Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:51:15 GMT

یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۶۱۶۶

یک عارضه دیگرِ واکسن های فایزر و مدرنا

یک عارضه جانبی مربوط به واکسن‌های فایزر و مدرنا این است که هر دو می‌توانند باعث تورم غدد لنفاوی زیر بغل شوند و زنان را مشکوک به ابتلا به سرطان سینه، سرطان خون یا لنفوم کنند.

به گزارش ایسنا، پزشکان در آمریکا می گویند: برخی از زنان این گره‌های لنفاوی زیر بغل را با توده‌های سرطانی اشتباه می‌گیرند و همین امر بسیاری از زنان را به انجام ماموگرافی پیش از موعد، بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ وا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که متخصصان می گویند تورم غدد لنفاوی پس از واکسن بی‌ضرر بوده و حتی مردان نیز آن ‌را تجربه می‌کنند اما با این حال پزشکان نگران هستند که این امر باعث ترس بی‌مورد در زنان شود.

علاوه بر این، از آنجا که این غدد لنفاوی متورم می‌توانند در ماموگرافی خود را نشان دهند، ممکن است باعث ایجاد پاسخ مثبت کاذب شده و نیاز به آزمایش‌های غیرضروری بیشتر را افزایش دهند.

بنابر گزارش سایت تخصصی وب ام دی، به گفته متخصصان بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل در جمعیت واکسینه‌شده بسیار غیرمعمول است و تاکنون فقط در ۰.۲ تا ۰.۴ درصد از این افراد مشاهده شده است.

کارشناسان اکنون از زنان می‌خواهند که حداقل یک ماه پس از واکسیناسیون، ماموگرافی خود را به تاخیر بیاندازند و در مواقع ضروری با پزشک خود مشورت کرده و در صورت مشاهده سایر علائم جدی تر مرتبط با سرطان اقدام به انجام سایر آزمایشات ضروری نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسن فایزر واکسن مدرنا واکسن کرونا عارضه جانبی غدد لنفاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت

قهرمان سابق جودوی جوانان آسیا به علت عارضه قلبی درگذشت.

به گزارش ایسنا،‌ امیر ملکی‌پور قهرمان اسبق سنگین وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی شب گذشته (جمعه) درگذشت.

ملکی‌پور سالها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود. وی مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت های مختلف و چندین دوره قهرمان مسابقات قهرمانی کشور  بوده است.

خبرگزاری ایسنا، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر