Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:44:31 GMT

۵۰۰ نفر در جشنواره ملی نگارگری رضوی قشم شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۴۹۶۶۰

۵۰۰ نفر در جشنواره ملی نگارگری رضوی قشم شرکت کردند

علیرضا کمساری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجید فداییان، مهدی داوری و مسعود هنرکار بر اساس سوابق و تخصص به عنوان داوران پنجمین جشنواره ملی نگارگری رضوی قشم انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و اطلاع از جزئیات فراخوان پنجمین جشنواره ملی نگارگری رضوی در قشم می‌توانند به نشانی qeshm.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

shamstoos.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با سیره پاک اهل بیت پیامبر (ص) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی و ترغیب جامعه به حفظ و بکارگیری معارف رضوی برگزار می شود.

وی اظهار کرد: جشنواره نگارگری رضوی در ۲ بخش ویژه با موضوع امام رضا (ع) و عمومی با موضوع داستان‌های قرآنی، زندگی و سیره پیامبران و ائمه اطهار (س) برگزار می‌شود.

کمساری تاکید کرد: هر شرکت کننده می‌تواند سه اثر خود را برای دبیرخانه ارسال کند و در پایان این مراسم به نفرات اول تا سوم جشنواره به ترتیب ۳۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان اوقاف و امور خیریه نگارگری ایرانی قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان اوقاف و امور خیریه نگارگری ایرانی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم سازمان اوقاف و امور خیریه نگارگری ایرانی قشم اخبار کنکور نگارگری رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۴۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود