Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:47:33 GMT

موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان قزوین افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۶۸۰۱

موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان قزوین افتتاح شد

به گزارش ایرنا، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فرهنگیان کشور در این مراسم با بیان اینکه قزوین استانی تاریخی، فرهنگی و انقلابی است، گفت: این استان از نظر داشتن آثار تاریخی در کشور رتبه اول را دارد.
علی باقر طاهری نیا افزود: باید از داشته‌ها، تاریخ و پیشنیه خود اطلاع داشته باشیم تا بدانیم در کجای کار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهری نیا افزود: برای داشتن آینده‌ای خوب، موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم هم باید مورد توجه دانشجویان و هم مدرسان قرار گیرید.
وی تاکید کرد: این موزه دومین موزه اسناد و مفاخر تربیت معلم کشور است که پس از استان همدان در استان قزوین راه اندازی شد.
رییس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین نیز در این مراسم گفت: این موزه برای حفظ اسناد و تجهیزات قدیمی و آشنایی بیشتر مردم با سابقه این دانشگاه راه اندازی شده است.
حمیدرضا مشهدی افزود:پایان نامه های قدیمی، مکاتبات اداری مراکز تربیت معلم با ادارات، احکام کارگزینی، اسناد آموزش و پرورش تطبیقی مربوط به ۵۰ سال قبل،دانش نامه ها، وصیت نامه شهدای معلم، دستگاه‌های قدیمی ضبط صدا و تصویر، دوربین‌های قدیمی عکاسی، اولین مجوزهای ساخت مرکز تربیت معلم، تصاویر اولین رئیس و دبیران تربیت معلم، زندگینامه و وصیت نامه ها،احکام اداری، وسایل قدیمی کمک آموزشی، تقدیر نامه و جام و لوح افتخارات علمی و ورزشی مرکز تربیت معلم در این موزه به نمایش درآمده است.
وی اظهار داشت :کتاب دست نویس کلیله و دمنه، دفتر حضور غیاب، وسایل آزمایشگاهی، دستگاه شماره زن قدیمی، کتاب‌ها و نوارهای قدیمی روش تدریس قبل از انقلاب از جمله اشیای قدیمی و با قدمت ۵۰ سال است که در این موزه در معرض دید عموم قرار دارد.
مشهدی تصریح کرد: ۱۰۰ سند تاریخی و ۶۵ قلم کتاب تاریخی تربیت معلم، نسخه های دست نویس تا زمان معاصر، ۷۰ مورد وسایل تایپی مورد استفاده در مراکز تربیت معلم، ۲۵ تندیس کشوری و استانی، ۵۰ جام قهرمانی مسابقات ورزشی و ۱۶۰ نوع سنگ با ارزش در موزه اسناد و مفاخر قزوین نگهداری می شود.

دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با ۲ پردیس بنت‌الهدی صدر دختران و شهید رجایی پسران و ۲ هزار دانشجو در هفت رشته تحصیلی در دوره کارشناسی و همچنین دوره مهارت‌آموزی به تربیت‌معلم برای آموزش و پرورش مشغول است.

برچسب‌ها دانشجو ایرنا دانشگاه فرهنگیان استان قزوین قزوین موزه دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشجو ایرنا دانشگاه فرهنگیان دانشجو ایرنا دانشگاه فرهنگیان استان قزوین قزوین موزه دانشگاه اخبار کنکور موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت که همزمان با روز معلم است موزه هنر‌های معاصر تهران به صورت رایگان میزبان معلمان و استادان دانشگاه است. از اینرو، این مناسبت فرصت خوبی برای آن‌هاست تا روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از نمایشگاه «بر فراز دشت»  بازدید کنند.

گفتنی است که معلمان و استادان دانشگاه می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر از این نمایشگاه به صورت رایگان در موزه هنر‌های معاصر تهران دیدن کنند. 

نکته شایان ذکر این است که این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت جاری (به جز شنبه ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد
  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان استان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد