Web Analytics Made Easy - Statcounter

گام‌های مشترکی برای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز حوزه ۵ G برداشته شد تا سرویس‌های اینترنت اشیاء به تیم‌های پژوهشی ارائه شود.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، تفاهم‎نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) شکل گرفت تا سرویس‌های اینترنت اشیاء به شرکت‌های فعال و تیم‌های همراه اول و هسته‌های پژوهشی کشور ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هدف از امضای این تفاهم‌نامه «فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی برای کمک به شکل‌گیری و بلوغ زیست‌بوم ۵G و سرویس‌های اینترنت اشیاء»، «استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود در این زمینه در کشور»، «کاهش هزینه­ها و زمان برای توسعه و تست تجهیزات و راه‌کار‌های ۵G و اینترنت اشیاء» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط» است.

همچنین «حمایت از تشکیل هسته‌های پژوهشی کاربردی»، «فراهم کردن محیط تعامل بازیگران حوزه ۵G و اینترنت اشیاء» و «بالا بردن آگاهی و پوشش خلاء علمی و فنی فعالان این حوزه» از دیگر اهداف این همکاری مشترک است.

در این تفاهم‌نامه مقرر شده است که هر ۳ نهاد همکاری‌های خود را برای «ایجاد و توسعه زیرساخت‌های پژوهشی، آزمایشگاهی و ارائه خدمات آزمایشگاهی این حوزه»، «ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آزمایشگاه موضوع تفاهم نامه»، «راه‌اندازی آزمایشگاه موضوع تفاهم‌نامه و ارائه خدمت به شرکت‌های فعال حوزه و اداره آزمایشگاه با توجه به آیین‌نامه‌ها و مسولیت‌های تعریف شده» توسعه دهند.

ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز متعهد شده است که در «توسعه ساختار حاکمیتی آزمایشگاه»، «ارائه حمایت مالی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه موضوع تفاهم‌نامه»، «ارائه حمایت‌های مالی لازم از طریق ارائه اعتبارات لازم به استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهره‌مندی از خدمات آزمایشگاه» و «فراهم کردن زیرساختار‌های قانونی لازم برای حمایت از تمامی خدمات‌گیرندگان از آزمایشگاه» مشارکت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزمایشگاه نوآوری معاونت علمی و فناوری هوشمندسازی اینترنت اشیا تفاهم نامه همکاری اینترنت اشیاء تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ،صحرایی افزود:  طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه ای در پارک فناوری استان و همچنین دو مرکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال در پارک علم فناوری و دانشگاه رازی راه اندازی می شود.
محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در حاشیه نشست پیگیری پروژه های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه که با حضور معاون فناوری و نوآوری و مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل هلدینگ مادیران، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه و جمع دیگری از مدیران وزارت ارتباطات و استان برگزار شد؛ عنوان کرد: عرصه اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های بسیار خوب برای رونق اشتغال و تولید در استان کرمانشاه است.
مدیر ارشد استان گفت: خوشبختانه با رایزنی‌ها و پیگیری‌هایی که طی ماه‌های اخير با وزیر ارتباطات و معاونین ایشان صورت گرفته، به توافقات تحول آفرینی برای اجرای طرح‌های مختلف در این حوزه رسیده ایم که در نشست امروز چگونگی اجرای آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ارتباطات، اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در مجموعه پارک علم و فناوری استان بزودی شروع به فعالیت می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این مرکز با ۲۰ تیم فعالیت خود را برای تولید آثار آغاز می کند و در آینده تا ۵۰ تیم گسترش خواهد یافت.

وی ادامه داد: طرح ایجاد سرزمین اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از طرح های تحول آفرینی که می‌تواند بستر بسیار خوبی برای اشتغالزایی فارغ التحصیلان حوزه‌های فناوری اطلاعات فراهم کند.

صحرایی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همراهی وزارت ارتباطات، امیدوارم بتوانیم در زمان کوتاهی بتوانیم این عرصه بسیار مهم را هم برای اشتغال جوانان و رونق کسب و کار استان فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود