Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@09:51:42 GMT

رایزنی تامین اجتماعی برای افزایش دوباره حقوق‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۷۶۸۳

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع مالی مورد نظر اجرای مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مصطفی سالاری ، در این باره اظهار کرد: مذاکراتی با سازمان برنامه داشتیم که به ما در دو زمینه کمک کنند تا بتوانیم با تامین منابع لازم متناسب سازی مرحله دوم را هم انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: یک کمک سازمان برنامه این است که تأدیه حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات انباشته شده تامین اجتماعی از دولت در بودجه سال آتی پیش بینی و به ما پرداخت شود. این موضوع مورد موافقت رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و دیگر دست اندرکاران امر نیز هست.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا چگونگی وصول این بدهی در لایحه بودجه دیده شده است؟ عنوان کرد: طرق مختلفی برای دولت در پرداخت این بدهی وجود دارد، ممکن است وصول این بدهی نقدی هم نباشد و در قالب تهاتر اموال و دارایی‌ها و شرکت‌های دولتی انجام شود.

سالاری در ادامه به زمینه دوم تامین منابع جهت متناسب سازی مرحله دوم اشاره کرد و گفت: دولت بابت حق بیمه برخی اقشار یارانه‌ای در نظر گرفته است و بر اساس قانون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ۲۳ قشر و صنف از جمله رانندگان تاکسی، کارگاه‌های زیر پنج نفر و ... را تقبل کرده و عهده دار پرداخت آن است. همین تعهدات سال‌ها روی هم انباشته شده و اکنون به عنوان مطالبات مطرح است.

وی افزود: ما از دولت خواسته ایم مطالبات جاری سال ۱۴۰۰ سازمان را از این محل پرداخت کند. در این صورت توان مالی ما افزایش می‌یابد و امکان متناسب سازی مرحله دوم فراهم می‌شود که زمینه در این باره مثبت است. با کمک دولت و مجلس، خوشبین هستیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین به تشکیل کارگروهی با کانون عالی بازنشستگان برای تهیه فرمول‌ها و سناریو‌های متناسب سازی مرحله دوم اشاره کرد و گفت: علاوه بر موارد گفته شده، افزایش حقوق کارگری که به تبع آن وصولی حق بیمه ما نیز افزایش خواهد یافت نیز می‌تواند بخشی از فاصله دریافتی بازنشستگان ما و صندوق‌های دیگر را پرکند. برچسب ها: رایزنی ، تامین اجتماعی ، افزایش حقوق ، متناسب سازی ، حقوق بازنشستگان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رایزنی تامین اجتماعی افزایش حقوق متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سازمان برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازنشستگان روزهای طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آنها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵‌ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900887

دیگر خبرها

  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آنان انجام می‌شود
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری