Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی که در سالن همایش تلاش برگزار شد، اظهار کرد: امیدوار هستم که همه دوستان در مسئولیت و رسالتی که در تولید و ایجاد اشتغال و توسعه کشور دارند بتوانند کارهای بزرگ و مهم و مفیدی انجام دهد.

وی ادامه داد: از طرفی این روزها متعلق به روزهای ابلاغی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و از طرف دیگر به نظر می‌رسد ما در ایام پایانی جنگ اقتصادی که علیه کشورمان به راه انداخته بودند، هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: قاعدتا خوب بود که یک ارزیابی واقع بینانه‌ای، نه دور از انصاف و نه اغراق آمیز از عملکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خصوصاً در این سه سال اخیر انجام می‌گرفت. من به عنوان کسی که مسوولیت بیشتری در اقتصاد مقاومتی دارم و رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور هستم شاید بهتر از دیگران بتوانم در این ارتباط اظهار نظر و صحبت کنم.

جهانگیری همچنین ادامه داد: کشور در ۲ دوره در تحریم قرار گرفت؛ یکی در سال ۸۹ که تحریم‌های شورای امنیت شروع شد. تحریم‌های بسیار سختی بود و کشور را در یک محدودیت‌های جدی قرار دادند. هم بخش نفت، هم بانک و هم حمل و نقل تحریم شد. آن زمان با اینکه گفته می‌شد تحریم‌ها، تحریم های شورای امنیت است و همه کشورهای پنج به علاوه یک و اعضای شورای امنیت در تصویب تحریم‌ها نقش داشتند. البته تحریم‌های اتحادیه اروپا و تحریم‌های یکجانبه آمریکا هم بود اما هم میزان تحریم‌ها مشخص بود یعنی ما از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم از زمانی که شروع کردند تحریم گفته شد که هر ۶ ماهی یک میزانی از فروش نفت ایران کم می‌شد.

وی سپس گفت: شهریور ۹۲ فروش نفت به یک میلیون بشکه  رسید. یعنی ما در سال ۹۲ اجازه داشتیم یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم. کشورها هم مشخص شده بود مثلاً معلوم بود که ما به چه میزان باید به چین، هند، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن صادر کنیم. برای هر کدام هم یک سقف مشخصی گذاشته بودند بنابراین میزان صادرات ما مشخص بود. امکان جابجایی پول را محدود کرده بودند، ولی با یک میلیون بشکه صادرات در آن دوره، درآمد خوبی نصیب کشور می‌شد. اوایل تحریم که سال ۹۰ بود حدود ۲ میلیون و خورده ای نفت صادر می‌شد ما در آن سال ۱۱۹ میلیارد دلار درآمد نفت داشتیم.

این خبر در حال تکمیل است...

پربیننده ترین واریز یارانه کمک معیشتی کرونا، فردا شب ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ جزییات نامه جهانگیری به رهبرانقلاب/ پیش بینی درآمد نفتی ۱۹۹هزار میلیارد تومانی در بودجه تکلیف ارز ۴۲۰۰تومانی در بودجه سال آینده/ جزییات افزایش ۲۵هزار میلیارد تومانی مالیات در اصلاحیه بودجه اخبار جدید از تعیین سبد معیشت خانوار کارگری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری جنگ اقتصادی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای فرانسه درباره حمایت باکو از جدایی طلبان"کالدونیای جدید" گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی" ژرار درمنی" وزیر کشور فرانسه در کمیته حقوقی پارلمان فرانسه علیه آذربایجان، گفت: اتهامات بی‌اساس و اتهام‌آمیز وزیر کشور فرانسه، درباره روابط آذربایجان و بخش جدایی طلب "کالدونیای جدید" فرانسه را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور فرانسه با متهم کردن آذربایجان به ادعای حمایت از جدایی طلبی در کالدونیای جدید، فراموش می کند که این طرف فرانسوی بود که برای مدت طولانی در حمایت از جدایی طلبی در آذربایجان گام برداشت و مرتباً نمایندگان رژیم به اصطلاح جدایی طلب(قره باغ) در آذربایجان را پذیرفت.

این مقام وزارت خارجه آذربایجان ادامه داد: مشخص است که پارلمان فرانسه به ابتکار حزب حاکم فرانسه تصمیماتی گرفت و قطعنامه هایی صادر کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را زیر سوال برد و به آن آسیب وارد کرد و رژیم جدایی طلب را به رسمیت شناخت. وزیر کشور فرانسه به‌ عنوان بخشی از سیاست استعماری که کشورش سال‌ها دنبال کرده و همچنان ادامه دارد، به‌جای اینکه آذربایجان را به اتهامات مضحک و سخیفی مانند کشتار ارامنه متهم کند، یادش باشد که مرتکب جنایات علیه بشریت علیه مردم محلی شد و میلیون ها انسان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند.

حاجی زاده گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که کشورمان به تمام اقدامات لازم برای حفظ منافع ملی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان