Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر «ساترا» با اشاره به اظهار نظر وزیر ارتباطات بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

«پیرو اظهارنظر وزیر محترم ارتباطات در خصوص ورود ساترا به محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر توسط اپراتور‌های همراه به اطلاع می‌رساند:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن استقبال از ورود دیرهنگام وزیر محترم ارتباطات به موضوع تخلفات ترافیکی اپراتورها، ورود ساترا به این حوزه بر اساس شکایات متعدد کاربران برخی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر به این سازمان مبنی بر محاسبه غیرقانونی هزینه ترافیک بین‌الملل در رسانه‌های داخلی بوده است و ساترا به عنوان تنظیم‌گر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، احقاق حقوق کاربران این رسانه‌ها را جزو مسئولیت ذاتی خود می‌داند. بدیهی است همانطور که بار‌ها در نامه‌ها و بیانیه‌های قبلی ساترا اعلام شده است، حوزه ورود قانونی این سازمان به رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر محدود می‌شود و اصل این تخلف در سمت اپراتور‌ها اتفاق افتاده است که همین مسئولیت قانونی علت ارجاع و نامه‌نگاری ساترا با وزیر محترم و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

۲. پس از نامه‌نگاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و عدم دریافت این موضوع، در جلسه مرکز ملی فضای مجازی مورخ ۲۰ بهمن ۹۹ که با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات برگزار شده بود، به صورت مبسوط مطرح شد، ولی همچنان در انتظار ورود قاطع آن سازمان محترم و شاهد تداوم این تخلف از سوی اپراتور‌های تلفن همراه و برداشت غیرقانونی هزینه از جیب کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هستیم.

۳. ساترا به منظور مستند کردن تخلفات برای پیگیری‌های بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات کاربران رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در خصوص محاسبه غیرقانونی ترافیک آن‌ها کرد که تا کنون گزارش‌های واصله حاکی از گستردگی این تخلف و اکتساب هزینه‌های قابل توجه غیرقانونی توسط اپراتور‌های تلفن همراه بوده است.

۴. با توجه به اینکه پیگیری‌های ساترا نشان می‌دهد این شیوه درآمدزایی اپراتور‌های همراه حداقل به مدت دو سال انجام شده، همانگونه که پیش از این مطرح شد انتظار از وزارت محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری هر چه سریع‌تر این تخلف و عودت تمام مبالغ کسرشده از حساب کاربران به آن‌هاست.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساترا رسانه های دیجیتال رسانه های صوت و تصویر فراگیر سازمان تنظیم مقررات اپراتور ها رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد

سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران از شناسایی و ارسال پرونده راننده تاکسی متخلف به هیات انضباطی خبر داد.
 
به گزارش ایسنا؛ بهنام پاکزاد در واکنش به انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر حمل بار نامتعارف از سوی یک دستگاه تاکسی، اظهار کرد: در چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک تاکسی اقدام به حمل بار کرده و یک نفر هم روی سقف خودرو ایستاده و از بار مراقبت می‌کند.
 
وی با بیان این‌که بلافاصله بعد از رویت این فیلم که در تونل امیرکبیر ثبت شده بود، راننده متخلف شناسایی شد، تصریح کرد: راننده ضمن پذیرفتن اشتباه از این اقدام اظهار پیشیمانی کرده است.
 
سرپرست روابط عمومی سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه راننده متخلف به هیات انضباطی معرفی شد، گفت: طبق قانون حمل بار توسط تاکسی‌ها ممنوع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی