Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، نظرسنجی مشترک نشریه پولیتیکو و مورنینگ کانسالت، که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داده که ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان جمهوری‌خواه در این نظرسنجی خواستار آن هستند که ترامپ کماکان نقش عمده‌ای در حزب جمهوری‌خواه داشته باشد و ۵۴ درصد گفته‌اند که در رای‌گیری مقدماتی به او رای می‌دهند.

 

محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌خواهان به دنبال شورش کنگره آمریکا کاهش یافت، اما به دنبال برائت او در جریان استیضاح مجددا افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رغم افزایش حمایت‌ها، ترامپ در عین حال باعث شده تا ده‌ها هزار نفر از حزب جمهوری‌خواه خارج شوند.

 

هفته گذشته، بیش از ۱۲۰ تن از رهبران و قانونگذاران عمده جمهوری‌خواه با یکدیگر ملاقات کردند تا درباره تشکیل یک حزب سوم راست میانه‌رو مذاکره کنند که بتواند در مقابل ترامپ قرار گیرد.

 

رئیس‌جمهور سابق در استیضاح خود از محکومیت در امان ماند و این به معنای آن است که در سال ۲۰۲۴ اگر به دنبال رقابت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری باشد، مانعی بر سر راه او وجود نخواهد داشت.

 

اما تا روز انتخابات ۲۰۲۴، ترامپ ۷۸ ساله خواهد شد و علی‌رغم اینکه بسیاری از جمهوری‌خواهان عاشق او هستند، یک نظرسنجی شبکه خبری سی‌‌ان‌بی‌سی نشان داد که نیمی از آمریکایی‌ها هم دل خوشی از او ندارند.

 

به گزارش ایندیپندنت، در این نظرسنجی، چند نام دیگر از میان جمهوری‌خواهان شاخص، به مراتب عقب‌تر از ترامپ قرار گرفته‌اند.

 

مایک پنس، معاون سابق ریاست جمهوری، نفر دوم در نظرسنجی است. ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که اگر انتخابات مقدماتی امروز بود، به او رای‌ می‌دادند.

 

دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ و نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار سابق کارولینای جنوبی، با شش درصد آرا در مقام سوم قرار دارند. این دو نفر، نماینده طرف‌های مخالف حزب جمهوری‌خواه به شمار می‌روند.

 

در حالی که پسر ترامپ خواسته پدرش را برای جنگ درون‌حزبی علیه «جمهوری‌خواهانی که فقط اسمشان جمهوری‌خواه است» تکرار می‌کند، هیلی کمی بعد از حمله به کنگره آمریکا، ترامپ را محکوم کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پولیتیکو دونالد ترامپ نظرسنجی آمریکا ریاست جمهوری جمهوری خواهان جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد