Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@19:31:40 GMT

زنان کولبر صاحب شغل می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۶۸۶۰

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی امسال به حوزه اشتغال‌زایی کولبران سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی و ورودی جدی داشته و قرار است تا پایان سال ۹۹، ۱۱ هزار شغل را برای این کولبران به بهره‌برداری برساند.

خبرگزاری میزان -  طبق اعلام بنیاد برکت، امیرحسین مدنی گفت: این بنیاد همچنین درصدد شناسایی زنان کولبر نیز برآمده و تا به امروز تعدادی طرح اشتغال‌زایی خرد و خانگی را برای این زنان راه‌اندازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل بنیاد برکت در این‌باره توضیح می‌دهد: طی ماه‌های گذشته ۱۱۰ زن کولبر در روستا‌های ۷ شهرستان سروآباد، بانه و کامیاران در استان کردستان و پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند و تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور برای این زنان ایجاد ۳۳۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به سرمایه‌گذاری ۹۹ میلیارد ریالی برای ایجاد این تعداد شغل می‌گوید: تا به امروز ۴۹ طرح اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده‌اند و ۵۴ طرح دیگر در شرف راه‌اندازی هستند و ۷ طرح نیز در مرحله تکمیل فرآیند ثبت‌نام و معرفی به بانک عامل برای دریافت تسهیلات هستند.

مدنی با تاکید بر این‌که تمام ۱۱۰ طرح اشتغال‌زایی تا پایان سال به بهره‌برداری کامل خواهند رسید تصریح می‌کند: ۱۲ نفر از زنانی را که تا به امروز طرح‌های اشتغالزایی‌شان راه‌اندازی شده است، زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، بیشترین مشاغل زنان کولبر در رسته‌های شغلی پرورش دام سبک و سنگین، گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خدماتی هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت یادآور می‌شود: بسیاری از این زنان تمایل به اشتغال‌زایی مستقل ندارند و از طریق همسران‌شان تقاضای دریافت تسهیلات را داشته‌اند. همچنین برخی از آنان در کارگاه‌هایی که دیگر کارآفرینان برکت راه‌اندازی کرده‌اند مشغول به فعالیت هستند.

مدنی از هدف‌گذاری ایجاد ۵ هزار طرح اشتغال‌زایی جدید برای کولبران در سال آینده خبر می‌دهد و می‌افزاید: اولویت این طرح‌ها در سه استان مرزی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی با زنان کولبر خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت ۳۳ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت با هدف اشتغال‌زایی برای کولبران خاطرنشان می‌کند: این مجریان و تسهیل‌گران، کولبران را در روستا‌ها و مبادی ورودی استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی شناسایی و پس از اهلیت‌سنجی، آموزش و تکمیل فرآیند ثبت نام، برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: شتاب پیشرفت جزیره هرمز با همت بنیاد برکت

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی بنیاد برکت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بنیاد برکت مدیرعامل بنیاد برکت طرح اشتغال زایی راه اندازی زنان کولبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«نون.خ ۵» هر شب ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود و لحظات جذابی را برای مخاطبان رقم می‌زند. شب گذشته  حال و هوای زندگی کولبران به تصویر کشیده شد و شما می توانید بخش هایی از آن را مشاهده کنید.

فصل پنجم سریال «نون.خ» به دنبال موفقیت چهار فصل قبلی به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی و با فیلمنامه‌ای نوشته امیر وفایی ساخته شده است و در نظر سنجی اخیر رسانه ملی به عنوان پربازدیدترین سریال معرفی شد. 

سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، هدیه بازوند، ندا قاسمی، پاشا جمالی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی، مجید یاسر، سیدحسین موسوی، رضا رشیدی، سیروس سپهری، مهرنوش طوسی، افشین ملکی، علی اخوان، ماهرخ یخچال، پروانه لطفی، ساناز سماواتی، نارین ایوبی، نسرین مرادی، هدی استواری، اتنا مهیاری، سوژین حسن پور رضا خداداد بیگی و ... بازیگران سریال هستند.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ببینید | نمایش سختی کار کولبران در «نون. خ ۵»
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال