Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:37:27 GMT

شهرک تخصصی فرش در شهرستان نیر ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۶۸۳۰

شهرک تخصصی فرش در شهرستان نیر ایجاد می‌شود

فرحناز رافع روز چهارشنبه در بازدید ازکارگاه تولید فرش دست‌باف در شهرستان نیر بیان کرد: در راستای حمایت از قالیبافان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارگاه‌های تولید فرش قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین برای رونق این صنعت، قالیبافان به مدت یکسال تحت پوشش بیمه رایگان عشایری و روستایی قرار خواهند گرفت.

او حمایت بیمه‌ای از بافندگان فرش را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم اکنون ۲۶۱ هزار بافنده فرش در کشور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رافع با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای قالیبافان و بافندگان فرش در اولویت جدی قرار گرفته است، گفت: برای اولین بار در کشور خدمات رفاهی ارزشمندی برای فعالان این عرصه در نظر گرفته شده و پایلوت این طرح از استان اردبیل شروع می‌شود.

 خانم حسینی مسئول راه اندازی گارگاه‌های فرش دستباف در شهرستان نیر هم گفت: با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد ریالی سه کارگاه تولید فرش دستباف در این شهرستان دایر شده  و  ۸۰ نفر از بانوان در این کارگاه‌ها  مشغول کار هستند.

وی افزود: در چهار شهرستان استان اردبیل ۶ کارگاه تولید فرش دستباف مشغول فعالیت بوده و در این کارگاه‌ها ۲۵۰ نفر مشغول به کار هستند

فرماندار نیر هم گفت: در این شهرستان ۶ هزار نفر به فرش‌بافی مشغول بوده و نیازمند حمایت تسهیلات بانکی و بیمه‌ای هستند.

شجاع اقبالی  به راه اندازی کارگاه فرش بافی با اشتغال ۴۰ نفر در نیر اشاره کرد و افزود: این کارگاه در زیر زمین مسجد جامع این شهر راه اندازی شده تا فرصت اشتغال زنان علاقمند هنر و صنعت فرش فراهم شود.

اقبالی کیفیت فرش تولیدی در نیر را مرغوب و با کیفیت مناسب اعلام کرد و گفت: فعالان این عرصه با مشکل فروش محصولات تولید شده نیز روبرو هستند که انتظار می‌رود با همکاری کمیته امداد این مشکل رفع شود.

وی از تدارک زمین ملی برای احداث شهرک تخصصی فرش در روستای ویرثق نیر خبر داد و بیان کرد: با حضور سرمایه گذاران و ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرک امیدواریم در سال آینده با حمایت مرکز ملی فرش ایران این شهرک راه اندازی شود.

 

برچسب‌ها فرش وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع دستی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرش وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع دستی فرش وزارت صنعت معدن و تجارت صنایع دستی استان اردبیل اخبار کنکور راه اندازی تولید فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • شمار شهرک های ثبت نشده در نوشهر بالا است
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • فرآیند تولید میلیارد‌ها میخ در یک کارگاه پاکستانی (فیلم)
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی