Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق در پاسخ به اتهامات حزب دموکراتیک کردستان تأکید کرد، موشک‌هایی که فرودگاه اربیل را هدف قرار داد، از مناطق تحت سیطره پیشمرگه شلیک شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی در محور شمال عراق به ادعا‌ها و اتهامات حزب دموکراتیک کردستان درباره حمله موشکی به فرودگاه اربیل پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



الحسینی به پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «اتهامات حزب دموکراتیک کردستان علیه الحشد الشعبی، باطل است؛ بویژه اینکه همه از کینه بارزانی و حزب او علیه الحشد اطلاع دارند».

وی ادامه داد: «همه می‌دانند که الحشد، گروهی بود که طرح‌های بارزانی برای تجزیه عراق را ناکام گذاشت».

این فرمانده الحشد خاطر نشان کرد: «موشک‌هایی که فرودگاه بین‌المللی اربیل را هدف قرار داد، از مناطق تحت سیطره و نفوذ نیرو‌های پیشمرگه شلیک شده است».

الحسینی تصریح کرد: «الحشد الشعبی یا هیچ گروه رسمی دیگری، در این مناطق حضور ندارد. به همین دلیل، اتهامات حزب بارزانی باطل و تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست امنیتی است».

«محمد البصری» از کارشناسان مسائل نظامی عراق هم گفت که «اظهارات حزب دموکراتیک کردستان، اتهامات باطلی است؛ زیرا تحقیقات تا کنون تکمیل نشده و هیچ نتیجه‌ای از عامل [این حملات]وجود ندارد».

البصری تصریح کرد، الحشد الشعبی از نظر قضایی، حق پاسخگویی دارد و می‌تواند از حزب دموکراتیک کردستان شکایت کند.

منابع عراقی، شامگاه دوشنبه هفته جاری از شنیده شدن صدای چند انفجار در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی اربیل در شمال عراق خبر دادند که در پی آن یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف قرار گرفت.

ساعاتی پس از انتشار خبر حمله راکتی گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم»، با بیان اینکه اشغالگران آمریکایی در هیچ جای عراق امنیت نخواهند داشت، مسئولیت حمله یاد شده را برعهده گرفت.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز پس از این حمله راکتی اعلام کرد که یک پیمانکار غیر‌آمریکایی در این حادثه کشته شده است و پنج تن از جمله یک سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند؛ اما سپس اعلام شد که علاوه بر کشته شدن یک پیمانکار غیر آمریکایی، نُه نفر در این حمله زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حشدالشعبی حمله به فرودگاه اربیل پیشمرگه حزب دموکراتیک کردستان الحشد الشعبی اتهامات حزب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد از پلمب یک واحد رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد به دلیل تیراندازی در مراسم عروسی خبر داد.   علی حسنوند گفت: باتوجه به گزارش مدیر فرودگاه خرم آباد و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی لرستان مبنی بر اینکه این تالار در نزدیکی فرودگاه خرم آباد قرار دارد و تیراندازی های صورت گرفته باعث اخلال امنیتی در روند پروازهای این فرودگاه شده است، دستور پلمب آن صادر شد.   وی افزود: تیراندازی در مراسم عروسی برگزار شده در این تالار پذیرایی باعث لغو تعدادی از پروازهای فرودگاه مرکز استان شده است.   دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خرم آباد ادامه داد: با توجه به موارد پیش آمده، این موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت اما با وجود تذکرات متعدد به مدیر تالار و اخذ تعهد از ایشان، متاسفانه توجهی در این زمینه صورت نگرفت که منجر به پلمب این مجموعه شد..

دیگر خبرها

  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (ویدئو) آب‌گرفتگی خیابان‌های اربیل
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد