Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:46:34 GMT

علمای دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۵۰۸۵

علمای دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش کلیدی دارند

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و اهل سنت استان کردستان با محوریت"نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی"  اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه زیاد است و در این میان مقام معظم رهبری روز پنج مورد از این آسیب‌ها شامل اعتیاد، حاشیه‌نشینی، نقاط بحرانی شهری، فساد اخلاقی و طلاق تاکید جدی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش علمای دین در رابطه با مقابله با این آسیب‌ها اشاره کرد وگفت: علما و روحانیون باید در این زمینه موعظه‌گر بوده و توجه مردم را به مواضع الهی جلب کرده و از روی‌آوری به آسیب‌ها دور کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان در درسترس بودن را یکی دیگر از وظایف علما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و افزود: روحانیون و علما باید همواره در دسترس بوده و آمادگی پاسخگویی به مسایل و مشکلات مردم را داشته باشند.

وی یادآور شد: علاوه بر این علمای دین باید مشاوره مذهبی به افراد را فراموش نکنند و در این راستا درب مساجد چند ساعت زودتر برای مراجعه افراد به منظور گرفتن مشاوره باز باشد .

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: علما همچنین وظیفه دارند دین را بدرستی به مردم معرفی کرده و از بیان مسائل خرافاتی و طرح موضوعات سطح پایین و بی‌ارزش برای مردم بپرهیزند.

امروز جهان اسلام نیازمند وحدت بیشتر است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این نشست اظهار داشت: امروز جهان اسلام بیش ازهرزمان دیگری نیازمند وحدت، اخوت و برادری است و زمان آن فرا رسیده که سران ممالک اسلامی،علمای اسلام و حتی سران جهان با تفکر عمیق  و بصیرت واقعی مسایل را پیگیری کنند.

ماموستا فایق رستمی  افزود: امروز دیگر دوران به ذلت کشاندن ملت‌ها و سرکوب مستضعفان و به غارت بردن سرمایه آنها به پایان رسیده است وباید خون انسان نزد همه جهان محترم شمرده شود انسانی که خداوند برایش ارزش قایل شده است.

وی با بیان اینکه در این برهه زمانی وظیفه علمای دین تلاش برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی به همدیگر است، گفت: همه ما پیرو یک دین، اصول و مکتب و اگرچه مذاهب متعدد داریم اما باید هدف واحد داشته باشیم و آن هم اسلام است.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: مذاهب برای دعوت به حق به شیوه برادرانه به همدیگر کمک می‌کنند و در این زمینه باید به جدایی و اختلاف بین مذاهب پایان دهیم بخصوص در دنیای امروز که دست تفرقه‌انداز بین مسلمانان زیاد است.

وی یادآور شد: وظیفه و رسالت علما همانند رسالت انبیا سنگین است و باید تلاش کنند جامعه را به سمت اخوت و برادری بیشترهدایت ودعوت کنند.

ویروس کرونا ترویج و تبلیغ دین را دچار بحران کرده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: در این برهه زمانی که ویروس کرونا جامعه را دچار بحران کرده است، هر صنف و طبقه ای از جامعه نیز بنا به ماموریت‌ها و رسالت کاری خود با دشواری‌ها و چالش‌هایی مواجه شده‌اند.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان افزود: در حوزه ماموریتی عالمان دین و فضلا نیز که نقش و کارکرد تبیین و تبلیغ دین را برعهده دارند رسالت کاری دشوارتر است چرا که زمینه‌های تبلیغ، ترویج و تبیین دین با چالش‌های متعدد مواجه شده که اصل تبلیغ و انجام ماموریت و رسالت را با مشکلاتی مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: با این حال جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ اگردرشرایط دشواری قرار بگیرند پذیرش محتوای تبلیغ برای آنها راحت نیست حتی اگر زمینه تبلیغ فراهم باشد و شخص مبلغ بتواند کارش را انجام دهد پذیرش تبلیغ دین برای مخاطب آسان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: برهمین اساس این نشست با حضور روحانیون برگزار شده تا بررسی شود در این وضعیت چگونه می‌توان این مسیر و برهه زمانی را به شکل مناسب طی کرده و چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: دربرداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت ازمتون دین چه قرآن و چه حدیث به طورطبیعی اختلاف اندیشه‌هایی وجود دارد ونباید این اختلافات منشا تنش در جامعه باشد، بلکه باید زمینه‌سازتعامل فکری و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی براین باور است و علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاهی ارائه طریق دهند تا این نهاد فرهنگی تبلیغی با شناخت بیشتر فعالیتهای خود را پیش ببرد.

برچسب‌ها کردستان مقام معظم رهبری ایرنا سنندج سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مقام معظم رهبری ایرنا کردستان مقام معظم رهبری ایرنا سنندج سازمان تبلیغات اسلامی اخبار کنکور آسیب های اجتماعی تبلیغات اسلامی حجت الاسلام علمای دین آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم