Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:38:51 GMT

ارکان جبهه اصلاح‌طلبان ایران امروز مشخص می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۵۹۲۱

ارکان جبهه اصلاح‌طلبان ایران امروز مشخص می‌شوند

مجید محتشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره انتقادها به غیبت برخی تشکل‌ها در جبهه اصلاح‌طلبان ایران، گفت: احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت چندی پیش با انتشار اطلاعیه‌ای به‌شکل رسمی از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خارج شد. هر چند اکثریت اعضای شورای هماهنگی اصلاحات با این رویکرد حزب اراده ملت موافق نبودند و تا همین اواخر منتظر ماندیم تا این حزب به شورا بازگردد و هنوز هم منتظر بازگشت آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل حزب آزادی افزود: از آنجایی که حزب تازه تاسیس جمهوریت ایران اسلامی هنوز انسجام کامل را ندارد. رسول منتجب‌نیا درخواست عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را داشته است ولی هنوز به عضویت درنیامده‌اند. همچنین مجمع نیروهای خط امام (ره)  عضو شورای هماهنگی است و نماینده آن در همه جلسات شرکت می‌کند.

محتشمی تصریح کرد: ساختار جدید جبهه اصلاح طلبان شکل گرفته و هنوز به گزینه واحدی نرسیدیم. هر چند اصلاح طلبان افراد مطرح چون محمدرضا عارف و مسعود پزشکیان دارند که خودشان برای حضو در انتخابات جمهوری سیزدهم اعلام آمادگی کردند ولی ما هنوز به اجماع نرسیده‌ایم. نامزدی که انتخاب می‌کنیم قطعا خاص اصلاح‌طلبان خواهد بود و قرار شد فردی را انتخاب کنیم که باور به اصلاحات، آزادی، دموکراسی و قانون اساسی داشته باشد.

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه سخنانش، برگزاری انتخابات را نوعی انتقاد و اعتراض عنوان کرد و گفت: به این دلیل هر چهار سال انتخابات برگزار می‌شود که افراد، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف نسبت به وضعیت موجود منتقد هستند.

محتشمی بیان کرد: رییس‌جمهوری در این ۷ سال تلاش کرد آزادی انتقاد و پاسخگویی را ترویج و نهادینه کند. گسترش فن‌آوری نوین ارتباطی و شبکه مجازی باعث شده انتقادها همراه با  فحاشی،  خشونت،  توهین و افترا باشد که این پاشنه آشیل آزادی انتقاد در جامعه امروز ما است که مطلوب دیدگاه اسلامی نیست.

این فعال سیاسی افزود: عکس غرب مدعی آزادی بیان،  در اسلام انتقاد به معنای آزادی هتک و خشونت نیست. دیدیم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه بایدن و ترامپ یکدیگر را با هتک و خشونت مورد نقد قرار می‌دادند.

محتشمی درباره توهین به رییس‌جمهوری،  نقش دین را اخلاقی‌کردن آزادی دانست و گفت: جناحی که تحت عنوان آزادی بیان به هتک، توهین و اهانت پناه می‌برد بداند اخلاق‌مداری بنیان اصولگرایی است.  

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ حزب آزادی انتخابات ریاست جمهوری خانه احزاب ایران پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ حزب آزادی انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ حزب آزادی انتخابات ریاست جمهوری خانه احزاب ایران اخبار کنکور شورای هماهنگی اصلاح طلبان جبهه اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از ویژگی‌های مهم انتخابات مجلس دوازدهم آن بود که مردم به یک «لیست واحد» رأی ندادند و به کاندیداهایی از لیست‌های مختلف انتخاباتی اقبال نشان دادند.

بنابر روایت مهر، در این انتخابات جریان‌های سیاسی نظیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، شورای وحدت اصولگرایان، اُمناء، جبهه صبح ایران و همچنین صدای ملت با محوریت چهار حزب اصلاح‌طلب کارگزاران سازندگی، اعتدال و توسعه، اعتماد ملی و ندای ایرانیان صحنه‌گردانان اصلی انتخابات بودند.

با توجه به اینکه شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند، احتمالاً فراکسیون‌های عمده مجلس دوازدهم با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900264

دیگر خبرها

  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • پزشکیان لیدر می‌شود؟/ترکیب‌ احتمالی فراکسیون‌های مجلس آینده
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • ندای آزادی
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی