Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین صبح امروز با حضور رئیس کمیته امداد کشور ۱۲۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان قزوین واگذار و ۲۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان به‌صورت همزمان افتتاح شد.

صبح امروز ۲۹ بهمن با حضور رئیس کمیته امداد کشور ۱۲۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان قزوین واگذار شد. یکی دیگر از برنامه‌های سفر بختیاری، رئیس کمیته امداد کشور جلسه شورای زکات استان قزوین بود که در مسجد شیخ‌الاسلام با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرعلی حق‌گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در این جلسه تصریح کرد: هم‌اکنون ۶۲ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و ۳۰ هزار نفر هم از کمک‌های موردی این سازمان بهره می‌برند، ۵۳ درصد از افراد تحت پوشش به دلیل فوت سرپرست خانوار، ۱۱ درصد به علت متارکه و طلاق، ۲۹ درصد سالمند و یک درصد خانواده زندانیان هستند.

وی افزود: ۸۵۰۰ دانش‌آموز و ۵۰۰۰ یتیم و فرزندان محسنین در استان نیز تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند؛ ۴۰ درصد مددجویان این نهاد در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: ما در کمیته امداد به دنبال توسعه مشارکت‌های مردمی در سطح استان هستیم و بر این اساس طی سال جاری ۹۷ میلیارد تومان مشارکت مردمی داشتیم این میزان در سال گذشته ۶۷ میلیارد تومان بود.

وی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که ما به دنبال آن هستیم توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است، سال گذشته برای ۳۶۷۵ نفر شغل ایجاد کردیم که این میزان در سال جاری به ۶۶۰۰ نفر رسیده است و توانستیم رتبه اول کشوری در حوزه ایجاد شغل را کسب کنیم.

حق‌گویان تأکید کرد: همچنین در طرح‌های دانش‌بنیان و خلاق رتبه اول کشوری و در مهارت‌آموزی و آموزش فنی  حرفه‌ای رتبه دوم را کسب کردیم، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه به نیازمندان از دیگر اقدامات در کمیته امداد است در این راستا نیز وام‌های کسب‌وکار و دانشجویی پرداخت کردیم که این رقم تا پایان سال به ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: ۸۲۰ روستا دارای سکنه در استان داریم، ۶۰۰ روستا محصولاتشان مشمول زکات واجب و مستحبی می‌شود که ۵۱۰ روستا پرداخت‌کننده زکات واجب و مستحبی هستند، تاکنون بیش از ۲۶ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۸ درصد رشد داشتیم.

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: از مجموع زکات جمع‌آوری‌شده، ۷۳ درصد درآمد زکات حدود ۱۹ میلیارد تومان در امور محرومان هزینه می‌شود، این مبالغ در بخش تحصیل، جهیزیه، آزادی زندانیان، احداث مسکن، تعمیرات و بازسازی خانه‌های نیازمندان و اطعام و تهیه بسته‌های معیشتی هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۲۷ درصد زکات جمع‌آوری‌شده نیز در بخش عمرانی هزینه می‌شود که شامل احداث و تعمیر مساجد، خانه عالم و غسالخانه و تعمیر حسینیه و ۳۸ مورد پروژه بوده است.

شعار اصلی ما در قزوین «خدمت به مردم» است

هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: در استان قزوین تعامل و همدلی خوبی حاکم است، ما اختلاف‌سلیقه سیاسی داریم اما در خدمت به مردم دعوا نداریم و هر وقت بحث خدمت باشد همه در کنار هم قرار می‌گیریم. شعار اصلی در استان قزوین شعار اصلی «خدمت به مردم» است و هیچ‌چیز نمی‌تواند از ارائه خدمت مناسب جلوگیری کند.

استاندار قزوین اظهار کرد: امروز در سخت‌ترین شرایط بعد از انقلاب قرار داریم و از همه جهات با تنگنای سختی روبه‌رو هستیم اما به برکت تلاش شبانه‌روزی مدیران توانستیم شرایط را مدیریت کنیم و از آن عبور کنیم. دشمن تصور می‌کرد با تحریم می‌تواند حکومت را به‌زانو دربیاورد و مردم را علیه نظام برانگیزد اما موفق نشد و جمهوری اسلامی همچنان پرقدرت پابرجاست و دشمن در برابر ملت ایران کرنش کرده است.

وی یادآور شد: خداوند با جماعت است و ما این را در استان می‌بینیم، هنگامی‌که در سخت‌ترین روزها و بدترین شرایط قرار داریم نگاه خدا را می‌بینیم، قزوین استانی صنعتی است و باید ده‌ها مشکل و گرفتاری داشته باشد اما خداوند این لطف را شامل حال ما کرده است که صنایع موجود در استان تبدیل به ظرفیت شده که نتیجه وجود وحدت در استان است.

این مسئول افزود: ما در هرجایی که لازم باشد کنار هم قرار می‌گیریم، شرایط مردم سخت است و بخش زیادی تحت پوشش کمیته امداد قزوین قرار دارند، وظیفه ما حمایت از کمیته امداد است و معتقدیم قشری که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند جزو عزیزترین بندگان خدا هستند و خدمت به این‌ها عبادت تکلیف و وظیفه است.

استاندار قزوین گفت: همه باید تلاش کنیم اقتصاد کشور پویاتر شود تا سبد حمایتی کمیته امداد کمتر شود، با تلاش مجموعه کمیته امداد توانمندسازی در رأس کار قرارگرفته و بارها بر توانمند کردن مستضعفین تأکید شده است.

وی یادآور شد: زکات نیز تکلیف دین است و هر جا نیاز باشد تسهیلگری می‌کنیم، امروز در کشور ما مردم به ارزش‌ها و دین توجه ویژه‌ای دارند و افراد متوسط جامعه به زکات توجه دارند و در راه عمران و آبادی تلاش می‌کنند. این ارزش‌ها می‌توانند برای کشور و مردم ظرفیت عظیمی باشد، ما باید بتوانیم در کنار هم‌ از ظرفیت‌ها حمایت کنیم.

به گزارش ایسنا، صبح امروز با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ۲۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان به‌صورت همزمان افتتاح شد این مراکز نیازمندان و خیران را شناسایی کرده و کمک‌ها را به‌صورت مستقیم به دست نیازمندان می‌رسانند، همچنین کلید ۱۲۰ واحد مسکونی در شهرک مهرگان به مددجویان کمیته امداد قزوین اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کمیته امداد امام خمینی کمک به نیازمندان مددجویان کمیته امداد کمیته امداد استان قزوین رئیس کمیته امداد کمیته امداد ۱۲۰ واحد مسکونی میلیارد تومان قرار دارند تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان کمک هزینه درمانی به مددجویان در سال گذشته خبر داد.

حمید باسره امروز هشتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته کمک‌هایی در قالب کمک هزینه درمانی و فرانشیز اسناد پزشکی و تأمین تجهیزات بهداشت فردی به بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان پرداخت شده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای پرداخت ۱۲ هزار و ۷۰۰ مورد کمک هزینه درمانی بیماران عادی و بیش از سه میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان به منظور پرداخت کمک هزینه فرانشیز اسناد درمانی و تهیه و تأمین تجهیزات بهداشت فردی برای ۴۲۳۳ مورد از بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان با تاکید بر اهمیت و ضرورت ارتقاء سلامت و افزایش آگاهی مردم از مسائل بهداشتی و به تبع آن ایجاد و حفظ آرامش در بین خانواده‌ها، یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات این نهاد طرح‌های غربالگری، خدمات بهداشت دهان و دندان، توزیع بسته‌های بهداشتی، مخازن ذخیره آب بین خانواده‌های تحت حمایت این نهاد است.

باسره خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ چهار میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان نیز به منظور تهیه اقلام مذکور هزینه و بین خانواده‌های نیازمند از قبل شناسایی شده توسط مددکاران کمیته امداد در سراسر استان توزیع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی