Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@16:06:35 GMT

یادواره لشگر فرشتگان تاریخ ساز در شیراز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۴۶۳۶

یادواره لشگر فرشتگان تاریخ ساز در شیراز برگزار شد

ایسنا/فارس یادواره لشگر فرشتگان تاریخ ساز در راستای گرامیداشت ۱۹۷ بانوی شهیده، ۱۲۴ بانوی جانباز و سه بانوی آزاده استان فارس با حضور مقامات استانی در تالار حافظ شیراز برگزار شد.

استاندار فارس چهارشنبه ۲۹ بهمن در یادواره "فرشتگان تاریخ‌ساز" که با هدف تجلیل از بانوان شهیده، جانباز و آزاده فارس برگزار شد، بیان کرد: این چنین برنامه‌هایی فتح باب ارزشمندی است که مقام شامخ زن را گرامی بداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه حدیث زن از حضرت حوا شروع و تا زنان شهیده و شاهد امروز ما ادامه دارد، افزود: نقش بی بدیل هاجر و فاطمه(س) و شهیدان و شاهدان امروز جامعه ما در تربیت جامعه انسانی و اسلامی بر کسی پوشیده نیست و باید تلاش کرد که نقش آنها پررنگ تر شود.

او با تاکید بر اینکه نقش زنان در پیروزی، استقرار و استمرار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: از روزی که مبارزات امام(ره) در زمینه تغییر نظام طاغوت شروع شد، زنان همدوش با ایشان نقش آفرینی کردند و در دوران دفاع مقدس هم در پشت جبهه‌ها پشتوانه جبهه و جهاد مردم بزرگ ایران اسلامی بودند.

استاندار فارس با بیان اینکه اگر فرزندان ایرانی در پیروزی‌ها نقش آفرینی کردند در اثر تربیت مادران شریف و پاکدامن این کشور بوده است، خاطرنشان کرد: امروز باید توجه جدی به نقش مادران و زنان جامعه در زمینه استمرار نظام کرد، چون اثرگذاری آنها بر کسی پوشیده نیست.

رحیمی اضافه کرد: اینکه بتوانیم از نقش زنان در مدیریت جامعه و خانواده و در سیاست استفاده کنیم در واقع استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی جمعیتی کشور است و قطعا همه زنان به دنبال سرافرازی کشور و نظام هستند.

او به نقش زنان در بیانیه گام دوم در انتقال ارزش‌ها، تربیت فرزندانی متدین و پیشرو و دستیابی به اهداف عالی انقلاب هم اشاره و بر لزوم تحقق آن تاکید کرد.

استاندار فارس با بیان اینکه برای نقش آفرینی زنان نیازمند تعیین و تبیین برنامه‌ هستیم، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر باید این مسیر را هموار کنند و بسترسازی لازم را داشته باشند.

رحیمی در خاتمه سخنان خود بیان کرد: توقع بود که امروز دستگاههای فرهنگی، روحانیت و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در این جلسه حضور داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از ۵ ماه پیش‌بینی‌های لازم با همکاری بنیاد شهید استان برای برگزاری این یادواره انجام شد، گفت: وقتی برنامه‌ای به نام خانواده شهدا مطرح می‌شود، هیچ کسی نسبت به آن عنادی ندارد.

سیده معصومه دستغیب با بیان اینکه طی سال‌های اخیر کارهای خوبی برای خانواده شهدا انجام شده، اگرچه باید بیش از اینها باشد، تاکید کرد: خانواده شهدا و جانبازان نیازها ‌و درخواست‌هایی دارند که باید به آنها توجه شود.

او همچنین با بیان اینکه بیش از صدها فعالیت در حوزه فرهنگی، علمی، پژوهشی و فعالیت هنری و رفاهی ویژه خانواده شهدا و جانبازان در استان اجرایی شده است، افزود: راه‌اندازی انجمن همسران شهدا و انجمن حامیان خورشید از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه اقدامات خوبی در مستند سازی از خانواده شهدا در صدا و سیما انجام شده که ادامه خواهد داشت، گفت: ارادت همه ما به خانواده شهدا دقیق و به جاست، چرا که معتقدیم خانواده شهدا و جانبازان بهترین الگو برای نسلی هستند که جنگ را درک نکرده‌اند، چون این خانواده‌ها  پر از مهر و صداقت و وفا هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: جان انسان و خانواده محبوب است اما شهدا و در راس همه شهدا سیدالشهدا از همه هستی خود که جان و اطرافیانش بود، عبور کرد تا به ارجعی الی راضیه مرضیه برسد.

محمدی‌پور با بیان اینکه تا از چیزهایی که محبوب ماست عبور نکنیم، مقام شهادت به انسان داده نمی‌شود، عنوان کرد: ظرفیت شهادت ابتدا در شهدا ایجاد شد و سپس جان خود را تقدیم کردند، لذا ابتدا شهدا به تکامل و سپس به مقام عندیت دست یافتند.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم از بانوان ورزشکار خانواده شهدا و جانبازان استان فارس تجلیل شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری یادواره شهدا دوران دفاع مقدس خانواده شهدا و جانبازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارباب و ۵۰۰ شهید شهرستان کوار با حضور مردم در حسینیه حضرت ابوالفضل این روستا برگزار شد.
روایتگری، اجرای سرود، مداحی، برپایی ایستگاه صلواتی و تلاوت یک سوره از قرآن به نیابت شهدا از برنامه‌های این یادواره بود.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای معلم شهرستان دیر برگزار شد
  • پویش هوای دختری در فارس برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فارس قهرمان راگبی جوانان کشور شد
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان کوار
  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد