Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@16:46:14 GMT

دستگیری ۱۹ تروریست داعشی در روسیه

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۹۶۳۶

دستگیری ۱۹ تروریست داعشی در روسیه

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ۱۹ تروریست مرتبط با داعش را که قصد حملات انتحاری در شمال قفقاز داشتند، دستگیر کرده است.

به گزارش مشرق؛  سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB)  چهارشنبه اعلام کرد که ۱۹ مظنون همکاری با داعش را که قصد حمله به شمال قفقاز داشتند، دستگیر کرده است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که در عملیات تفحص خود از محل اختفای این افراد کمربند انتحار، بمب‌های دست‌ساز و سلاح‌های خودکار  کشف و ضبط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرکز امنیتی روسیه در بیانیه خود افزود که این افراد علاوه بر گسترش تبلیغات ایدئولوژیک و جذب اعضای جدید، در صدد برنامه‌ریزی برای اقدامات تروریستی در شمال قفقاز بودند. وابستگان به گروه تروریستی داعش در مناطق «روستو»، «کراسنودار» و «کراچایا-چرکسیا» و همچنین کریمه مستقر بودند.

روسیه بارها مورد هدف حملات اعضای داعش قرار گرفته است، از جمله در «سن پترزبورگ» سال ۲۰۱۷  و طی حمله به قطار در مترو که از جمله این موارد بود. در قفقاز شمالی نیز در سال‌های اخیر تروریست‌های داعش حملات مشابهی انجام داده‌اند.

علی‌رغم تضعیف مواضع داعش در سوریه و عراق در ۶ سال گذشته اما این گروه همچنان به جذب نیرو از کشورهای آسیای مرکزی ادامه می‌دهد و هواداران این گروه همچنان در این منطقه تحرکات خود را افزایش می‌دهند. این روند با وخامت اوضاع عمومی اقتصادی و حاشیه‌نشینی تدریجی در کشورهای آسیای مرکزی که بخشی از آن به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تبعات اقتصادی آن است، تقویت می‌شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا داعش آسیای مرکزی گروه تروریستی داعش سوریه کراسنودار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • فیلم/ بخشی از ترورهای کور داعشی‌های دهه ۶۰
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه