Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما و از مشاوران انتخاب چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی درباره آثار راه یافته به این جشنواره در بخش فیلم‌های داستانی و همچنین شرایط سینمای کوتاه در سال‌های اخیر به خبرنگار مهر گفت: در انتخاب آثار تلاش کردم گستره بیشتری داشته باشم و فیلم‌هایی با فضاهای مختلف و متناسب با جشنواره را معرفی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به شخصه معتقدم فیلم‌هایی که توسط بچه‌های شهرستان با فضای روستایی خیلی حرفه‌ای و مبتکرانه ساخته شده‌اند از جذابیت بیشتری برخوردار بودند.

وی ادامه داد: قبل‌ترها ما با کیفیت ساخت فیلم‌ها دچار چالش بودیم اما فیلم‌هایی که من دیدم خوشبختانه در مسائل فنی استاندارد شده، به نظرم بازی بازیگرها هم با اهمیت‌تر شده، این خوشحال کننده است که بازی‌ها اغراق شده و بزرگنمایی شده نیستند و اهمیت این بخش در فیلم کوتاه درک شده است.

این کارگردان سینما تصریح کرد: فضای تلخ و سیاهی که وجود داشت از بین رفته و فیلم‌های دغدغه مند بیشتر شده‌اند. فیلم‌های روزی که شاید بازتابی از اتفاقات نامطلوب شرایط روز باشند اما واقع‌گرایانه به موضوع می‌پردازند. اساساً سینما و هنر مسائل را بزرگ می‌کنند تا دیده و در صورت لزوم ترمیم و درمان شوند. در همین جشنواره فیلم کوتاه رضوی فیلم‌سازها دست روی موضوعاتی گذاشته بودند که می‌شود مسئولان را متوجهش کرد و از همین طریق به سمت آسیب شناسی و حتی پیشگیری حرکت کرد.

وی با اشاره به تفاوت فیلمسازان حال حاضر در سینمای کوتاه عنوان کرد: من احساس می‌کنم فیلم‌سازانی که در حال حاضر فیلم کوتاه می‌سازند دغدغه این سینما را دارند و کاملاً مستقل هستند. این بچه‌ها سینمای کوتاه را یک تریبون مستقل می‌دانند و آن را پله‌ای برای رسیدن به جایی نمی‌کنند. ای‌کاش در سانسور و این دست موارد حاشیه‌ای خیلی به آنها سخت گرفته نشود تا فیلم‌ها دیده شوند.

سجادی حسینی همچنین درباره خطر ساخت و تولید فیلم در شرایط فعلی کرونا اظهار کرد: در همین شرایط شبه جنگی فیلمسازان شجاعت کردند، خطر را به جان خریدند و فیلم ساختند. حتی ما در سال‌های جنگ هم سینما را تعطیل نکردیم. همین تولیدات هستند که باعث می‌شوند جشنواره‌ها تعطیل نشوند و چراغ کم سوی این روزهای سینما روشن باقی بماند.

وی در پایان بیان کرد: خیلی از استعدادهای فیلمسازی در شهرستان‌ها به دلیل دور بودن از امکانات بعد تلاش‌های بسیار سرخورده می‌شوند و مجبور به ترک سینما و تغییر شغل می‌شوند. این دست از جشنواره‌ها باعث می‌شود تا هم انگیزه در بین این بچه‌ها از بین نرود و هم اینکه عده‌ای با قرار گرفتن در اتمسفر جشنواره به این حوزه علاقه مند شوند.

کد خبر 5149549 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: کاوه سجادی حسینی فیلم کوتاه جشنواره فیلم رضوی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر تئاتر ایران جشنواره موسیقی فجر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فیلم سینمایی شبکه پنج سیما سریال ایرانی موسیقی ایرانی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ویروس کرونا دفاع مقدس شبکه مستند سیما کارگردان تئاتر سینمای مستند فیلم کوتاه فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه اوبرهاوزن آلمان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ویژه آثار کوتاه میزبان سه فیلم ایرانی است.

به گزارش ایسنا، در این رویداد سینمایی که از تاریخ دوم می (۱۳ اردیبهشت) آغاز شده  و تا ششم می (۱۷ اردیبهشت) در کشور آلمان ادامه خواهد داشت، مستند کوتاه «به قید محرمانگی» به کارگردانی مشترک شروین وحدت و پیام عزیزی و دو فیلم کوتاه داستانی «ریزو» ساخته آزاده ناوی و «کدام خانه، کدام دوست» به کارگردانی عباس طاهری در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند.

جشنواره اوبرهاوزن که امسال هفتادمین دوره خود را برگزار می‌کند، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیاست و برنده جایزه بزرگ این جشنواره به رقابت‌های آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آخرین عکس باورنکردنی که از چالی چاپلین در سال ۱۹۷۷ گرفته شده را ببینید / خیلی پیر و روی ویلچر (عکس) فیلم کوتاه ؛ من تو هستم (فیلم) جشنواره فیلم مسکو میزبان آثار ایرانی می‌شود

دیگر خبرها

  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • لزوم جمع آوری پایانه قدیم شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • کوتاه شدن مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • سینما به روایت سینما/ دیوار میان پایتخت و شهرستان با «آپاراتچی» فروریخت
  • فیلمی که دیوار میان پایتخت و شهرستان را از بین برد
  • وقتی هم‌میهن اجازه ندارد مستقل از رسانه‌های MI۶ و موساد باشد