعمال جنگ اقتصادی و تحریم ضد بشری،  در دستیابی ایران به دارو و تجهیزات مبارزه با بیماری کرونا، رویکرد ضد انسانی خود را آشکار تر از همیشه نمایان کرد و متاسفانه همچنان این رویکرد ادامه دارد.

«کیشی نوبوئو» وزیر دفاع ژاپن در این گفتگو گزارشی از حضور و مأموریت واحدهای دریایی ژاپن در اقیانوس هند و دریای عمان ارائه و تاکید کرد: این نیروها فارغ از هر ائتلافی، به طور مستقل اجرای ماموریت می کنند.

وزیر دفاع ژاپن در این دیدار مجازی گسترش فعالیت های جمع آوری اطلاعات برای اطمینان از ناوبری ایمنی کشتی های مربوط به ژاپن در خاورمیانه را تشریح کرد و خواستار همکاری ایران در زمینه تأمین ایمنی ناوبری کشتی ها از جمله شناورهای مربوط به ژاپن شد.

در این گفتگو در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه از جمله در "مرکز امنیت دریانوردی اقیانوس هند در چابهار" و همچنین انتقال تجربیات نیروهای مسلح دو کشور در رابطه با مقابله با ویروس کرونا و سایر حوزه ها تبادل نظر شد.

کد خبر 585676 برچسب‌ها وزارت دفاع امیر حاتمی ایران و ژاپن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت دفاع امیر حاتمی ایران و ژاپن وزیر دفاع ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای مصری خود دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روز‌های شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشور‌های اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد