Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام حمیدرضا قنبری دیناروند ظهر امروز در جلسه هماهنگی و همدلی بین نیروهای مسلح در امور ایثارگران با اشاره به نقش بی‌مانند شهیدان در ایجاد امنیت، اقتدار و سرافرازی روزافزون ایران اسلامی و تجلیل از خانواده گران‌قدر آنها به عنوان بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت در جامعه اسلامی گفت: حفاظت از اصل مترقی ولایت فقیه، شعائر دینی، تمامیت ارضی کشور و قانون اساسی از اصول بنیادین، انسان‌ساز و راه گشا در وصیت نامه شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: همه باید بدانیم، شهدا چه کار بزرگی کردند و خانواده گران‌قدر آنان نیز باید همواره به مقام و جایگاهی که نصیبشان شده افتخار کنند، چراکه با تربیت چنین فرزندان شجاع و مؤمنی توانسته‌اند، به تکلیف انسانی خود در سربلندی و عزت ملت ایران اسلامی به زیبایی هرچه تمام‌تر عمل کنند. 

نماینده ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: شهدا برای حفاظت از کیان اسلامی با تمام وجود و با عشق به خدا در مقابل بیگانگان ایستادند و امروز وظیفه همه ما این است که با همه وجود برای زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب از خط سرخ شهادت پیروی و همواره در مسیر والای شهیدان حرکت کنیم. 

قنبری دیناروند با اشاره به وصیت نامه شهیدان و خانواده گران‌قدر آنها به عنوان شاخصه‌های مهم شهدا در جامعه اسلامی ما یادآور شد: خانواده معظم شهیدان و دیگر ایثارگران، در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و بی‌تردید خدمت به آنها نیز وظیفه همه آحاد ملت و افتخار تمامی نیروهای مسلح است که خادم خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشند و با خدمت روزافزون به آنها بتوانند از این ذخیره‌های معنوی به خوبی برای رسیدن به مقاصد سترگ فرهنگی و اجتماعی و نیز مبارزه هدفمند با شبیخون فرهنگی دشمن بهره ببرند. 

وی بیان کرد: حفاظت از اصل مترقی ولایت فقیه، شعائر دینی، تمامیت ارضی کشور، قانون اساسی و عمل به آن، از اصول بنیادین، انسان‌ساز و راه گشای وصیت نامه شهیدان در جامعه اسلامی ما می‌باشد که باید تمام تلاش خود را برای حراست از این اصول در سطح جامعه به کار گرفته و هرگز آرمان‌های شهیدان را با انگیزه‌های مادی ارزیابی نکنیم چراکه شهادت در راه خدا، خود هرگز چنین نیست که بتوان آن را با سنجش‌های بشری و انگیزه‌های مادی ارزیابی کرد و خط سرخ شهادت افتخاری است که از خاندان نبوت و ولایت به پیروان آنان به ارث رسیده است. 

رئیس موسسه سردار رشید اسلام، شهید حسن تهرانی مقدم گفت: امنیت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان ثمره خون شهیدان و ایثارگری رزمندگان است که با همتی والا و نیتی خالصانه و الهی توانستند از لذت‌های دنیوی گذشته و به‌درستی در مسیر تقرب الهی گام بردارند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری، بارها در بیانات گوهربار خود فرموده‌اند: «یاد و خاطره شهدا نیز کمتر از شهادت نیست» و ما باید با پیروی از این بیان نافذ، تمام تلاش خود را در جاری ساختن عطر یاد و خاطره شهیدان در جامعه اسلامی به کار بسته و برای لحظه‌ای نیز از این جهاد مقدس غافل نشویم. 

قنبری دیناروند تصریح کرد: الگوسازی از شخصیت، سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهدا از وظایف آحاد جامعه است چراکه یاد شهیدان موتور حرکت تاریخ و چراغ فروزان راه ما است و آنها بودند که به زیبایی هرچه تمام‌تر به ما و آیندگان نشان داده‌اند که چگونه ممکن است با از خود گذشتگی، مسیر زندگی را تغییر داد و از سعادت ابدی برخوردار شد. 

وی با بیان مجاهدت‌ها، فداکاری‌ها و صبر و شکیبایی خانواده گران‌قدر شهدا و ایثارگران افزود: خون شهیدان انقلاب و اسلام را بیمه کرده و تضمین‌کننده استقلال ملت و سربلندی اسلام است و ادامه دادن راه شهدا و پیاده کردن اهداف و آرمان‌های آنها در جامعه مهم‌ترین تکلیف ما در جامعه کنونی است که امیدواریم با صدق در گفتار و عمل و نیز حفظ اقتدار و امنیت جامعه ایمانی، بتوانیم ادامه‌دهنده راه پرفراز و نشیب آنها در رسیدن به اهداف والای اسلامی باشیم.

تعامل و همدلی خوبی در مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی برقرار است  

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها، سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و شهدای عرصه نظم و امنیت با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در کل کشور به عنوان یک نیروی خدوم و خدمتگزار شناخته شده است، بیان داشت: نیروی انتظامی تا پای جان از هیچ تلاشی در عرضه نظم و امنیت دریغ نخواهد کرد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هفته ناجا که از پلیس به عنوان نیروی خدوم و زحمتکش یاد کردند، اظهار داشت: انشاء الله به یاری حق‌تعالی، خدمات پلیس مورد رضایت خداوند قرار گرفته و کارکنان نیروی انتظامی سربازان شایسته‌ای برای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و خادمان خوبی برای مردم باشند.

وی همدلی و هم‌افزایی را مهم‌ترین اهداف این جلسه عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین تبلور گرامیداشت یاد و خاطره ایثار شهدا این است که خانواده آنها از عمق جان احساس کنند که همواره یاد عزیزانشان در یاد و قلب همه زنده و جاویدان است و راه و سیره آنان از سوی اجتماع به‌ویژه کارکنان نیروهای مسلح تداوم خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی با تقدیم 6200 شهید به عنوان نمونه بارزی از مهد ایثار و فداکاری در کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جای‌جای این استان به برکت خون شهدا پر خیر و برکت است و امیدواریم که توفیق خدمت به شهدا را داشته باشیم.

مفخمی شهرستانی افزود: شهدا الگوی واقعی استقامت هستند که با ایثار و فداکاری‌های مثال‌زدنی شجاعانه در راه اعتلای امنیت و آرامش کشور و مردم تا پای جان خود ایستادگی کردند.

وی اظهار داشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرمایه‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که با ایستادگی صبر و مقاومت در برابر دشمنان باعث عظمت و سربلندی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: نیروی انتظامی به دلیل مسئولیت بزرگ حفظ نظم و امنیت در کشور و خدمت بی‌منت و صادقانه به مردم، از منویات مقام معظم رهبری تبعیت کرده و راه شهدا را ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ولایت فقیه نیروهای مسلح قانون اساسی شهدا وصیت نامه شهیدان مقام معظم رهبری جامعه اسلامی نیروی انتظامی نیروهای مسلح استان مرکزی یاد و خاطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری و فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرکت دانشجویان کشورهای غربی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد.

 آن هم دانشجویانی که مسلمان نیستند و چه بسا این حرکت بازتاب همان نامه‌ها باشد و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد و راه خود را پیش خواهد برد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت:  یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقا علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به ۲۵ شوال تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

وی گفت: به واسطه اینکه سن امام صادق(ع) بیشتر از سایر ائمه بود به نام شیخ‌الائمه شناخته می‌شوند و ایشان در سن۳۱ سالگی به امامت رسیدند و ۳۴ سال امامت داشتند و در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی به شهادت رسیدند. وی گفت: ما باید از امام صادق(ع) درس بگیریم و در جهت تقویت وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی و نیز تقویت مکتب اهل بیت(ع) و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) با فرستادن فرزندان مستعد خود به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم تا با معارف اسلام آشنا و در برابر هجوم دشمنان از اسلام ناب دفاع کنند و مبلغ شایسته‌ای باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان داشت: عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در عرصه بین‌المللی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان فلسطین و غزه در صدر اخبار است خصوصا در این روزها که دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا هم به طرفداری از مردم غزه به میدان آمده اند و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند و می‌بینیم که چه برخوردهایی با آن‌ها ‌می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • شهدا مسیر سعادت را انتخاب کردند