Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر، ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های ناوبری هوایی ایران به میزبانی دفتر خود در سمنان ضمن بیان اینکه در این استان و شهرستان‌های سمنان و شاهرود، دو فرودگاه خوب و پرظرفیت وجود دارد اما استفاده مناسبی از آنها به عمل نمی‌آید، تاکید کرد: علی رغم آغاز پروازهای مسافرتی به تهران و مشهد از فرودگاه‌های استان اما با شیوع کرونا متأسفانه پروازی از دو فرودگاه استان به انجام نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود، یکی از فرودگاه‌های مجهز و با کیفیت کشور است، تاکید کرد: فرودگاه شهدای سمنان نیز یکی از فرودگاه‌های خوب استان است که در تلاش هستیم تا ایرادات جزئی باقی مانده را برای برقراری پروازهای مختلف از این نقطه به انجام برسانیم.‌

ظرفیت ایر تاکسی در استان سمنان

استاندار سمنان با بیان اینکه عملیات ساخت ترمینال جدید فرودگاه شهدای سمنان در مراحل پایانی است و به‌زودی به پایان خواهد رسید، گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان و فاصله شهرهای این استان تا مرکز کشور، برقراری پروازهای مسافرتی به مقصد کیش، قشم، مشهد و …امری بدیهی و لازم به نظر می‌رسد.‌

آشناگر با بیان اینکه راه‌اندازی ایر تاکسی‌ها نقش مهمی در توسعه گردشگری و صنعت خواهد داشت، ابراز کرد: با توجه به فاصله نسبتاً زیاد شهرستان شاهرود تا تهران، راه اندازی ایر تاکسی و … توجیه اقتصادی دارد

تکمیل فرودگاه‌های سمنان و شاهرود

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه تا کنون اقدامات بسیار خوبی به‌منظور تکمیل و تجهیز دو فرودگاه سمنان و شاهرود به انجام رسیده است، گفت: در سال گذشته و طی تفاهم با یک شرکت خصوصی مقرر گردیده بود تا در ایام نوروز ۱۳۹۹ با انجام برنامه‌های مختلفی شاهد فعال سازی بیش از پیش فرودگاه سمنان باشیم که شیوع کرونا سبب توقف این برنامه شد.

حسن سعدالدین ضمن اشاره به اینکه با تکمیل ساختمان مرتبط با حفاظت فرودگاه، دیگر مشکل زیر ساختی در فرودگاه سمنان وجود نخواهد داشت، تاکید کرد: تا پیش از شیوع کرونا، ۴۵ پرواز مسافرتی از سمنان به مشهد به انجام رسید هم اکنون نیز عملیات ساخت ترمینال فرودگاه سمنان با یک هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا و پیشرفت بالا هم اینک در حال انجام است.‌

وی با بیان اینکه اقدامات مربوط به ساختمان حفاظت و اسکان این مجموعه با مساحت ۹۰۰ متر در حال انجام است، افزود: ایجاد امکان سوخت‌گیری هواپیما در فرودگاه سمنان، امری ضروری است از سوی دیگر باند این فرودگاه با کمک معاونت عملیات شرکت فرودگاه‌ها به سه هزار و ۱۰۰ متر رسیده است که بدین ترتیب امکان نشست و برخاست هواپیماهای بوئینگ نیز در این فرودگاه مهیا شده است. لذا بر اساس اقدامات زیر بنایی انجام شده می‌توانیم بگوییم که باند فرودگاه سمنان جدیدترین باند فرودگاهی کشور است.‌

تجهیزات ناوبری نصب شد

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بیان کرد: سالانه بین دو تا چهار نفر زائر سرزمین عتبات و یک هزار و ۲۰۰ نفر حاجی بمنظور انجام اعمال حج از استان سمنان به سرزمین وحی و عتبات عالیات مشرف می‌شوند که با ایجاد مجوزهای لازم می‌توان این پروازها را از داخل استان به انجام رساند که بی‌تردید نقش مهمی در کاهش میزان ترافیک فرودگاه‌های تهران در ایام خاص سال خواهد داشت.‌

سعد الدین با بیان اینکه در صورت ایجاد امکان پروازهای با مقصد عتبات و حج، برخی شهروندان استان‌های همجوار تمایل دارند تا از فرودگاه‌های استان برای انجام این سفر استفاده کنند، گفت: مساعدت‌های مناسبی برای تکمیل تجهیزات ناوبری فرودگاه سمنان به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه تجهیزات مخابراتی فرودگاه سمنان تکمیل و نصب و همچنین ساختمان ایمنی و آتش نشانی نیز تمام شده است، اختصاص یک دستگاه ماشین آتش نشانی به‌روز و مناسب از ملزومات فرودگاه سمنان است همچنین با تلاش‌های انجام شده استخر ذخیره آب و پست برق اضطراری در فرودگاه سمنان ایجاد و دو فرودگاه سمنان، شاهرود هم اکنون زیرساخت‌های عملیاتی فرودگاهی کشور را به صورت کامل دارا هستند.‌

کد خبر 5149609

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه سمنان استانداری سمنان سمنان ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا شیراز کرمانشاه شهرکرد خطبه های نماز جمعه شهرستان کرج مشهد مجلس شورای اسلامی همدان اردبیل لیگ برتر فوتبال ایران فرودگاه سمنان دو فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۵۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، از آخرین وضعیت اجرایی پارکینگ‌های طبقاتی گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری بازدید میدانی به عمل آورد.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز جعفر تشکری هاشمی - رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران - در جریان این بازدید میدانی به همراه شهریار افندی‌زاده - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، مسعود حق لطفی - مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران ارشد شهری، به بررسی آخرین وضعیت اجرایی پروژه‌های احداث پارکینگ‌ گلستانی، پارکینگ اعتماد، پارکینگ جوادیه و پارکینگ باقری پرداخت و درباره رفع موانع اجرایی و تسریع عملیات عمرانی این پروژه‌ها بحث و تبادل نظر شد.

تشکری هاشمی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از روند پارکینگ‌سازی شهرداری تهران، ساخت پارکینگ های گلستانی، اعتماد، جوادیه و باقری در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده شهری را اقدامی اثربخش خواند و ضمن تاکید بر تداوم این کار، از مدیریت شهری پایتخت به دلیل تلاش برای افزایش فضای پارک خودرو در این محلات قدردانی کرد. 

در ادامه این بازدید حق لطفی ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های مذکور بر ادامه نهضت پارکینگ‌سازی در این سازمان تاکید کرد و گفت: سازمان عمرانی مناطق بخش اعظمی از فعالیت‌های خود را به ساخت پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر تهران اختصاص داده و امید است با تکمیل آن‌ها بخشی از مشکلات شهروندان تهرانی در زمینه فضای پارک خودرو برطرف شود.

افندی‌زاده  نیز ضمن تشکر از اهتمام ویژه سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در ساخت پارکینگ در شهر تهران، خواستار تسریع در ساخت و تحویل این پروژه‌ها شد.

گفتنی است، پارکینگ گلستانی که در منطقه ۱۰ شهرداری تهران و در زمینی به مساحت ۱۵۷۵ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است، شامل سازه‌ای ۹ طبقه (۱ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۷ طبقه روی زمین) با ظرفیت ۲۶۷ خودرو می‌شود. پارکینگ اعتماد نیز که در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۰ هزار و ۴۰۰ متر در همین منطقه در حال احداث است، شامل ۴ طبقه زیرزمینی با گنجایش ۲۷۳ خودرو می‌شود.

همچنین پارکینگ جوادیه با گنجایش ۱۰۰ خودرو در زمینی به مساحت ۲۱۰۰ متر مربع در منطقه ۱۶ شهرداری تهران در حال احداث است. پروژه احداث پارکینگ باقری  نیز در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع در منطقه ۱۸ شهرداری تهران واقع شده و شامل سازه‌ای ۷ طبقه (۲ طبقه زیر زمین، ۱ طبقه همکف و ۴ طبقه روی زمین) با گنجایش ۳۶۴ خودروست.

به گزارش ایسنا، بهره برداری از پروژه‌های فوق در محله‌های پرتراکم جمعیتی، موجب افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی سطح شهر تهران به ویژه در مناطق ۱۰، ۱۶ و ۱۸ می‌شود و بخشی از مشکلات مربوط به تامین محل پارک خودروها را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • افتتاح فرودگاه بین‌المللی کربلا در سال ۲۰۲۵
  • منطقه ویژه سلفچگان با تکمیل فرودگاه قم توسعه می‌يابد
  • اعتراف سارق به ۲۷ فقره سرقت سیم و کابل در شاهرود
  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده