Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@13:39:10 GMT

گشایش در مذاکرات اربیل و بغداد

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۷۸۴۳

یکی از نمایندگان کُرد وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق از روند مثبت مذاکرات میان اربیل و بغداد خبر داد و اعلام کرد: انتظار داریم که طی دو روز آتی به توافق دست پیدا کنیم. ناطقان: به نقل از المعلومه، دیلان غفور نماینده اتحادیه میهنی در پارلمان عراق به تشریح آخرین وضعیت مذاکرات جاری میان بغداد واربیل پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: دیدارهایی که هیات اربیل در بغداد با گروههای سیاسی عراقی انجام داده است تاثیر مثبتی در روند مذاکرات ایفا کرده است.

غفور تاکید کرد: بیشتر گروهها با اقلیم همسو هستند و نمی خواهند که ساکنان اقلیم قربانی اختلافات شوند.آنها از توافق حمایت می کنند.

این نماینده کُرد افزود: اختلافات فنی و و درباره یک بند از قانون بودجه است.

وی گفت: اقلیم شرحی از میزان صادرات نفت و شمار کارکنان و دیگر اطلاعات به بغداد ارائه داده است و انتظار داریم که طی دو روز آتی به توافق دست پیدا کنیم.

این در حالی است که اربیل و دولت مرکزی بغداد پس از چند ماه گفتگو و مذاکره به توافقی برای پایان دادن به بحران بودجه امسال منطقه کردستان عراق دست پیدا نکرده اند.

اربیل موافقت کرده بود روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت به عنوان شرط دستیابی به توافق در اختیار بغداد قرار دهد، اما شماری از نمایندگان پارلمان اعلام کردند اربیل باید دو برابر این مقدار نفت در اختیار بغداد قرار دهد که نخست وزیر اقلیم کردستان عراق آن را خلاف قانون اساسی دانست. منبع: مهر برچسب ها: گشایش ، مذاکرات ، اربیل ، بغداد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گشایش مذاکرات اربیل بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

دیگر خبرها

  • الجزیره از پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس غزه خبر داد
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است