Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:33:26 GMT

تالار بورس سرخ پوش شد/ریزش ۷۴۷۸ واحدی شاخص کل

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۵۷۸۸

تالار بورس سرخ پوش شد/ریزش ۷۴۷۸ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷ هزار و ۴۸۷ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد به یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 29 بهمن) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 403 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 246 هزار واحدی آغاز شد اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷ هزار و ۴۸۷ واحدی معادل ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۰ درصد به یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۵۳ واحدی معادل ۰.۶۰ درصد به رقم ۳۲۳ هزار و ۱۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۹۳۲ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۹۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۰۹ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۹۵۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۰۷۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۳۸۰ واحد کاهش  به رقم ۹۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۵۴۸۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شبندر، شپنا، وپارس، شبریز به ترتیب با 620، 535، 511 و 409 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، بركت - گروه دارويي بركت، خساپا – سايپا، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، شبندر - پالايش نفت بندرعباس، شتران - پالايش نفت تهران و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد مداران(داده‌پردازی‌ایران) با ۵.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لبوتان، شبریز، ولیز، پارسیان و پارسیان بود. همچنین نماد معاملاتی شستا(سرمایه گذاری تامین اجتماعی) با ۲ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سصفها، وملی، وخارزم، ونوین، بترانس و وپست قرار گرفتند.در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، تاپیکو، وبملت و وغدیر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وپارس، شبندر، شبریز و برکت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۶ میلیارد و ۱۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۹۱ هزار و ۲۷۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۹ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (سه شنبه 28 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۱ هزار و ۴۵۰ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۸۳۶ واحد رسید. بر اساس جدول معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۹۸۷ واحدی معادل ۰.۹۱ درصد به رقم ۳۲۵ هزار و ۱۰۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۹۸ واحدی معادل ۰.۱۸ درصد، عدد ۴۳۸ هزار و ۳۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۵۲۲ واحدی به رقم ۲۸۶ هزار و ۴۲۱  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۴۹۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۱۲۹  واحد کاهش  به رقم ۹۱۱ هزار و ۳۶۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۷۰۴۳ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فخاس، برکت، سپ و پکرمان، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و بورس ۴  میلیارد و ۴۹۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۰۹ هزار و ۶۶۰ نوبت معامله و به ارزش ۴۹ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی واحدی معادل ۰ شاخص کل بورس همچنین شاخص یک میلیون شاخص بازار هزار واحد شاخص قیمت واحد رسید واحد کاهش بر اساس هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳