Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@14:04:08 GMT

ایثارگری مردم و خانواده شهدا راز ماندگاری انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۷۵۹۲

ایثارگری مردم و خانواده شهدا راز ماندگاری انقلاب است

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه راز ماندگاری انقلاب اسلامی ایثارگری مردم و خانواده شهدا هستند، گفت: اگر پس از ۴۲ سال مردم پیروزی انقلاب را جشن گرفتند از برکت خون شهداست.

به گزارش مشرق، سعید اوحدی عصر چهارشنبه در آیین نکوداشت شهدای فاطمیه حادثه ۳۰ بهمن ۹۶ خیابان پاسداران تهران که همراه با رونمایی از کتاب ایستگاه هفتم و اهدای آثار شهدای ناجا به موزه شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران همراه بود، افزود: یاد شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز را گرامی می داریم و امروز توفیق داریم در موزه شهدا در خدمت خانواده معظم شهدای فاطمیه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همزمانی سالگرد شهدای ناجا با سالروز قیام ۲۹ بهمن تبریزی های محترم بسیار گرامی است، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دوره معاصر با همه انقلاب ها تفاوت بسیار دارد. انقلاب اسلامی از ظرفیت های تاثیر گذار رهبری و حضور مردم برخوردار بوده است.

معاون رییس جمهوری گفت: راز ماندگاری این تحول عظیم به برکت امام(ره) در این کشور و بعد توسعه انقلاب اسلامی در دنیا در کشورهایی همچون یمن که در مقابل قدرت ها ایستادگی می کنند چیست؟ این راز در رهبری و وحدت مردم و ایثارگری ها نهفته است.

وی ادامه داد: در سوریه و عراق داعش پیشروی کرد اما سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در این مسیر الگوی جوانان مقاومت در کشورهای اسلامی شد تا از حریم ولایت دفاع کنند. این راز مهمی است در ایستادگی مقابل ستم و زیاده خواهی که امام خمینی (ره) آن را در کشور اسلامی ما پایه گذاری کردند و رهبری حکیمانه انقلاب این مسیر را ادامه دادند.

اوحدی تاکید کرد: تاثیر حضور مردم، ۴۲ سال ایستادگی مقابل دشمنان اسلام و ایران بوده است و تاسی به رهبری این مهم را رقم زده است. 

رییس بنیاد شهید گفت: توفیق داریم که امروز در خدمت خانواده شهدا هستیم. واقعه ۳۰ بهمن ۹۶ فتنه ای بزرگ بود که از سوی ترامپ و دشمنان علیه ایران طراحی شده بود که با ایثار نیروی انقلابی به شکست انجامید.  

اوحدی سخنان امروز رهبری و اقتدار سخنان ایشان مقابل دشمنان ایران و انقلاب را به پشتوانه مردم و خانواده شهدا و ایثارگران دانست.

رییس بنیاد شهید گفت: بخشی از موزه شهدا امروز تعلق می گیرد به شهدای گرانقدر ناجا که سردار سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد زحمات فراوانی برای این کار کشیده اند.

رییس بنیاد شهید در ادامه از کتاب «ایستگاه هفتم» با حضور سردار حسین اشتری فرمانده ناجا و جمعی از خانواده معظم شهدای فاطمیه ناجا رونمایی کرد.

همچنین از خانواده شهیدان گرانقدر محمد علی بایرامی، رضا مرادی، رضا امامی و محمد حسین حدادیان و همچنین جمالی تبار نویسنده کتاب ایستگاه هفتم تجلیل شد. 

در این مراسم کلیپ هایی از واقعه ۳۰ بهمن سال ۹۶ و اغتشاشات دراویش در خیابان پاسداران، شهدای حرم، شهدای ناجا و امنیت پخش شد و پدران شهید بایرامی و حدادیان خاطراتی از فرزندان خود گفتند و حمید علیمی مداح اهل بیت(س) دقایقی روضه خوانی کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا سعید اوحدی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشرق بنیاد شهید رییس بنیاد شهید انقلاب اسلامی خانواده شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در متن پیام مسئولان اشکذر آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ». (سوره مبارکه آل‌عمران؛ آیه۱۶۹)
ذات اقدس الهی را شکرگزار هستیم که در این برهه از زمان به ما فرصت داد؛ تا در آئین استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر #شهید_گمنام که فضای شهرمان را عطرآگین نمود شرکت کنیم.
بر هیچ کسی پوشیده نیست همان قدر که شهدا در میان خاکیان گمنام هستند در پیشگاه افلاکیان شناخته شده‌اند.
امروز در آیین تشییع پیکر شهید گمنام، به چشمِ دل دیدیم که شهدا زنده‌اند و در قهقهۀ مستانه‌شان عند ربهم یرزقون اند. نام و یاد آنها در دل‌ها برای همیشه جاویدان است و آحاد و اقشار مختلف مردمی با نام و یاد و مرام شان مأنوس هستند.
آفرین به مردم بصیر، ولایتمدار، شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان اشکذر و شهرستان‌های همجوار که به حق با حضور چشمگیرشان از این میهمان گرانقدر، میزبانیِ خوبی کردند و خالق عظمتی سترگ در صفحات کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان و حتی استان شده، موجبات یاس و ناامیدی نظام سلطه و دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی و نیز شادمانی دلدادگان انقلاب و رهبری فراهم آوردند.
برخود لازم دانستیم از همۀ اقشار مختلف مردمی، ائمه جمعه و جماعات، موسسات قرآنی، هیأت امنای مساجد وحسینیه‌ها، هیأت‌های مذهبی، ادارات و نهاد‌ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیحیان همیشه در صحنه، صاحبان صنایع و؛ که به نوعی در خلق این حماسۀ به یادماندنی سهیم بودند کمال تشکر را داشته و امیدواریم همواره در عمل به مکتب امام خمینی رحمت الله علیه، منویات رهبر معظم انقلاب و پیمودن مسیری که شهدا برایمان ترسیم نمودند پایدار باشیم.
انشاء الله 
محمد رضا طالبیان امام جمعه اشکذر
روح الله ردایی فرماندار شهرستان اشکذر
سرهنگ پاسدار حسین هاتفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر

دیگر خبرها

  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد