Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام یوسف احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت : بر اساس مصوبات ستاد کرونا و به منظور مقابله با بیماری کرونا، امسال مراسم معنوی اعتکاف در هیچ یک از مساجد استان کرمانشاه برگزار نمی‌شود.

او گفت : بر اساس آموزه‌های دین اسلام سلامت جسم و روان مومنین بیش از هرچیزی اهمیت دارد و در این راستا با توجه به شیوع بیماری کرونا، مساجد استان هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: همه‌ساله آیین اعتکاف به مدت سه روز و از ۱۳ رجب در مساجد برگزار می‌شد، اما شیوع ویروس کرونا سبب شده بسیاری از دورهمی‌های معنوی و مذهبی با محدودیت‌هایی همراه شوند که البته این محدودیت‌ها برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا امری الزامی است.

احمدی با تأکید بر تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، افزود: اعتکاف از اعمال مستحبی است و در شرایط کنونی بهترین تصمیم این است که برگزاری آن به زمانی دیگر موکول شود تا مردم با خیالی راحت بتوانند در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده و خطری سلامتشان را تهدید نکند.

احمدی با بیان اینکه سالانه حدود پنج هزار نفر در مساجد استان کرمانشاه متعکف می‌شدند، ادامه داد: امسال دومین سالی است که برای مقابله با شیوع کرونا برگزاری این مراسم معنوی در مساجد لغو شده است.

او با اشاره به تاثیر اعتکاف در حال روحی مومنین، گفت: مومنین می‌توانند اعمال و ادعیه سفارش شده در ایام البیض را به صورت انفرادی در منازل خود انجام داده و بهره معنوی لازم را از این ایام ببرند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعتکاف رجبیه ویروس کرونا استان کرمانشاه مراسم معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گرامیداشت روز معلم در بخش شمیل بندرعباس

سرهنگ حمید ماندگاری فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس گفت: این مراسم با حضور معلم‌هایی از ۴۰ روستای بخش شمیل در مدرسه شبانه روزی امام رضا (ع) شمیل برگزار شد.

سرهنگ  ماندگاری افزود: معلم‌ها سنگربان و پشتیبان محکم این انقلاب هستند و این حقیقت همیشه ماندگار برکسی پوشیده نیست.

در پایان این مراسم از معلم‌های سراسر بخش شمیل قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید «فرزین بلیان» در کرمانشاه + تصاویر
  • برگزاری مراسم سالگرد شهدای «خان‌طومان» در ساری
  • مراسم کومسای هورامان لغو شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری گرامیداشت روز معلم در بخش شمیل بندرعباس
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید