Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال ۲۰۰۹ میلادی در یک حمله هوایی نیروهای خارجی حدود ۹۰ غیرنظامی افغان کشته شدند اما دادگاه حقوق بشر اروپا پس از ۱۱ سال ضمن رد شکایت خانواده قربانیان این حمله را قانونی دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دادگاه حقوق بشر اروپا با رد دادخواهی مجدد خانواده قربانیان حمله هوایی نیروهای خارجی در افغانستان اعلام کرد که حمله سال 2009 که منجر به کشته شدن حدود ده‌ها غیرنظامی افغان شده بود، قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در سال 2009 میلادی یک فرمانده نیروهای آلمانی فرمان انجام حمله هوایی به 2 تانکر سوخت در ولایت قندوز را صادر کرد، این فرمانده پیش از این گفته بود که تانکرهای سوخت توسط طالبان ربوده شده بود و این گروه قصد داشت تانکرها را در پایگاه نیروهای خارجی منفجر کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حمله درحالی انجام شد که تانکرهای سوخت در میان ریگ گیر کرده بود و مردم برای برداشت سوخت دور خودروها تجمع کرده بودند.

دادگاه حقوق بشر اروپا با رد درخواست یکی از خانواده‌های قربانیان که خواستار بررسی مجدد پرونده شده بود تاکید کرد که پیش از این موضوع بطور همه‌جانبه مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

دادگاه همچنین با تبرئه سرهنگ آلمانی تاکید کرد که او در هنگام صدور فرمان حمله هوایی گمان می‌کرد که هیچ غیرنظامی در منطقه حضور ندارد و طالبان قصد انفجار تانکرها در پایگاه نیروهای ناتو را دارد.

افشاگری تازه از جنایات جنگی نظامیان انگلیسی در افغانستانتحریم دادستان لاهه به دلیل پیگیری جنایات جنگی آمریکا در افغانستاندویچه‌وله: افشای جنایات نظامیان استرالیایی در افغانستان تنها ذره‌ای از خروار است

مقامات آلمانی پس از وقوع این کشتار تحقیقاتی را آغاز کردند که در آوریل سال 2010 متوقف شد.

این مقامات برای سرپوش گذاشتن به این رویداد تلاش کردند و تاکنون نیز آلمان بطور رسمی در این باره عذرخواهی نکرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار آلمان اخبار افغانستان ناتو اخبار آلمان اخبار افغانستان دادگاه حقوق بشر اروپا حمله هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد

عصر ایران - دادگاه کیفری لاهه، جمعه 14 اردیبهشت، به افرادی که علیه این مرجع قضایی بین‌المللی و کارکنان آن تهدید به انتقام‌جویی می‌کنند، هشدار داده و تاکید کرد که چنین اقداماتی ممکن است «حمله به اجرای عدالت» تلقی شود.

به گزارش عصر ایران به نقل از العربیه، دفتر کریم خان، دادستان کل مستقر در لاهه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت «ایکس» منتشر شد، گفت تلاش می‌کند در هر بار که گفت‌وگوها با اختیاراتش سازگار شود، با همه ذی‌نفعان تعاملی سازنده برقرار کند.

خان در ادامه افزود: «اما این استقلال و بی‌طرفی زمانی تضعیف می‌شود که افراد تهدید می‌کنند در صورت اتخاذ «تصمیماتی» در خصوص تحقیقاتی که در حیطه اختیارات وی است، اقدامات تلافی‌جویانه علیه دادگاه یا کارکنان آن انجام دهند.»

دادستان کل دادگستری بین‌المللی نیز هشدار داد که «چنین تهدیدهایی، حتی در صورت عملی نشدن، می‌تواند یک حمله به اجرای عدالت تلقی شود که رسیدگی به آن به او در دادگاه کیفری بین‌المللی سپرده می‌شود.

وی در ادامه گفت که دادگاه کیفری بین‌المللی خواستار پایان دادن «فوری» به «اقداماتی است که برای مقامات این دادگاه مانع، ارعاب یا تأثیر غیرقانونی ایجاد می‌کند.

دفتر دادستان لاهه در گزارش به خبرگزاری «فرانسه» مشخص نکرد که چه کسی این تهدیدات را مطرح کرده است و یا این که این تهدیدات با اسرائیل و جنگ غزه مرتبط است یا خیر.

دادگاه کیفری بین‌المللی در سال 2021 تحقیقاتی را درباره عملکرد اسرائیل و همچنین جنبش حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی به اتهام ارتکاب جنایات جنگی احتمالی در سرزمین‌های فلسطینی فلسطین آغاز کرد.

این دادگاه بین‌المللی پس از آن دامنه تحقیقات را گسترش داد تا شامل تشدید خصومت‌ها و خشونت‌ورزی‌هایی شود که از ابتدای تهاجم اسرائیل به غزه در پاسخ به حمله 7 اکتبر حماس آغاز و به موازات آن در کرانه باختری نیز تشدید شده است.

مقامات اسرائیلی به «نیویورک تایمز» گفتند که احتمال می‌رود دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت اعضای دولت اسرائیل و احتمالاً بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را در ارتباط با مدیریت عملیات نظامی ویران‌کننده‌ای که اسرائیل در نوار غزه در پاسخ به حمله حماس آغاز کرد، صادر کند.

آیزاک هرتزوگ، رئیس‌جمهوری اسرائیل، روز چهارشنبه، احتمال طرح اتهام از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه مقامات اسرائیلی در رابطه با جنگ غزه را «خطری برای دموکراسی‌ها» دانست(!) و از متحدانش خواست تا با آن «مخالفت» کنند.

نتانیاهو به نوبه خود گفت که هدف از صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیل در صورت صدور، «تهدید فرماندهان و سربازان اسرائیل و به ویژه فلج کردن توانایی اسرائیل برای دفاع از خود» خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حکم بازداشت نتانیاهو در آستانه صدور

دیگر خبرها

  • آنروا: حمله به رفح تبعات ویرانگری دارد/ تا حد امکان می‌مانیم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • آغاز تخلیه ساکنان شرق رفح/ «نتانیاهو» به دیپلماسی جواب نداد؟
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بیش‌از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در کشور توزیع شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • اسرائیل برنامه‌ حمله به رفح را به آمریکا گزارش داد
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد