Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمدرضا پیش‌بین امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۱۱۰ شهید در دانشگاه علمی و کاربردی تقدیم انقلاب و عرصه دفاع از حرم کردیم که شهید حججی برجسته‌ترین شهید ماست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بیان داشت: بیشترین درصد شهدای دانشگاه علمی کاربردی را با ۷ شهید گرانقدر در استان کرمان داریم و زندگینامه آنها به‌زودی منتشر می‌شود و ۸ هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه داریم که طرح هدایت تحصیلی را برای آنها با معرفی بهترین رشته‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و علاوه بر تحصیل باید برای اشتغال این دانشجویان هم فکری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه به‌عنوان بزرگترین دانشگاه مهارتی کشور مولود انقلاب است و به این مسئله افتخار می‌کند امروز می‌توانیم ادعا کنیم میزان اشتغال دانش‌آموختگان ما در بین نظام‌های آموزشی عالی بالاترین نرخ را دارد که حدود دو سوم دانش‌آموختگان دارای شغل مشخص هستند.

پیش‌بین از ساماندهی مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور طی سه سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: این مدرسان دارای صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی هستند و از نظر تخصصی ارزیابی شده‌اند.

وی با اشاره به ساماندهی مراکز دانشگاه علمی و کاربردی یادآور شد: یک هزار و ۷۰۰ مرکز در سراسر کشور داشتیم که این تعداد به ۶۰۰ مرکز رسیده است و دارای کیفیت مناسب هستند و حدود ۱۴۵ هزار دانشجو در سال جاری پذیرفتیم و این رقم خوبی است زیرا خیلی از دانشگاه‌های مجانی صندلی‌های خالی دارند.

پیش‌بین اظهار کرد: از مجلس و دولت تقاضا داشتیم به دلیل اینکه هزینه‌های ما در نظام آموزش مهارتی بالاست و مراکز ما خصوصی است و شاید توان لازم را نداشته باشند، بخشی از هزینه‌ها را به ما کمک کنند و این در حالی‌ست که امروز کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان مهارتی هستند که این میزان باید ۳۰ درصد باشد.

وی از برنامه‌ریزی درسی به عنوان اولویت دانشگاه علمی کاربردی نام برد و یادآور شد: به‌دنبال این هستیم که برنامه‌های درسی بر اساس نیازهای مناطق و استان‌ها باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور عنوان کرد: بنیاد شهید متعهد شده است، هزینه دانشجویان شاهد و ایثارگر را پرداخت کند و ما وظیفه خود را انجام دادیم و بهترین رشته‌ها را برای آنها قرار دادیم، اما شهریه‌های این دانشجویان به مراکز پرداخت نشده است.

پیش‌بین تصریح کرد: معوقات و بدهی بنیاد شهید به دانشگاه به رقمی حدود 80 میلیارد تومان رسیده است و مراکز ما خصوصی هستند و باید شهریه بگیرند تا امور مرکز را اداره کنند و قرار است این بدهی با انجام تهاتر پرداخت شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال دانشجویان ارشد را در دانشگاه علمی کاربردی پذیرفتیم، بیان داشت: در مراکز وابسته به کارخانجات و جوار کار بسیار موفق بودند، اما در برخی از رشته‌ها هم موفق نبودیم به همین علت ما داوطلبانه پذیرش ارشد را متوقف کردیم و این در شرایطی‌ست که در برنامه دانشگاه هست از سال آینده به صورت محدود در بعضی از رشته‌های پروژه‌محور پذیرش دانشجوی ارشد داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور تصریح کرد: ما اعتقاد داریم تقویت تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌ها و کانون‌ها وظیفه ماست اما از آنجا که مراکز ما پراکنده است و دانشجویان در یک محیط در کنار هم نیستند و این پراکندگی موجب فاصله بین آنها شده است بنابراین برای برداشتن این فاصله و اینکه بتوانیم حضور دانشجویان را در مراکز بیشتر داشته باشیم به دنبال تقویت انجمن های علمی و کانون‌های فرهنگی هستیم.

پیش‌بین اضافه کرد: هر مرکز علمی کاربردی حداقل یک انجمن علمی دانشجویی و یک کانون فرهنگی دارد و از سال گذشته ۱۲۰ انجمن ورزشی را داشته‌ایم و در استان کرمان ۲۱ انجمن علمی دانشجویی و ۲۷ کانون فرهنگی را داریم که فعال هستند و ۱۰۰ نشریه دانشجویی در علمی و کاربردی داریم که ۹ نشریه در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس، امروز و با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  وبینار ایثار و شهادت به‌مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین اختتامیه هفتمین مسابقات آمادگی جسمانی کشور در کرمان برگزار شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: پیش بین ساماندهی دانشگاه علمی کاربردی رشته ها پیش بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم گفت: کاربرد هوش مصنوعی به‌منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده بود امروز با معرفی مراکز برتر به کار خود پایان داد؛ مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت‌های سال جاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

وی با اشاره به بیاناترهبر انقلاب با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار بگیرد، گفت: هم‌گام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با به کارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

صالحی بیان کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های کشور گام‌های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشتند و تلاش می‌شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: در این راستا، پروژه‌های هدف‌گذاری شده امسال، با تمرکز بر به‌کارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفت‌وگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه‌های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش‌بینی رفتارهای پر خطرشان است.

صالحی در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: باید چالش‌های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر برطرف کنیم و همه دانشگاه‌ها مکمل همدیگر باشیم.

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی و نشست‌های پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشجویان از دیگر برنامه‌های این همایش ملی بود.

کد خبر 748113

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی