Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، نوار غزه که دو میلیون فلسطینی در آن ساکن هستند بیش از ۵۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۵۳۸ مورد مرگ را ثبت کرده است اما مقامات فلسطینی گفتند که این محموله حاوی دوزهای کافی برای واکسیناسیون تنها هزار نفر است.

مقامات فلسطینی گفتند که تحویل محموله واکسن که قرار بود روز دوشنبه انجام شود  لغو شد و اسرائیل مقصر آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این در حالی است که سیاستمداران راست گرای اسرائیل از ارسال واکسن روسی (اسپوتنیک وی) توسط تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه انتقاد کرده اند.

واحد هماهنگی فعالیت های اسرائیل که مسئول اجرای سیاست این رژیم در سرزمین های فلسطین است و نیز مقامات وزارت بهداشت فلسطین  گفتند که محموله واکسن در مسیر رسیدن به مرز نوار غزه است و روز چهارشنبه وارد این منطقه خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین دوشنبه اعلام کرد که ۲ هزار دوز واکسن «اسپوتنیک وی» را برای ورود به نوار غزه منتقل کرده است، اما مقامات رژیم صهیونیستی از ورود این محموله جلوگیری کردند. 

این وزارتخانه اظهار داشت که این دوزها برای کارکنان پزشکی که در اتاق‌های مراقبت ویژه و تیم هایی که در بخش‌های اورژانس مشغول درمان بیماران کرونا هستند در نظر گرفته شده است. 

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین محموله‌ای از واکسن‌های کرونا را به گذرگاه «بیتونیا» انتقال داده که آماده انتقال به نوار غزه است، اما در صورت اجازه ندادن انتقال آن‌ها از سوی اسراییل، این واکسن‌ها بازگردانده می‌شوند. 

همزمان گروه‌های مقاومت فلسطین امروز چهارشنبه به رژیم صهیونیستی درباره ممانعت از ورود واکسن کرونا به نوار غزه هشدار دادند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای تاکید کردند که جهانیان به ویژه سازمان جهانی بهداشت باید برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی دست به تحرکاتی فوری زده و این رژیم را وادار کنند اجازه ورود واکسن کرونا به نوار غزه را بدهد.

گروه‌های مقاومت در ادامه همچنین بر ضرورت تحقق وحدت ملی بر پایه حفظ اصول ملی و توافق بر سر یک راهبرد یکپارچه ملی جهت مقابله با چالش‌ها و تهدیدات پیشِ روی مسأله فلسطین تاکید کردند.

پیش از این، فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این ارتباط تصریح کرد: ممانعت از ورود واکسن کرونا به غزه، یک جنایت ضد بشری و اقدامی مغایر با قوانین بین‌الملل است. 

برهوم افزود که جامعه جهانی باید ورود واکسن کرونا برای مردم غزه را تضمین کند و اجازه ندهد جنایات دشمن صهیونیستی در حق این ملت بیش از این ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، یوسف الحساینه، عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی نیز عنوان کرد که این اقدام دشمن صهیونیستی پرده از چهره کریه این رژیم جنایتکار برداشت و قطعاً ملت فلسطین و جریان‌های پویا و فعال آن در برابر چنین جنایتی ساکت نمی‌نشینند.

وزارت بهداشت فلسطین در دوم ماه جاری میلادی کار تزریق واکسن کرونا به کارکنان پزشکی در کرانه غربی را آغاز کرد در حالی که تاکنون هیچ واکسنی به غزه نرسیده است. 

پیش‌تر نیز وزیر بهداشت فلسطین گفته بود: مقام‌های رژیم صهیونیستی برخلاف تمامی قوانین و مقررات بین المللی همچنان به آزار و اذیت اسرا و عدم رسیدگی به وضعیت آنان ادامه می‌دهند و عمدا از کرونا برای سرکوب آنان بهره می‌برند.

وزارت بهداشت فلسطین تاکنون بارها از کمیته بین المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی خواسته تا برای نجات جان اسرا به ویژه اسرای بیمار اقداماتی اتخاذ نمایند به ویژه با توجه به اینکه تعداد زیادی از اسرا به طور فشرده در درون سلول‌های زندان‌ها بسر می‌برند و زندان‌ها به کانون‌هایی برای انتشار ویروس کرونا تبدیل شده‌اند.

مقام های فلسطینی بارها از تعلل رژیم صهیونیستی در انجام واکسیناسیون اسرا و بیماران فلسطینی خبر داده اند واین اقدام ظالمانه را منافی با قوانین و توافق‌های بین‌المللی می دانند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: وزارت بهداشت فلسطین ورود واکسن کرونا رژیم صهیونیستی واکسن کرونا نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم