Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت عصر امروز (چهارشنبه) در جریان بازدید از کارگاه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار داشت: موضوع کارآفرینی اجتماعی و روستایی به طور جدی مورد توجه دولت قرار گرفته است. معمولاً تصور بر این بود که باید سرمایه‌گذاری های کلان صورت بگیرد تا ما بتوانیم از این طرق ایجاد اشتغال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی گفت: با وجود تحریم و با وجود اینکه بخش عمده‌ای از مشاغل ما در مشاغل خرد بود و ما سیاستگذاری لازم را نداشتیم، شورای عالی اشتغال در سال ۹۳ بحث اکوسیستم کارآفرینی خرد و روستا را مدنظر قرار داد. ما بعد از انقلاب زیرساخت‌های زیادی به روستاها آوردیم ولی مشکل ما این بود که این زیرساخت‌ها به معیشت مردم متصل نشد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های ما حرکت به سمت کار در روستا بود و در یک برنامه‌ریزی از سال ۹۵ تا امروز حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در روستاها سرمایه گذاری کردیم و ظرفیت ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم وجود دارد و توانستیم سهم اشتغال روستایی را از ۳ درصد به بالای ۲۶ درصد در اشتغال کل کشور برسانیم.

سخنگوی دولت گفت: در دورانی که هم واردات ممنوع شد و هم جلوی قاچاق گرفته شد، برخی صنایع ما رشد کرد و برخی اشتغالات خرد ما توسعه یافت.
ربیعی با بیان اینکه همکاران من در کمیته امداد فعالیت بسیار خوبی در زمینه اشتغال کردند، گفت: ما در اشتغال خرد و کوچک خود یک بخش اشتغال حمایتی در نظر گرفتیم. در اشتغال حمایتی از حمایت فردی و مستقیم ماهیانه به سمت حمایت ایجاد شغل تغییر شیفت دادیم.

وی ادامه داد: کمیته امداد بیش از ۲۰۳ هزار شغل تمهید کرد. اگر بتوانیم آینده این اشتغالات را در قالب بیمه‌های زندگانی تامین کنیم، مفهوم کارآفرینی اجتماعی مفهوم جذابی خواهد بود برای افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی هستند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در این زمینه من روز شنبه مرکزی را برای معتادان شفایافته افتتاح خواهم کرد، گفت: موضوع کارآفرینی اجتماعی می‌تواند نظام مددکاری ما را جابجا کند.

ربیعی تاکید کرد: امروز در کارگاه کارآفرینی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۷ نفر نیز غیرمستقیم فعال هستند. ما با این مراکز می‌توانیم مساله اشتغال و مبحث حمایت‌ها را حل کنیم.

ادامه دارد…

کد خبر 5149763 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: علی ربیعی شورای عالی اشتغال هیئت دولت انقلاب مجلس شورای اسلامی صحن مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ هیئت دولت حجت الاسلام حسن روحانی اسحاق جهانگیری محمد باقر قالیباف ایالات متحده امریکا روسیه مجمع تشخیص مصلحت نظام برجام وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی ستاد انتخابات کشور کارآفرینی اجتماعی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)

به گزارش همشهری آنلاین، این عوامل شامل شرایطی می‌شوند که در آنها افراد به دنیا می‌آیند، رشد می‌کنند، کار می‌کنند، زندگی می‌کنند، و پیر می‌شوند و نیز مجموعه گسترده‌تر از نیروها و نظام‌ها که شرایط زندگی روزمره را شکل می‌دهند. این نیروها و نظام‌ها شامل سیاست‌ها و نظام‌های اقتصادی، برنامه‌های توسعه، هنجارهای اجتماعی، سیاست‌های اجتماعی و نظام‌های سیاسی می‌شوند.

این عوامل تأثیر مهمی بر نابرابری‌های بهداشتی دارند - یعنی تفاوت‌های ناعادلانه و قابل پرهیز در وضعیت سلامت که در داخل و در میان کشورها دیده می‌شوند. در کشورها همه سطوح درآمد، سلامت و بیماری از یک شیب اجتماعی پیروی می‌کنند: هر چه موقعیت اجتماعی-اقتصادی افراد پایین‌تر باشد، وضعیت سلامت آنها بدتر است.

فهرست زیر نمونه‌هایی از عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت را ارائه می‌کند که می‌توانند بر عدالت سلامت به صورت مثبت یا منفی تأثیر بگذارند:

درآمد و حمایت اجتماعی تحصیلات بیکاری و عدم امنیت شغلی شرایط زندگی کاری ناامنی غذایی مسکن، امکانات اولیه و محیط‌زیست رشد اولیه دوران کودکی شمول اجتماعی و عدم تبعیض تعارض ساختاری دسترسی به خدمات بهداشتی مقرون‌به‌صرفه باکیفیت مناسب.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت یا SDH می‌توانند در تأثیرگذاری بر سلامت حتی مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی یا انتخاب سبک زندگی در تأثیرگذاری بر سلامت باشند. به عنوان مثال، مطالعات متعدد نشان می‌دهد که SDH مسئول بیش از ۳۰ تا ۵۵ درصد از پیامدهای سلامتی است. علاوه بر این، برآوردها نشان می‌دهد که سهم بخش‌های خارج از سلامت در پیامدهای سلامت جمعیت از سهم بخش سلامت بیشتر است.

پرداختن مناسب به عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت (SDH) برای بهبود سلامت و کاهش نابرابری‌های درازمدت در سلامت، که مستلزم اقدام همه بخش‌ها و جامعه مدنی است، اساسی است.

منبع: وب‌سایت سازمان جهانی بهداشت

کد خبر 849816 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مجله مفاهیم پزشکی پزشکی

دیگر خبرها

  • جریمه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • جریمه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز اعلام شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد