Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «آنه‌گرت کرامپ کارن‌باوئر» تصریح کرد، افغانستان شاهد تهدیدهای احتمالی بیشتری از سوی گروه‌های شبه نظامی خواهد بود.

خبرگزاری فرانسه امروز (چهارشنبه) به نقل از وزیر دفاع آلمان نوشت: با توجه به وضعیت نامشخص افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو، این شرایط می‌تواند زمینه را برای افزایش حملات گروه طالبان مهیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که پیش از رایزنی با وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در خصوص افغانستان سخن می‌گفت تاکید کرد روند صلح داخلی افغانستان هنوز به گونه‌ای تکمیل نشده که نیروهای ناتو بتوانند کشور را ترک کنند.

وزیران دفاع ناتو روز پنجشنبه در کنفرانس ویدیویی ۲ روزه در خصوص مهمترین مسائل پیش روی این پیمان از جمله تحولات افغانستان و عراق گفت‌وگو خواهند کرد. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا به طالبان قول داده که تا آخر آوریل (اواسط اردیبهشت) همه نیروهای خارجی را از افغانستان بیرون بکشد. اما از نظر ناتو شبه نظامیان هنوز شرایط توافق شده را برآورده نکرده‌اند.

این در حالی است که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن هنوز بررسی خود را در این مورد انجام نداده است از این رو کرامپ کارن باوئر نیز مانند شمار دیگری از همتایان خود پیش بینی می‌کند که وزیران دفاع ناتو در این نشست نتوانند تصمیم قاطعی در این زمینه بگیرند.

از زمان به اتمام رسیدن مأموریت نظامی ناتو در پایان سال ۲۰۱۴، ناتو همچنان به بهانه پشتیبانی و آموزش نیروهای امنیتی در افغانستان مانده است. در این چارچوب ناتو به نیروهای امنیتی افغانستان  مشاوره و آموزش ارائه می‌دهد که در حال حاضر ۹۶۰۰ سرباز را شامل می شود. آلمان نیز در همین راستا مسئولیت مشابهی را در شمال افغانستان بر عهده دارد. آلمان با حدود ۱۱۰۰ نظامی مستقر، پس از ایالات متحده دومین گروه بزرگ نظامیان را در افغانستان دارد.

برچسب‌ها افغانستان آنه گرت کارن باوئر آلمان نظامیان آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان آنه گرت کارن باوئر آلمان افغانستان آنه گرت کارن باوئر آلمان نظامیان آمریکایی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه کشورهای عضو این سازمان در ماه‌های گذشته به وعده‌های خود برای کمک نظامی به اوکراین عمل نکرده‌اند، گفت که جریان ارسال تسلیحات و مهمات به اوکراین به زودی افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو روز دوشنبه ۲۹ آوریل در سفری اعلام نشده به کی‌یف با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد.

سفر روز دوشنبه استولتنبرگ به اوکراین، سومین سفر او به این کشور از زمان حمله نظامی روسیه در فوریه ۲۰۲۲ میلادی است. این سفر در زمانی انجام شده که اوکراین در میدان نبرد با دشواری مواجه است.

استولتنبرگ در قطاری که او را به کی‌یف می‌برد، گفت که در ماه‌های گذشته، متحدان ناتو آنچه را که وعده داده شده بود، انجام ندادند.

او گفت: «آمریکا ۶ ماه وقت صرف کرد تا بسته کمکی خود به اوکراین را تصویب کند و متحدان اروپایی مهماتی را که ما وعده داده بودیم، تحویل نداده‌اند. اما اکنون مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند