Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل قلی زاده مدیر عامل مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر جویبار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این پایانه صادراتی می‌تواند انواع سبزیجات، میوه جات و مواد پروتینی مانند ماهی را از ایران به خارج از کشور صادر کند.

او با بیان اینکه ساخت پایانه‌های صادراتی با هدف تسریع و تسهیل فرایند و افزایش امکان نظارت بر صادرات درسال ۱۳۸۳ از سوی دولت مصوب و مقرر شد، افزود: ساخت پایانه صادراتی روماک گستر پارس نیز از سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و سرمایه گذاری ۷۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در جویبار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده ادامه داد: این پایانه صادراتی همه امکانات، تاسیسات و تجهیزات لازم برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی و تسهیل و تسریع صادرات بصورت یکپارچه و معرفی برند ایرانی در بازار‌های جهانی و توزیع مدرن محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار را فراهم کرده است.

مدیر عامل این پایانه صادراتی گفت: عملیات اجرایی مرحله نخست این پایانه آذرماه امسال به پایان رسید و با استقرار دفاتر گمرک، قرنطینه، استاندارد و موسسات مالی می‌تواند به فرایند صادرات منسجم کمک کند.

او با بیان اینکه ۳۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ایجاد زنجیره سرد، جداسازی، بسته بندی انجماد و ۹۰ هزار تن انواع محصولات در سردخانه‌های بالای صفر و زیرصفر درجه این پایانه نگهداری می‌شود.

قلی زاده ادامه داد: سورتینگ و بسته بندی روزانه سه هزار تن مرکبات، هزار و پانصد تن کیوی، تونل انجماد به ظرفیت نود تن در روز، سه خط تولید جعبه کارتونی به ظرفیت ۶ هزار جعبه در ساعت، وجود ۵۷ ساعت سالن سردخانه آمونیاکی در پایانه صادراتی روماک گستر تکمیل کننده زنجیره محصولات باغی و پروتئینی و کشاورزی کشور است.

مدیر عامل پایانه صادراتی روماک گستر پارس با بیان اینکه خطوط تولیدی این واحد مطابق بروزترین استاندارد‌های بین المللی طراحی و ساخته شده است، افزود: امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی از برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه جات، توزین میوه به صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه گیری ابعاد انواع محصولات محصولاتی شایسته بازار‌های جهانی در این پایانه فراهم شده است.

او گفت: پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس با ایجاد مرکز بورس، حراج و قیمت گذاری محصولات کشاورزی سرآغاز حضور متفاوت کالای ایرانی در بازار‌های رقابتی جهان خواهد بود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایانه صادرات محصولات کشاورزی صادرات کالا بازار های جهانی محصولات کشاورزی پایانه صادراتی پایانه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت

علی اصغر عباس زادهدر گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در فروردین ماه سال جاری ۶۱ میلیون و ۵۰۴ هزار دلار کالای صادراتی به وزن ۸۵ هزار تن در گمرک خسروی اظهار و تشریفات گمرکی آن توسط کارکنان این گمرک در کوتاه‌ترین زمان به انجام رسیده است.

وی افزود: این میزان کالای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۹۸ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی اظهاری در گمرک خسروی را کلینکر سیمان، سنگ آهن، میوه و تره بار، کولر آبی، میلگرد آجدار، شمش و ورق فولادی، انواع کاشی و … عنوان کرد.

وی در ادامه میزان صادرات کالاهای دیگر گمرکات کشور که از طریق گمرک خسروی به کشور عراق ارسال شده است را ۱۲ میلیون و ۴۱۰ هزار دلار کالا به وزن ۲۶ هزار و ۴۴۸ تن عنوان کرد.

عباس زاده تصریح کرد: میزان کالای صادراتی دیگر گمرکات کشور در نخستین ماه از سالجاری از طریق گمرک خسروی به مقصد کشور عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۳۶ درصد و از حیث وزن ۴۰ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی عبوری از این گمرک را کاشی و سرامیک، سیمان سفید، تخم مرغ، کیک و بیسکویت، شیشه جام و.. عنوان کرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه در مجموع حجم کالاهای صادراتی اظهاری و عبوری از طریق گمرک خسروی در فروردین سال جاری را ۷۳ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار به وزن ۱۱۱ هزار و ۶۴۲ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالای صادر شده به عراق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش رشد ۴۷ درصدی و از لحاظ وزن کاهش ۲۲ درصدی داشته است.

کد خبر 6100006

دیگر خبرها

  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی رشد ۹۸ درصدی داشت
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • چگونه بازار مرغ ترکمنستان را از دست دادیم؟
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان