Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@22:39:30 GMT

بورس امروز ۲۹ بهمن + اخبار و وضعیت

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۵۲۱۲

بورس امروز ۲۹ بهمن + اخبار و وضعیت

شاخص کل با افت ۰.۶ درصدی نسبت به روز گذشته و افت ۷۴۸۷ واحدی در سطح ۱.۲۳۸.۳۹۵ واحدی قرار گرفت. شاخص هم با رشد ۹۳۲ واحد و ۰.۲ درصد رشد نسبت به روز گذشته به عدد ۴۳۸.۹۹۶ واحد رسید، ارزش معاملات بازار بورس ۶۹.۹۷۰ میلیارد ریال و ارزش بازار در سطح ۴۹.۲۴۶.۵۷۴ واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز چهارشنبه _۲۹ بهمن ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل با افت ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصدی نسبت به روز گذشته و افت ۷۴۸۷ واحدی در سطح ۱.۲۳۸.۳۹۵ واحدی قرار گرفت. شاخص هم با رشد ۹۳۲ واحد و ۰.۲ درصد رشد نسبت به روز گذشته به عدد ۴۳۸.۹۹۶ واحد رسید.

ارزش معاملات بازار بورس ۶۹.۹۷۰ میلیارد ریال و ارزش بازار در سطح ۴۹.۲۴۶.۵۷۴ واحد قرار گرفت. بازار در روند کاهشی خود به دلیل دامنه نوسان منفی ۲ درصد افت چندانی نمی‌کند اما با وجود تغییر دامنه نوسان نیز شاهد این هستیم که صف فروش‌ها همچنان در بازار وجود دارد.

بیشترین نمادهای تأثیر گذار در بازار بورس

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار بورس

بیشترین سطح عرضه و تقاضا در بازار فرابورس

مشکل امروز بازار سرمایه ارزندگی سهام‌ها نیست یا مشکل کاهش نرخ دلار نیست زیرا هم شرکت‌های تعدیل‌های مثبت زیادی در صورت‌های مالی خود داده‌اند که سطح پی بر ای ها به محدوده‌های ۱۰ واحد و یا زیر ۱۰ واحد رسیده است و هم اینکه نرخ دلار بر خلاف انتظار که توقع کاهش داشتیم همچنان در مرز ۲۶ هزار تومان است و نرخ سامانه نیما که مبنای عملکرد شرکت‌ها می‌باشد در محدوده ۲۵ هزار تومان است.

شاید این اتفاقات روزانه بازار را بتوان از لحاظ روانشناسی بازار مورد ارزیابی قرار داد؛ در گذشته زمانی که خبر افزایش سرمایه شرکت‌ها، انعقاد قرار داد مهم، برنده شدن یک مزایده یا شناسایی سود مهمی در شرکت صورت می‌پذیرفت روز در چند روز کاری شاهد شکل گیری صف‌های خرید برای نماد مذکور بودیم.

حال با هر خبر مهمی و هر شناسایی سودی برای خریداران تفاوتی نمی‌کند که شرکت چقدر ارزندگی دارند؛ ناگاهان در بازار یک رنج منفی کشیده می‌شود و صف فروش‌ها سنگین می‌شود سهامداران نیز از ترس اینکه فردا قیمت پایین‌تر است در صف فروش می‌نشینند و به دنبال خروج از نماد هستند.

بازارهای موازی بازار بورس در این روزها از رکود قابل توجهی رنج می‌برد و گفته می‌شود که سرمایه گذاران به سمت بازار رمز ارزها در حال حرکت هستند؛ امروزه بسیاری از افراد که در بازار بورس هم فعالیت داشتند در حال صحبت از بیت کوین هستند و می‌گویند مقداری خریده‌اند و مانند شاخص دو میلیون واحد که تارگت ۸ میلیونی می‌دادند برای بیت کوین هم تارگت ۱ میلیون دلاری می‌دهند.

شاید بشود گفت کسانی که در زمان اوج بازار هر سهامی را بدون تحلیل خریداری می‌کردند حال بدون تحلیل در حال ورود به بازار رمز ارزها هستند، باید گفت که این بازار نیز کاملاً یک فضای تخصصی است و نیاز به آموزش‌های مختلفی دارد.

بیشترین نمادهای تأثیر گذار بر شاخص بازار که وزن منفی داشتند به ترتیب ۴ نماد که بیشترین تأثیر منفی در بازار امروز داشتند فارس، فولاد، شستا، فملی است و شاید برای تحلیلگران بسیار عجیب باشد که این نمادها با چنین وضعیتی از تولید فروش و ارزش دارایی‌ها در صف فروش قرار می‌گیرند.

البته شرکت‌هایی چون تاپیکو، وبملت، وغدیر، رمپنا، فخوز، ومعادن، کچاد، نوری و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز چنین وضعیتی دارند؛ نمادهای پالایشی به دلیل تخفیف نرخ خوراکی که داده شد مورد توجه بازار قرار گرفتند؛ از بین این نمادها پالایشگاه نفت تبریز پر تقاضا تر است.

گروه خودروی نیز فشار فروش را تجربه می‌کند؛ این در حالی است که خبر تصویب عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده است خبری که فروش‌های جدید این شرکت‌ها را با قیمت گذاری دستوری و شناسایی زیان روبرو نمی‌کند اما نه برای بازار و نه برای سهامداران این شرکت‌ها مهم است.

امروز آخرین روز معاملاتی هفته بود و از تغییرات شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل مشخص است که روند ورود پول به شرکت‌های کوچک‌تر بازار در حال اتفاق افتادن است؛ شرکت‌هایی که شناوری پایین‌تری دارند و دخالت‌های بازارگردانی در آنها اتفاق نمی‌افتد؛ سرمایه گذار هم به دنبال بازدهی است و برایش فرقی ندارد که شرکت در بازار پایه باشد با زیان انباشته یا در بازار اصلی باشد با چندین هزار میلیارد سود انباشته وقتی شرکت کوچک‌تر سهامش رشد کند و دومی افت کند به سمت اولی کشیده می‌شود.

در برخی از نمادها صف‌های فروش حجم پایین دارند اما قدرت خریدار را شاهد نیستیم، یک فضای عدم اطمینان ایجاد شده که باید رفع شود؛ سرمایه گذار به روند صعودی امیدی ندارد و یک روز که سهام یک شرکت ۶ درصد رشد قیمت را تجربه می‌کند در سه روز کاری با منفی ۲ درصد آن را پس می‌دهد.

اگر عزم جدی برای برگشت بازار وجود دارد به نظر من خرید صف فروش‌ها توسط بازارگردان‌ها صرفاً اتلاف منابع است باید در دامنه قیمت مثبت خرید انجام دهند باید رنج مثبت کشیده شود تا خریداران بقیه کار را انجام دهند، بازار ما به نشان داده که علاقه‌ای به سطح تعادلی چندان ندارد یا در صف خرید هستند و یا در صف فروش اگر دامنه نوسان صفر و مثبت ۶ درصد هم بود در محدود صفر در صف فروش می‌نشیند.

اخبار مهم تأثیر گذار بر بورس

از خبرهای مهم امروز ورود پلیس امنیت اقتصادی تهران به چند پرونده بورسی است؛ در این خصوص رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: موارد زیادی را تاکنون در رابطه با دستکاری تعمدی معاملات و تخلفات روی داده در بورس بررسی کردیم. اما اکنون در دو تا سه پرونده به جد در حال انجام اقدامات خود هستیم و هماهنگی قضائی را نیز در این رابطه انجام داده‌ایم. بورس قوانین خود را دارد و تصمیمات آن نیز به صورت کشوری است و بیشتر پرونده‌های مربوطه به آن در پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی بررسی می‌شود؛ البته اگر در تهران بزرگ، موارد و مستنداتی مبنی بر ایجاد اخلال در بازار سرمایه به دست ما برسد، ضمن اشراف اطلاعاتی، اقدامات خود را انجام می‌دهیم. البته لازم به ذکر است که مدت زیادی است فعالین بازار در خصوص دستکاری در معاملات بازار اعتراض دارند.

قیمت امروز ارزهای مهم قیمت فروش دلار در صرافی‌های بانکی ۲۵ هزار و ۱۷۰ تومان و قیمت خرید ۲۴ هزار و ۶۷۰ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو ۳۰ هزار و ۴۳۰ تومان و قیمت خرید ۲۹ هزار و ۹۳۰ تومان اعلام شده است تغییرات همچنان ناچیز است اما بازار بورس در حال پیش واکنشی به اتفاقات سیاسی هفته آینده مانند خروج ایران از پروتکل الحاقی است.

اتفاقات مثبتی که می‌تواند بر بازار بورس بسیار تأثیر گذار باشد تجدید ارزیابی اجباری شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های بزرگ بورسی است؛ پیرو جلسات برگزار شده با برخی ناشران و تاکید بر شفافیت صورت‌های مالی و اعلام آمادگی برخی شرکت‌های معتبر برای اجرایی کردن فرایند تجدید ارزیابی دارایی‌ها، گویا مدیریت نظارت بر ناشران نامه‌ای به شرکت‌ها ارسال کرده است تا موضوع تجدید ارزیابی دارایی‌ها توسط هیئت مدیره آن شرکت بررسی و در صورت تأیید، مراتب به صورت فوری در سامانه کدال افشا گردد.

نقشه بازار

کد خبر 475736

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاخص بورس امروز اخبار بورس امروز پیش بینی بورس امروز تحلیل بورس امروز وضعیت بورس امروز چگونه بود نقشه بازار بورس امروز وضعیت بورس امروز بورس امروز چگونه بود روند بورس امروز بورس امروز چگونه است علت افت بازار بورس امروز علت رشد بورس امروز بازار بورس امروز چگونه است بازار بورس بورس شاخص بورس معاملات بورس شاخص کل بورس بورس تهران سازمان بورس اوراق بهادار شاخص بورس تهران بازار دوم بورس سهامداران بورس بازار سهام بازار سرمایه اخبار و وضعیت بورس اخبار و وضعیت کاهش شاخص کل بورس افت شاخص کل بورس افزایش شاخص کل بورس تحلیل شاخص کل بورس روند نزولی شاخص کل بورس روند صعودی شاخص کل بورس شاخص کل بورس تهران تاثير بر شاخص كل اصلاح شاخص كل بیشترین تاثیر منفی در شاخص کل تاثير مثبت بر شاخص كل تاثير منفي بر شاخص كل شاخص کل هم وزن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نسبت به روز گذشته تأثیر گذار بازار بورس صف فروش قرار گرفت فروش ها شرکت ها ۶ درصد ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول

شرکت بهمن موتور در نظر دارد طرح فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ را ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سه شنبه هفته آینده آغاز نماید. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،شرایط ثبت نام نقدی محصولات شرکت بهمن موتور با قیمت قطعی و ظرفیت محدود، به صورت آنلاین از ساعت 10 صبح روز سه شنبه مورخ 1403/02/18 لغایت ساعت 24 روز پنج شنبه مورخ 1403/02/20 و یا تا زمان اتمام ظرفیت جهت متقاضیان عادی به شرح جدول ذیل ارائه میگردد.  

شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که  تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.  

ثبت نام صرفاً به صورت اینترنتی و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iranecar.com  قابل انجام میباشد. رنگ محصولات براساس ظرفیت، اولویت درخواست و اولویت واریز وجه توسط متقاضیان انتخاب می گردد . 

ظرفیت انتخاب محصول محدود بوده و واریز وجه، براساس ظرفیت و اولویت درخواست متقاضی صورت میپذیرد.

 

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول